het gaat dan om de lijsten die over de A stijl tot boven de deuren lopen.
bladerende sierlijsten
Moderator: Pieten
-
Youp
nu heb ik geen last van een rottende AW11, maar ik heb wel last van afbladerende sierlijsten...
dit is natuurlijk geen gezicht... zijn originele lijsten nog te krijgen (nieuw?) en wat kost dat grapje ongeveer? of is er een andere manier om ze weer mooi zwart te krijgen.
-
Brum
Ik heb dat bij die van mij, en dat is ongeveer 10 jaar terug, gewoon voorzichtig geschuurd en met mat zwart gespoten.
Het zit er nu nog op.
Maar dit zal wel niet de goede manier zijn, maar voor mij toen op dat moment wel.
Het zit er nu nog op.
Maar dit zal wel niet de goede manier zijn, maar voor mij toen op dat moment wel.
-
Youp
low budget high efficiencybrum wrote:Ik heb dat bij die van mij, en dat is ongeveer 10 jaar terug, gewoon voorzichtig geschuurd en met mat zwart gespoten.
Het zit er nu nog op.![]()
ff naar de hema voor n potje verf en n roller..
nee, halfords.
gewoon een spuitbus kopen en alles om de sierlijst afplakken met oude kranten..
-
Youp
kan ik ze niet beter gewoon demonteren?Leliev wrote:nee, halfords.
hoe zitten die dingen vast trouwens? met klemmetjes?
Je kunt ze beter niet demonteren, sommige delen zitten achter het driehoeksruitje vast dus dan zou je ook die eruit moeten halen en schoonmaken en opnieuw kit ertussen doen. Ook het terugbouwen ervan is geen werkje om even te doen want om het netjes terug te krijgen ben je wel even bezig. Ik zou ook zeggen gewoon de rest afplakken en spuiten maar, dat scheelt een hoop werk.
-
Brum
Hij bedoeld de lijsten van de A-stijl.
@ Youp, ja je kunt ze beter demonteren. Achter de rubber zitten schroefjes, waarmee hij vastzit aan de A-stijl.
Tenminste zo zit dat bij die van mij.
Suc6 ermee.
@ Youp, ja je kunt ze beter demonteren. Achter de rubber zitten schroefjes, waarmee hij vastzit aan de A-stijl.
Tenminste zo zit dat bij die van mij.
Suc6 ermee.
Ook die zijn vervelend eraf te halen trouwens, dan moet de deurrubber / raamrubber er af, en de rvs strip die daaronder verstopt zit. Daarnaast zit die lijst op de A-stijl vastgekit boven in de hoek en met een beetje pech beschadig je de lijst boven de voorruit langs. Het is een pain in the ass om die weer goed terug te krijgen, evenals de omlijsting boven de zijruiten die je er ook af moet halen..
Ben er toevallig laatst mee bezig geweest...

Ben er toevallig laatst mee bezig geweest...

-
Brum
Had daar bij die van mij geen last van.
Misschien is dat omdat ik een targa heb?;D
Heb de lijst warm gemaakt, zodat de kit makkelijker loslaat.
Misschien is dat omdat ik een targa heb?;D
Heb de lijst warm gemaakt, zodat de kit makkelijker loslaat.