Hallo,
Ik ben aan het overwegen een mr2 turbo te importeren uit japan. Echter na wat onderzoek hoor ik vaak dat wanneer de auto in Nederland arriveert en naar het RDW gaat: De auto word als normale MR2 2.0 op het kenteken gezet en is er nergens wat te vinden over de 'turbo'.
Dat maakt mij niet zo veel uit, maar wanneer ik hem moet verzekeren kan ik dus de 180kW aangeven, maar ook de normale 110 kW. Dit scheelt aanzienelijk veel geld.
Als ik nu een ongeluk krijg en er word onderzoek gepleegt. Ze zien dat de motor een turbo versie is en dus niet de normale 2.0GTi zoals ik hem verzekerd heb, wat gebeurt er dan?
Groet,
Frank
Import verzekering
Moderator: Pieten
mocht jij dus bv een 3-sge hebben en er later een turbo blok inbouwen dan moet je herkeuren anders ben je niet verzekerd
verder kan ik mij niet voorstellen dat de rdw een turbo als gewoon op kenteken zet
-
franksmits
erikmr wrote:de auto moet verzekerd worden naar wat er op het kenteken staat
mocht jij dus bv een 3-sge hebben en er later een turbo blok inbouwen dan moet je herkeuren anders ben je niet verzekerd
verder kan ik mij niet voorstellen dat de rdw een turbo als gewoon op kenteken zet
dat is dus al meerdere malen gebeurd.
- BlackTubby
- Ik lul al aardig mee !
- Type MR2: SW20/21/22
Ik heb zelf een turbo geimporteerd en absoluut geen problemen met RDW of verzekering ondervonden. Zelfs de aantekening op het kenteken dat ik kleine platen mag voeren is geen probleem geweest.
Voor mij zijn er ongeveer 2 of 3 turbo's geimporteerd en zover ik weet hebben die ook geen problemen hiermee gehad.
Dus gewoon gaan met die import. Wat ben je van plan? Ben wel benieuwd? Een Tip! Import via engeland kan heel interessant zijn qua kosten.
Succes met de zoektocht.
Voor mij zijn er ongeveer 2 of 3 turbo's geimporteerd en zover ik weet hebben die ook geen problemen hiermee gehad.
Dus gewoon gaan met die import. Wat ben je van plan? Ben wel benieuwd? Een Tip! Import via engeland kan heel interessant zijn qua kosten.
Succes met de zoektocht.
-
franksmits
Ik ben al een tijdje aan het kijken met mashamoto wat het beste uit komt.
Een turbo uit uk scheelt een hoop geld. Dan wil ik wel dat hij door hun is geimporteerd en dus geen UK wagen ivm roest.
Het moet een witte Coupé met ACC zijn. Als die niet beschikbaar zijn dan een zwarte Coupé met ACC.
Het word minimaal een Rev 3.
Ik hebe en budget van ongeveer 7000 á 7500 en dan moet hij op kenteken zijn.
De verzekering voor een turbo word voor mij 700,- wa + casco. en dit komt er dus nog bij. Daarbij voorbehouden de kosten voor het onderhoud.
Hoe staat hij bij jou op kenteken? Als turbo?
Mijn schoonouders zitten in de verzekering dus daar kom ik wel uit.
Een turbo uit uk scheelt een hoop geld. Dan wil ik wel dat hij door hun is geimporteerd en dus geen UK wagen ivm roest.
Het moet een witte Coupé met ACC zijn. Als die niet beschikbaar zijn dan een zwarte Coupé met ACC.
Het word minimaal een Rev 3.
Ik hebe en budget van ongeveer 7000 á 7500 en dan moet hij op kenteken zijn.
De verzekering voor een turbo word voor mij 700,- wa + casco. en dit komt er dus nog bij. Daarbij voorbehouden de kosten voor het onderhoud.
Hoe staat hij bij jou op kenteken? Als turbo?
Mijn schoonouders zitten in de verzekering dus daar kom ik wel uit.
erikmr wrote:
Bij een US Turbo staat op kenteken:
MR2 2.0 Turbo Twin Cam T-Bar U9
Even uit mijn hoofd.
-
siep wokkel
Lijkt mij ook wel interresant.. jammer dat ik weinig leuks kan vinden..
In duitsland zijn ook weinig mr2's
Misschien ook maar eens met die mashamoto over hebben.
Mijn (USDM) turbo staat gewoon als turbo op kenteken, zoals in SuperTWO z'n post, ook netjes met het vermogen van een stock USDM turbo en met vermelding voor de kleine platen. Enige wat ze blijkbaar niet hebben gedaan is het ding gewogen, want hij staat op kenteken als 1180 kg, wat volgens mij de massa van een GTi is.
-
franksmits
siep wokkel wrote:Lijkt mij ook wel interresant.. jammer dat ik weinig leuks kan vinden..
misschien kunnen we wat regelen?