andere schokdempers
Moderator: Pieten
- MRobbert
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 577
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:20
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
andere schokdempers
Hoi allen,
Na vorig jaar in een slip te zijn geraakt met 'de Theo' toer, wilde ik andere schokdempers hebben.
Heb ook gekeken naar complete schroefsets, maar ik wil eigelijk niet verlagen ivm. met de vele drempels hier in Spijkcity:::|
Nou zijn er wel instelbare koni's te koop, maar dat zijn echt alleen de dempers, dus zonder veren en houder.
Heeft dit nu wel zin om te doen of niet:-/
En is dit zelf te doen?
Of kan iemand helpen; dan kan ik ze via internet bestellen.
Groet Robbert
Na vorig jaar in een slip te zijn geraakt met 'de Theo' toer, wilde ik andere schokdempers hebben.
Heb ook gekeken naar complete schroefsets, maar ik wil eigelijk niet verlagen ivm. met de vele drempels hier in Spijkcity:::|
Nou zijn er wel instelbare koni's te koop, maar dat zijn echt alleen de dempers, dus zonder veren en houder.
Heeft dit nu wel zin om te doen of niet:-/
En is dit zelf te doen?
Of kan iemand helpen; dan kan ik ze via internet bestellen.
Groet Robbert
MR2-loos:*( rijdend in een Mitsubishi ASX:D
-
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 3347
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:53
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Is goed te doen hoor je hebt eigenlijk alleen een verenspanner nodig als " speciaal " gereedschap.
Midship Runabout Blog
Website:http://mymr2.nl/
Website:http://mymr2.nl/
- tilma800
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:21
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Is wel te doen. De koni's zijn gewoonweg het beste alternatief als je de originele veerpoten en veren (of verlagingsveren) wilt behouden. Bij mij zaten de moeren die de veerpoot afsluit wel extreem vast en die hebben we dus eraf moeten stoken. Maar indien alles gewoon los gaat zoals het hoort is het een fluitje van een cent
Ik heb de auto destijds wel verlaagd met de TRD veren (komen uit de Eibach fabriek en die heeft ook veren voor de mr2). Deze veren werken prima samen met de koni's en de standaard wielen, maar met grote velgen en brede dunne bandjes wordt het wel veel meer een rammelbak. Nadeel van de standaard wielen, bij de SW20, is dat de bandhoogte zo hoog is dat je dit in de bochten wel voelt en daar zijn de grote wielen dus weer meester in. Maar dit zal bij de ZZW30 minder het geval zijn, aangezien de wielen al groter zijn (toch?) als bij de SW20.
Ik heb de auto destijds wel verlaagd met de TRD veren (komen uit de Eibach fabriek en die heeft ook veren voor de mr2). Deze veren werken prima samen met de koni's en de standaard wielen, maar met grote velgen en brede dunne bandjes wordt het wel veel meer een rammelbak. Nadeel van de standaard wielen, bij de SW20, is dat de bandhoogte zo hoog is dat je dit in de bochten wel voelt en daar zijn de grote wielen dus weer meester in. Maar dit zal bij de ZZW30 minder het geval zijn, aangezien de wielen al groter zijn (toch?) als bij de SW20.
- robke
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1121
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 12:25
- Type MR2: AW11
brum schreef:Hoezo???
Heb je er ervaring mee???;D
mijn "Leermeester" de grote................ obi one, waarschuwt mij altijd begin er niet aan mits je het juiste geeedschap hebt.
en er is ook nog verschil in de kwaliteit van het gereedschap, vaak voor eenmalig gebruikt maakt men dan bij aanschaf een verkeerde keuze (de goedkope):::|
maar jij zult wel wete hoe ik dat bedoel, toch ?:koffie:
- MRobbert
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 577
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:20
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
tilma800 schreef:Is wel te doen. De koni's zijn gewoonweg het beste alternatief als je de originele veerpoten en veren (of verlagingsveren) wilt behouden. Bij mij zaten de moeren die de veerpoot afsluit wel extreem vast en die hebben we dus eraf moeten stoken. Maar indien alles gewoon los gaat zoals het hoort is het een fluitje van een cent
Ik heb de auto destijds wel verlaagd met de TRD veren (komen uit de Eibach fabriek en die heeft ook veren voor de mr2). Deze veren werken prima samen met de koni's en de standaard wielen, maar met grote velgen en brede dunne bandjes wordt het wel veel meer een rammelbak. Nadeel van de standaard wielen, bij de SW20, is dat de bandhoogte zo hoog is dat je dit in de bochten wel voelt en daar zijn de grote wielen dus weer meester in. Maar dit zal bij de ZZW30 minder het geval zijn, aangezien de wielen al groter zijn (toch?) als bij de SW20.
De wielen onder mijn spyder zijn die van TTE en zijn 205/45/16 voor voor
en 225/40/16 voor achter.
Groet Robbert
MR2-loos:*( rijdend in een Mitsubishi ASX:D
robke schreef:mijn "Leermeester" de grote................ obi one, waarschuwt mij altijd begin er niet aan mits je het juiste geeedschap hebt.
en er is ook nog verschil in de kwaliteit van het gereedschap, vaak voor eenmalig gebruikt maakt men dan bij aanschaf een verkeerde keuze (de goedkope):::|
maar jij zult wel wete hoe ik dat bedoel, toch ?:koffie:
Ik bedoel wat jij begrijpt.
Nodig je mij nu uit voor de koffie??;D
Mijn ''leermeester'' deed vroeger de veren intrekken met touwen.
Dat was pas spannend, maar ja, ze hadden niet anders.
Pas wel een beetje op met wat voor veren of schokbrekers je gaat monteren. Wat is je einddoel? Je schreef dat je gespind was. Het harder maken van je auto kan ervoor zorgen dat je nog minder gewaarschuwd wordt en daarmee de over- of onderstuurreactie van de auto minder goed voelt aankomen. Bij de wat zachtere vering voel je de auto bij het eind van de grip uit de veren komen en heb je een uurtje de tijd om je voor te bereiden op een anti-slipreactie. Ik raad een slipcursus aan of een racecursus. Leer eerst het gedrag van een auto goed kennen voordat je aan de ophanging sleutelt.
Ik ben geen autotechneut, maar ik heb wel een EU-racelicentie, vandaar dat ik er iets over durf te zeggen...
Succes!
Ik ben geen autotechneut, maar ik heb wel een EU-racelicentie, vandaar dat ik er iets over durf te zeggen...
Succes!