Passen deze velgen?

Alles over de AW11. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de AW11.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Electric S

Passen deze velgen?

Bericht door Electric S »

Ik zou graag willen weten of velgen met deze maten onder mijn standaard AW11 passen:
4x100... ET35...215/40/16 banden

Ze liggen nu nog onder een Opel, dus het naafgat is iig 60mm.
Die van de MR2 is 54 (toch?), dus dat is een kwestie van centreerringen gebruiken.
Roland

Bericht door Roland »

Ja dan moet je een centreer ring gebruiken. Dat komt wel goed.

Die waardes die je geeft zijn opzich wel goed, maar het is ook wel belangrijk om te weten hoe breed de velg is. Dat is de J maat. Bijvoorbeeld 7J. (is in inches)
Waarschijnlijk past het wel, maarja, zeker weten doen we nog niet.
Electric S

Bericht door Electric S »

Ik dacht dat de velgen 7J waren, maar ze blijken 7,5J te zijn!
Gaat dit alsnog passen??

Ff voor de volledigheid:
16 x 7,5J met een ET-waarde van 35
Banden zijn Toyo T1R en T1S in de maten 215/40 16

Mijn auto is compleet standaard, dus niet verlaagd en uitgeklopt oid.
Ik ben wel van plan om 'm binnenkort een cm of 3 a 4 te verlagen.
Silver

Bericht door Silver »

Makelijk. Ik heb het zelf ook gehad.
Roland

Bericht door Roland »

Ik heb ook 7,5J met ET28, en die staan precies gelijk aan de wielkasten, echt perfect. Die van jou zullen dan 7 mm (35-28) naar binnen staan. En aan Silver's reactie te horen heb je dan ook nog wel ruimte genoeg bij je veerpoot.

Wel de T1-R nemen he, die is beter dan de T1-S (vooral in het nat)
Ik heb ook de T1-R en ze bevallen erg goed.

Verder heb ik ongeveer dezelfde grootte wielen (incl banden dus) en is mn 2 alleen voor verlaagd, geeft totaal geen problemen. Straks is die van mij rondom verlaagd, moet ook geen problemen geven.
Electric S

Bericht door Electric S »

Heeft er iemand enig idee hoe velgen met de maten 15x6J ET40 passen?
Staan ze niet te ver naar binnen?

Wat zijn de maten van de standaard '88-er velgen?
14x??J en ET??
Roland

Bericht door Roland »

15x6J ET40 moet passen want mijn velgen (7,5J met ET28 ) passen ook zonder problemen.
Jij hebt weliswaar hogere ET, waardoor het middelpunt van de wielen verder naar binnen staan (12 mm) maar mijn velgen zijn aan beide kanten 18,75mm breder (1,5inch * 25mm / 2 ). Dus jou velgen komen zelfs 6mm (18mm - 12mm) minder ver naar binnen dan mijn velgen. En ik raak al niks aan de binnenkant dus jij hoeft je daar geen zorgen te maken.

En mijn velgen zijn helemaal flush met de body (perfect) dus dan kan ik ook uitrekenen hoeveel die van jou niet-flush zijn :D
En dat is die 18,75 mm (verschil in breedte vanaf middelpunt van velg) + 12 mm (verder naar binnen door ET verschil) = 30 mm. Dat is 3 cm, dat is niet erg 'flush', en is denk ik hetzelfde als de standaard velgen, zo ver naar binnen. Ik zou deze kans juist aangrijpen om leuke 15 inchjes te nemen die wat meer in de buurt komen van de buitenkant van de body.
Plaats reactie