schuifbouten

Alles over de MR2 in het algemeen. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de MR2.

Moderator: Pieten

Joske
Ik lul al aardig mee !
Iemand ervaring met velgen steek 5 x 112 op een emmer mbv schuifbouten?

Kan dit of is dit een boel ellende die je niet wil?
Christopher
Zere vingers van het typen..
Het schijnt dat de afwijking hiervoor te klein is en dat je dan nooit van trillen in het stuur afkomt. Maar dit weet ik niet zeker.
ErikV
Zere vingers van het typen..
Je bedoelt natuurlijk moeren. Wel, geen ervaring op de SW, maar wel met de AW. Die witte velgen hebben een steek van 4x98 ipv 4x100 en dat heb ik opgevangen met acentrische moeren. Gaat perfect hoor, als de gaten in de velg er ruim genoeg voor zijn. Die zou ik zeker niet vergroten of laten vergroten. Dat lijkt me slecht te zijn voor de sterkte en pasvorm.

Stel dat het past, dan moet de naafmaat ook goed passen en zorg er voor dat je de moeren in meerdere stappen tot de gewenste waarde aanhaalt.

Goede raad, laat de velgenboer passen omdat er nu twee maten moeten kloppen. Natuurlijk de juiste conische vorm (daar ga ik even van uit), maar nu ook de moer in het gat van de velg. Anders krijg je de dopsleutel er niet op. Dus niet zomaar even een handvol moeren kopen, echt (laten) passen.

Met de AW heb ik geen enkel probleem mbt de balans in de wielen. Blijft gewoon goed. Als het goed past zullen de moeren ook niet loslopen.
nakeddotz
Ik lul al aardig mee !
Type MR2: AW11
geeft helemaal geen problemen.
Ik heb zelf 1 jaar zo rond gereden op 18" zonder trilling ed.

greetzzz ivory
Post Reply