koelsysteem
Moderator: Pieten
-
jrb
je hoort wel eens van die verhalen dat je een andere termostaat moet nemen waarvan de openings temp hoger of lager is of een druk dop die later opent maar heeft dit nut voor iets?
-
Phuncz
Ik weet niet hoe het bij jullie is maar als ie eenmaal op temperatuur staat dan blijft ie er bij mijn 3S-GE toch altijd mooi even onder de helft. Of het nu in de zomer 35 graden is of in de winter lekker in de min, hij blijft rotsvast daar staan. Dus koelcapaciteit heeft ie zowiezo genoeg
Mijn logica zou dan ook dicteren dat je voor een onaangepaste motor weinig nut hebt aan het aanpassen van je koelcircuit.
-
xplorer
Phuncz wrote:Ik weet niet hoe het bij jullie is maar als ie eenmaal op temperatuur staat dan blijft ie er bij mijn 3S-GE toch altijd mooi even onder de helft. Of het nu in de zomer 35 graden is of in de winter lekker in de min, hij blijft rotsvast daar staan. Dus koelcapaciteit heeft ie zowiezo genoegMijn logica zou dan ook dicteren dat je voor een onaangepaste motor weinig nut hebt aan het aanpassen van je koelcircuit.
hmm die van mij blijft wel altijd heel netjes staan maar wel net boven de helft en niet net onder... dat was ook al zo toen ik een 3sge had....
-
Phuncz
Misschien heb ik een ander type radiator ? Ze hebben niet zo lang geleden een nieuwe gestoken maar de temperatuur was toch hetzelfde, altijd een streepje onder de helft. Heb een '91 3S-GE trouwens.
-
Phuncz
Als je het hebt over mijn radiator, die is vervangen omdat ik een steen had gevangen (zit nu rooster voor). En indien anders, een auto moet ook nog betaalbaar zijn. Ze konden de MR2 gerust de snelste auto van dat tijdperk maken, maar hij was bedoeld voor meer dan een handvol klanten he
Dus er is zeker ruimte om de wagen aan te passen aan je eigen noden en behoeften.