4AGZE --> Levin of AW11 SC
Moderator: Pieten
4AGZE --> Levin of AW11 SC
Zoals de meeste wel weten ben ik bezig met het restaureren van een AW11 T-Bar... Had een topic maar die is samen met het oude forum verdwenen (start ik wel weer op als ik weer verder ga)
Maar iig daar wil ik dus een 4AGZE + LSD-bak in hebben. Ik weet dat de standaard 4AGZE uit een AW11 145pk's levert (wat opzich al erg leuk is ) maar nu weet ik ook dat de 4AGZE uit een Levin 165pk's levert (wat natuurlijk nog leuker is ) Nu zit ik dus erg te twijfelen wat ik zal gaan doen, want die 165pk's is natuurlijk erg aantrekkelijk en ik neem aan dat het blok zelf ook sterker is omdat het nieuwer is, maar het is vast een stuk moeilijker om die in een AW11 te gaan hangen dan het standaard SC blok van de AW11??
Ik vroeg me af of er hier mensen zijn die me daar wat meer info over kunnen geven of er zelf ervaring mee hebben gehad of weten wat het is
Want als het net zo moeilijk is om een 3S-GTE erin te hangen als een Levin 4AGZE dan is de keuze snel gemaakt natuurlijk
....of een primeur 3S-GZTE.... (mogelijk???... zou wel stoer zijn;D )
(maar daar gaat het topic niet over dus niet te veel fantaseren over een 3S-GZTE allemaal!! )
Ik hoor het wel van jullie
Gr. T-Jay
Maar iig daar wil ik dus een 4AGZE + LSD-bak in hebben. Ik weet dat de standaard 4AGZE uit een AW11 145pk's levert (wat opzich al erg leuk is ) maar nu weet ik ook dat de 4AGZE uit een Levin 165pk's levert (wat natuurlijk nog leuker is ) Nu zit ik dus erg te twijfelen wat ik zal gaan doen, want die 165pk's is natuurlijk erg aantrekkelijk en ik neem aan dat het blok zelf ook sterker is omdat het nieuwer is, maar het is vast een stuk moeilijker om die in een AW11 te gaan hangen dan het standaard SC blok van de AW11??
Ik vroeg me af of er hier mensen zijn die me daar wat meer info over kunnen geven of er zelf ervaring mee hebben gehad of weten wat het is
Want als het net zo moeilijk is om een 3S-GTE erin te hangen als een Levin 4AGZE dan is de keuze snel gemaakt natuurlijk
....of een primeur 3S-GZTE.... (mogelijk???... zou wel stoer zijn;D )
(maar daar gaat het topic niet over dus niet te veel fantaseren over een 3S-GZTE allemaal!! )
Ik hoor het wel van jullie
Gr. T-Jay
- Surferdude
- Berichten: 7723
- Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Ik kan je niet helpen met de vraag, maar ik wel hier nieuwe bougies voor je liggen, zie ook HIER
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Een SC motor heeft wel wat voordelige eigenschappen die welkom zijn voor een turbo. Maar een turbo direct op de SC zelf schroeven, nee dat heeft weinig nut
Hou het nou maar lekker op de SC met een 4AGZE, zo hoort het. En tja, de AW11 4AGZE is goedkoper om aan te komen, maar ook weer oudere techniek. Silver weet wel wat er voor nodig is ongeveer, om een nieuwer type 4AGZE in een aw11 te bouwen.
Hou het nou maar lekker op de SC met een 4AGZE, zo hoort het. En tja, de AW11 4AGZE is goedkoper om aan te komen, maar ook weer oudere techniek. Silver weet wel wat er voor nodig is ongeveer, om een nieuwer type 4AGZE in een aw11 te bouwen.
-
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 3347
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:53
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Twin Screw hoor je wel vaker op een 4AGZE maar echt werken doet het niet. VW heeft het op de nieuwe lupo geloof ik.
