4AGZE --> Levin of AW11 SC

Alles over de AW11. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de AW11.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Gebruikersavatar
T-Jay
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 162
Lid geworden op: 09 jan 2007, 13:46

4AGZE --> Levin of AW11 SC

Bericht door T-Jay »

Zoals de meeste wel weten ben ik bezig met het restaureren van een AW11 T-Bar... Had een topic maar die is samen met het oude forum verdwenen :P (start ik wel weer op als ik weer verder ga)

Maar iig daar wil ik dus een 4AGZE + LSD-bak in hebben. Ik weet dat de standaard 4AGZE uit een AW11 145pk's levert (wat opzich al erg leuk is ;D ) maar nu weet ik ook dat de 4AGZE uit een Levin 165pk's levert (wat natuurlijk nog leuker is ;D ;D ) Nu zit ik dus erg te twijfelen wat ik zal gaan doen, want die 165pk's is natuurlijk erg aantrekkelijk en ik neem aan dat het blok zelf ook sterker is omdat het nieuwer is, maar het is vast een stuk moeilijker om die in een AW11 te gaan hangen dan het standaard SC blok van de AW11?? :huh:

Ik vroeg me af of er hier mensen zijn die me daar wat meer info over kunnen geven of er zelf ervaring mee hebben gehad of weten wat het is ;D

Want als het net zo moeilijk is om een 3S-GTE erin te hangen als een Levin 4AGZE dan is de keuze snel gemaakt natuurlijk ::)

....of een primeur 3S-GZTE.... (mogelijk???... zou wel stoer zijn;D :P 8))
(maar daar gaat het topic niet over dus niet te veel fantaseren over een 3S-GZTE allemaal!! :P )

Ik hoor het wel van jullie

Gr. T-Jay
Gebruikersavatar
Surferdude
Berichten: 7723
Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Surferdude »

Ik kan je niet helpen met de vraag, maar ik wel hier nieuwe bougies voor je liggen, zie ook HIER
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
Gebruikersavatar
T-Jay
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 162
Lid geworden op: 09 jan 2007, 13:46

Bericht door T-Jay »

Haha bedankt hoor, maar eerst de 4AGZE maar bestellen ;)

ik zal het iig onthouden ;D

Gr. T-Jay
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

3S-GZTE ?

Dus een 2.0 met een Turbo EN een Supercharger ? ::)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
T-Jay
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 162
Lid geworden op: 09 jan 2007, 13:46

Bericht door T-Jay »

haha zou leuk zijn toch? ;D de supercharger die onderin veel power geeft en een turbo die het hoger in de toeren overneemt. :P
Frenklin

Bericht door Frenklin »

Ken je dan niet beter een compressor er op schroeven
Gebruikersavatar
rmmr2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1999
Lid geworden op: 27 dec 2006, 23:56
Type MR2: AW11

Bericht door rmmr2 »

volgensmij kan je toch geen turbo op een sc schroeven of wel??
Afbeelding
funn is never a straight line::)
Roland

Bericht door Roland »

Een SC motor heeft wel wat voordelige eigenschappen die welkom zijn voor een turbo. Maar een turbo direct op de SC zelf schroeven, nee dat heeft weinig nut :D

Hou het nou maar lekker op de SC met een 4AGZE, zo hoort het. En tja, de AW11 4AGZE is goedkoper om aan te komen, maar ook weer oudere techniek. Silver weet wel wat er voor nodig is ongeveer, om een nieuwer type 4AGZE in een aw11 te bouwen.
Xhermes
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3347
Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:53
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Xhermes »

Twin Screw hoor je wel vaker op een 4AGZE maar echt werken doet het niet. VW heeft het op de nieuwe lupo geloof ik.
Midship Runabout Blog
Website:http://mymr2.nl/
Gebruikersavatar
T-Jay
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 162
Lid geworden op: 09 jan 2007, 13:46

Bericht door T-Jay »

Ja ik heb Silver ook al een mailtje gestuurd en hij zou er vandaag is rustig voor gaan zitten om antwoord te geven, dus daar kijk ik al naar uit ;D

Heb ondertussen ook contact gehad met iemand die motoren importeert uit japan en hij had misschien nog wel iets voor me. Een half-cut van ik verwacht een Levin. Ik weet nog niet helemaal hoe en wat omdat dat ding nog onderweg is. Maar ik wilde eigenlijk weten of iemand ervaring met hem heeft of iets over hem weet, het gaat om ene "Mitch Sotthewes" Hij plaatst advertenties op marktplaats voor Japanse motoren. Iemand bekend met hem?? Betrouwbaar?? :huh:

hij verwacht trouwens dat het blok ergens rond de 2000,- / 2500,- zal kosten... redelijke prijs?

Of weet er iemand iets beters om m'n motor vandaan te halen?

Gr. T-Jay
Roland

Bericht door Roland »

Misschien zelfde als http://www.mitsimoto.nl/index.php? niet dat ik daar ervaring mee heb
Gebruikersavatar
johnwoo
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1025
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door johnwoo »

Ik denk dat je vooral naar de bouw van het blok zelf moet kijken en naar de kosten. Wellicht dat de nieuwere stevigere internals heeft (weet ik niet zeker, de AW11 4A-GZE was ook al anders dan de n/a).

Verder kan je de "oude" net zo opbouwen zodat hij evenveel vermogen heeft als de nieuwere. Andere pulley en het scheelt al. En DLI ontsteking (zoals de nieuwe volgens mij heeft) kan je ook wel op de oude bouwen.
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
ErikV
Zere vingers van het typen..
Berichten: 730
Lid geworden op: 27 dec 2006, 22:13

Bericht door ErikV »

T-Jay schreef:....of een primeur 3S-GZTE.... (mogelijk???... zou wel stoer zijn;D :P 8))
Bijna goed. En natuurlijk kan het. Turbo EN supercharger. Kijk even bij Billzilla: http://www.billzilla.org/rallycar.htm

Dan krijg je dus zoiets:
Afbeelding

Afbeelding


Dus een 1G-GZTE, ofwel een 2.0 liter 6 cylinder twincam (24V) met turbo en supercharger.
En als je er één vinden kan.....you lucky bastard (ofwel, noem je prijs)
Afbeelding
The Honda Kit

Bericht door The Honda Kit »

wat een zooitje dat blok zeg ;D
Gebruikersavatar
ErikV
Zere vingers van het typen..
Berichten: 730
Lid geworden op: 27 dec 2006, 22:13

Bericht door ErikV »

Ja, het verdient niet de schoonheidsprijs. En het neemt zo net zoveel plek in als een aardige V6 of zelf een kleine V8. Maar toch........
Afbeelding
impacts

Mitsimoto

Bericht door impacts »

Mitsimoto NIET aan beginnen, komt afspraken niet na, levert slechte blokken laat je het hele blok betalen en achteraf blijkt het niet compleet te zijn.
Heb 4 maanden op mijn blok moeten wachten en ben al 2 maanden bezig mijn geld terug te krijgen.

Pure oplichting, spreek uit ervaring en ik ken nog iemand die laatst tegen hetzelfde is aangelopen. Met een celica motor.
Gebruikersavatar
rmmr2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1999
Lid geworden op: 27 dec 2006, 23:56
Type MR2: AW11

Bericht door rmmr2 »

ik kan mij niet voorstellen dat dit netjes gaat lopen en dat je er echt profijt uit haalt....
Afbeelding
funn is never a straight line::)
Roland

Bericht door Roland »

Okee, goed om eindelijk wat ervaring over mitsomoto te horen.
rmmr2 schreef:ik kan mij niet voorstellen dat dit netjes gaat lopen en dat je er echt profijt uit haalt....
Over wat heb je het nu?
decipherer
Zere vingers van het typen..
Berichten: 684
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10

Bericht door decipherer »

Ik heb er niks gekocht, alleen een keer een aanvraag gedaan voor een 3s-gte motor. Motor zou 1600 euro moeten kosten. Daar zou dan nog een standalone ECU bij moeten van 775 euro. Ik heb daar maar niet meer op gereageerd. De prijs van 1600 euro is al redelijk aan de hoge kant voor een losse motor (wel inclusief turbo/uitlaat). Dat daar nog een standalone ECU op zou moeten maakt het wel erg prijzig. Denk dat 'ie ze misschien zonder kabelboom/ECU krijgt maar i.m.o. ben je dan beter af verder te zoeken naar een complete motor.
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

psies, verstandig

koop dan wel een specifieke mr2 swap, geen celica 3sgte, want dan kom je erg duur uit met de rest van de onderdelen die je los moet kopen, ik heb dat zelf ondervonden
Plaats reactie