MR2 2.2 16valve aanschaf

Alles over de MR2 in het algemeen. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de MR2.

Moderator: Pieten

Everio
heej,

zoals titel al zegt

het is een 2.2 16valve uit 1991 amerikaanse versie ofzo? (maar stond geregistreerd als een lichtere versie) is van een vrouw geweest

nadeel is, hij is wit, met lakschade (bumper etc heeft gebarste lak etc)

voor de rest zou die helemaal in orde zijn (T-raam lekte niet, kan ook gewoon open)

116000 gelopen ongeveer (iets meer)

vraagprijs was 1250 maja moet dus wel overgespoten worden

waar moet ik specifiek opletten bij deze versie

heb het topic doorgelezen met de checklist en de punten die er stonden

wat zal deze auto mij gaan kosten kwa verzekering en wegenbelasting, ervan uitgaand dat ik 20 ben en 6 augustus op moet (A) (ongeveer, hoef geen exacte prijs)

iemand omgeving maastricht die er veel verstand van heeft?

ik kijk graag uit naar reacties!

MVG
tilma800
Zere vingers van het typen..
Type MR2: AW11
Hoi, Welkom!

De 2.2 n.a en 2.0 turbo zijn Amerikaanse versies (er zijn ook Japanse turbo's).

De 2.2 heeft minder pk dan een Nedelandse 2.0 liter n.a. Maar voor zo'n prijs mag je in je handen klappen als het enige wat er aan mankeert de lak zou zijn.

Laat de auto keuren voor de aanschaf, dan weet je waar je aan toe bent.

Heb je meer gegevens (kenteken, foto's) van deze mr2? misschien dat iemand deze kent en er meer over kan vertellen.
tweakmaster
tilma800 wrote:Hoi, Welkom!

De 2.2 heeft minder pk dan een Nedelandse 2.0 liter n.a. Maar voor zo'n prijs mag je in je handen klappen als het enige wat er aan mankeert de lak zou zijn.

Heb je meer gegevens (kenteken, foto's) van deze mr2? misschien dat iemand deze kent en er meer over kan vertellen.
en het koppel van een 2.2na is een stuk hoger als die van een 2.0 na. al hebben ze meer PK. Ik ben als het goed is in de week van 13/17 augustus nabij maastricht.
als je dan nog info wilt moet je maar ff mailen! (zie profiel!)
roald
dat is een mooie prijs
let er wel op dat die 116.000 stand miles zijn en dus geen km's! (x1.6 ongeveer)
Everio
ik probeer hem dalijk eens te bellen... een vriend van me en daar een kennis van...

als ik meer weet zal ik het zeker plaatsen

EDIT: kan iemand mij ook vertellen wat ik kwijt zou zijn aan verzekering en wegenbelasting op mijn eigen naam (mag nie op me ouders naam) 20 jaar en 0jaar rijbewijs
Everio
tilma800 wrote:Hoi, Welkom!

wat kost de keuring? ben dan wel bereid die keuring te betalen als het niet teveel is en stel hij is gaar ik em toch niet koop

hoeveel pk heeft deze eigenlijk precies? kan hem op autotrack niet vinden... alleen de 2.0 versie en hij heeft turbo?
Green Goblin
130 pk en geen turbo
tilma800
Everio wrote:wat kost de keuring? ben dan wel bereid die keuring te betalen als het niet teveel is en stel hij is gaar ik em toch niet koop

hoeveel pk heeft deze eigenlijk precies? kan hem op autotrack niet vinden... alleen de 2.0 versie en hij heeft turbo?
Als de verkoper achter zijn product staat betaald hij de keuring als er gebreken achterweg komen die hij niet heeft vermeld en waardoor de koop niet door zou gaan. Gaat de koop wel door , dan betaal jij.
MR 2000
Everio wrote:wat kost de keuring? ben dan wel bereid die keuring te betalen als het niet teveel is en stel hij is gaar ik em toch niet koop

Mijn eerste mr was ook een 2.2.
Deze had 100kw en dat zou 136 pk zijn als ik me niet vergis.
Maar heeft wel voelbaar meer koppel en dat vind ik persoonlijk beter.
Robbert83
Ik lul al aardig mee !
Voor de verzekering kun je wel op een flink bedrag rekenen. en dat om de volgende rederen.
1. Het is een 2.2gti van +-1200Kg die voor de verzekering de classificatie "Sportauto" heeft.
2. Op die leeftijd met zo'n auto wil alleen centraal beheer je verzekeren en dat merk je dan ook de eerste 2 jaar (dat was in ieder geval in 2003 zo)

Ik heb even gezocht naar mijn eerste betaling (ik was toen ook 20. 0jaar no-claim) maar kan hem niet zo snel vinden. Wel die van het 2de jaar. dus toen 21 met 1 jaar noclaim. Voor alleen de WA was het toen (2005) €705,-. Maar 20 en 21 scheeld nogal dus ik denk dat je wel rond de €1000per jaar mag rekenen als je alleen WA wilt.

Wegenbalasting voor mijn 2.2 uit '91 is €38 per kwartaal.
Aanvullingen - correcties?
roald
volgens mij betaal je iets van 38 euro in de maand ipv kwartaal
wegenbelasting/jaar€ 392 - € 464
tweakmaster
ik betaalde toen ik 23 was (risico groep dus) iets van 250 euro in de 3 maanden.
Dat is bij BC Verburg. Die doet niet moeilijk over leeftijden en sportauto's ;)
Everio
hmm dank jullie jongens :)

echter toen ik belde voor meer informatie bleek de auto net al verkocht te zijn

kwa maandelijke lasten vind ik het dan nog enigzins meevallen! vergeleken met een andere auto (betaal ik ook al 60-80 euro per maand)
spindokter
hij is vandaag pas verkocht mr2 nummer 2!
Post Reply