Midship Runabout Blog
Website:http://mymr2.nl/
Website:http://mymr2.nl/
Ja ik heb Silver ook al een mailtje gestuurd en hij zou er vandaag is rustig voor gaan zitten om antwoord te geven, dus daar kijk ik al naar uit
Heb ondertussen ook contact gehad met iemand die motoren importeert uit japan en hij had misschien nog wel iets voor me. Een half-cut van ik verwacht een Levin. Ik weet nog niet helemaal hoe en wat omdat dat ding nog onderweg is. Maar ik wilde eigenlijk weten of iemand ervaring met hem heeft of iets over hem weet, het gaat om ene "Mitch Sotthewes" Hij plaatst advertenties op marktplaats voor Japanse motoren. Iemand bekend met hem?? Betrouwbaar??
hij verwacht trouwens dat het blok ergens rond de 2000,- / 2500,- zal kosten... redelijke prijs?
Of weet er iemand iets beters om m'n motor vandaan te halen?
Gr. T-Jay
Heb ondertussen ook contact gehad met iemand die motoren importeert uit japan en hij had misschien nog wel iets voor me. Een half-cut van ik verwacht een Levin. Ik weet nog niet helemaal hoe en wat omdat dat ding nog onderweg is. Maar ik wilde eigenlijk weten of iemand ervaring met hem heeft of iets over hem weet, het gaat om ene "Mitch Sotthewes" Hij plaatst advertenties op marktplaats voor Japanse motoren. Iemand bekend met hem?? Betrouwbaar??
hij verwacht trouwens dat het blok ergens rond de 2000,- / 2500,- zal kosten... redelijke prijs?
Of weet er iemand iets beters om m'n motor vandaan te halen?
Gr. T-Jay
Misschien zelfde als http://www.mitsimoto.nl/index.php? niet dat ik daar ervaring mee heb
- johnwoo
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1025
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:00
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Ik denk dat je vooral naar de bouw van het blok zelf moet kijken en naar de kosten. Wellicht dat de nieuwere stevigere internals heeft (weet ik niet zeker, de AW11 4A-GZE was ook al anders dan de n/a).
Verder kan je de "oude" net zo opbouwen zodat hij evenveel vermogen heeft als de nieuwere. Andere pulley en het scheelt al. En DLI ontsteking (zoals de nieuwe volgens mij heeft) kan je ook wel op de oude bouwen.
Verder kan je de "oude" net zo opbouwen zodat hij evenveel vermogen heeft als de nieuwere. Andere pulley en het scheelt al. En DLI ontsteking (zoals de nieuwe volgens mij heeft) kan je ook wel op de oude bouwen.
Bijna goed. En natuurlijk kan het. Turbo EN supercharger. Kijk even bij Billzilla: http://www.billzilla.org/rallycar.htmT-Jay schreef:....of een primeur 3S-GZTE.... (mogelijk???... zou wel stoer zijn;D )
Dan krijg je dus zoiets:
Dus een 1G-GZTE, ofwel een 2.0 liter 6 cylinder twincam (24V) met turbo en supercharger.
En als je er één vinden kan.....you lucky bastard (ofwel, noem je prijs)
Mitsimoto
Mitsimoto NIET aan beginnen, komt afspraken niet na, levert slechte blokken laat je het hele blok betalen en achteraf blijkt het niet compleet te zijn.
Heb 4 maanden op mijn blok moeten wachten en ben al 2 maanden bezig mijn geld terug te krijgen.
Pure oplichting, spreek uit ervaring en ik ken nog iemand die laatst tegen hetzelfde is aangelopen. Met een celica motor.
Heb 4 maanden op mijn blok moeten wachten en ben al 2 maanden bezig mijn geld terug te krijgen.
Pure oplichting, spreek uit ervaring en ik ken nog iemand die laatst tegen hetzelfde is aangelopen. Met een celica motor.
-
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 684
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10
Ik heb er niks gekocht, alleen een keer een aanvraag gedaan voor een 3s-gte motor. Motor zou 1600 euro moeten kosten. Daar zou dan nog een standalone ECU bij moeten van 775 euro. Ik heb daar maar niet meer op gereageerd. De prijs van 1600 euro is al redelijk aan de hoge kant voor een losse motor (wel inclusief turbo/uitlaat). Dat daar nog een standalone ECU op zou moeten maakt het wel erg prijzig. Denk dat 'ie ze misschien zonder kabelboom/ECU krijgt maar i.m.o. ben je dan beter af verder te zoeken naar een complete motor.
- frankie-turbo
- Berichten: 3534
- Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
- Type MR2: AW11
- Contacteer: