Goedkoop adres voor Dunlop SP9000?

Alles over de MR2 in het algemeen. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de MR2.

Moderator: Pieten

RowanMR2
Zere vingers van het typen..
Hoi iedereen,

Ik heb vandaag zwarte OZ 16" velgjes op mijn AW11 gezet maar hier zitten te hoge winterbanden op, deze lopen aan over hobbeljes en in de bochen ::) Ik wil er een setje Dunlop SP9000 op zetten omdat ik hier alleen maar goede dingen over heb gehoord. Nou is mijn vraag, weet iemand hier een goedkoop adresje voor deze banden?

Als ik de banden heb gemonteerd zal ik wat foto's posten van hoe het eruit ziet, maar ik ben nu al zeer tevreden over de looks.

Ik wil de Dunlops in de maat 205/45-16 hebben. De velgen zijn 16"×7 en ET37, zijn 205 bandjes niet te breed? Met de winterbanden moet je nogal wat corrigerend bijsturen namelijk en ook die zijn 205 breed.

De goedkoopste shop die ik tot nu toe heb kunnen vinden is www.autobandengids.nl waar ze 99,14 euro per band vragen.

Heeft er iemand nog op of aanmerkingen over deze Dunlops? Advies over betere prijs/kwaliteit verhouding met andere banden?

Alvast bedankt,

Rowan
siep wokkel
www.autobandenmarkt.nl is ook goedkoop/
Mr2-wouter
Type MR2: AW11
maar 5.5 euro duurder ;D
krijger
http://www.onlinecarshop.nl/index.php?g ... EgodRxoe0w

Vaak net is goedkoper dan bandengids
Mr2-wouter
Type MR2: AW11
die hebben de SP9000 niet ;)
siep wokkel
knakenpoetser
Ewoud
Ik heb ook 205/45/16 banden om mijn velgen en mijn velgen verschillen behalve qua model enken qua ET van jouw set (ik heb ET38) heb met die banden maat geen last van aanlopen. Tevens ook niet meer last van spoorvorming oid dan met de originele banden en velgen.

Gewoon doen dus die 205 bandjes!

Heb zelf Pirelli P Zero Nero eronder liggen, bevallen uitstekend, en heb ik gewoon met 1 dag levertijd via een locale bandenboer kunnen kopen voor een prijs incl montage gelijk aan die van autobandenmarkt zonder montage, dus ff shoppen bij je in de buurt raad ik zeker aan, kan lonend zijn.

Dunlops heb ik geen ervaring mee, zoals ik al zei bevallen de Pirelli's mij uitstekend, zelfde geldt voor de Michelin Pilot Sport banden welke ik onder de Volvo heb liggen, maar ja dan ben je wel een stuk duurder uit dan +/- 100 euri per band. ;)
RowanMR2
Montage en uitbalanceren doe ik zelf, want daar heb ik toegang tot. ;D

siep wokkel wrote:knakenpoetser

Liever een knakenpoetser dan opgelicht 8)

In vergelijking met autobandenmarkt scheelt de bandengids me 6 euro per band, ofwel 24 euro in totaal.
Post Reply