Compleet restaureren mr2 usa turbo.

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
jak
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2007, 12:54
Type MR2: AW11

Bericht door jak »

Thanks!!
Even een verhaaltje wat ik gisteren gedaan heb!
Eerst hebben we(paul en ik)de auto helemaal roest vrij gemaakt op de rotte plekken na dan.
Dat hebben we met roestomvormer gedaan.
Alle bouten en moeren die vast blijven zitten ook meteen meegepakt we hebben echt elk puntje gehad en als je goed kijkt zijn dat er nog al wat.
Vooral die plekjes tussen binnen en buiten scherm en helemaal onderin het blok onder de luchtfilter!!
Toen ben ik verder gegaan met de rem klauwen alle beugeltjes de strips van de achterbumper en de onderlip 92+ te schuren en te behandelen en weer te schuren.
Die ga ik in de loop van de week allemaal zilver spuiten.
Het gaskleppen huis word ook gespoten en voorzien van de 3 nieuwe pakkingen
Rem blokken zijn nog bijna nieuw en de remschijven heb ik al eens vernieuwd 93+ systeem.

Tot zover de remmen en strips enz.
Paul is verder gegaan met lassen vd binnen en buitenschermen.
Moesten wat nieuwe stukken ingezet worden!!
Ik heb afgelopen week de volgende onderdelen besteld:
radiator
condensor
raamlijsten links en rechts
stab stangen
rubberen doppen,plastic clipjes en plastic pluggen
pookhoes
plaatjes met gegoten slangen voor onder targa rubbers
klepdeksel pakking

Toen ik thuis kwan had mijn vrouwtje ook nog een pakje uit Japan gekregen dus mijn dag was weer geslaagt foto s krijgen jullie vd week.
Hier alvast een foto van het pakje de JDM 94+ achterlichten met de twee ronde lichten.
gr jak

Afbeelding
Gebruikersavatar
ROB-E
Berichten: 2505
Lid geworden op: 02 apr 2007, 23:05
Type MR2: AW11

Bericht door ROB-E »

Oef! netjus dat kleppendeksel!!!

goed bezig daar!

keep it up!
Green Goblin schreef:Wat Rob-E zegt.
Fermr2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 473
Lid geworden op: 27 dec 2006, 20:33
Type MR2: AW11

Bericht door Fermr2 »

Hallo Jak,
Onze magazijn wordt geblokkeerd door een stapel mr2 onderdelen ;D
Ofwel ze zijn binnen!
Gebruikersavatar
jak
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2007, 12:54
Type MR2: AW11

Bericht door jak »

Bedankt Ferry!
Kom zo vlug mogelijk druk druk druk hihihi
Gebruikersavatar
jak
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2007, 12:54
Type MR2: AW11

Bericht door jak »

Vandaag toch nog even de dempingsmatten eruit gehaald meer uitgestoken met een houtbijtel ging niet van harte!!
Wel blij dat ik dat gedaan heb zat links voor best wat roest op bij de andere niet!!
Ben er een hele middag mee zoet geweest!!
Hier wat pics ook nog van de kleppendeksel en gaskleppenhuis en appaxi luchtfilter!!AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Morgen nog even wat opruimen en dan de kleppendeksel en gaskleppenhuis even tijdelijk terugplaatsen want dinsdag avond gaat die naar de spuiter!!
En kan ik ondertussen verder gaan met de remmen,bumperbalken en strips te spuiten en natuurlijk mijn spullen bij ferry ophalen;D
Gebruikersavatar
Huub
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 173
Lid geworden op: 29 dec 2006, 10:51
Type MR2: AW11

Bericht door Huub »

Dit is een zeer grondige restauratie. Deze MR2 wordt weer als nieuw (misschien wel beter dan nieuw) :tekst-toppie:
Gebruikersavatar
jak
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2007, 12:54
Type MR2: AW11

Bericht door jak »

Zo even een update de auto is inmiddels weg gebracht richting de spuiter foto s volgen nog.
Alleen twijfel ik nog over de kleur !!
Dus wat hulp en advies kan ik wel gebruiken graag plaatsen bij 2.0l help welke kleur!!
Ik zit sterk aan de kleur absolutly red te denken 3po dat hebben de nieuwe mr2 s en de nieuwe type celica wat vinden jullie ervan!!

Afbeelding

Afbeelding

Deze kleur hebben niet veel sw20 modellen volgens mij en het is opvallend en fris!!:)
Gebruikersavatar
Surferdude
Berichten: 7723
Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Surferdude »

AU!
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
Gebruikersavatar
tilma800
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:21
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door tilma800 »

Surferdude schreef:AU!
Arthur is duidelijk voor ;D

Persoonlijk vind ik dat hele felle net wat te.
Afbeelding
Surferdude schreef:Wat is die Dennis toch weer actief de laatste tijd he? :D
MOANDEI
subke

Bericht door subke »

ik vind dat zoon mr2 wel een felle kleur mag hebben. hij mag best opvallen en rood is een hele mooie kleur voor een auto vindt ik en zeker als de zon schijnt!:D
ik ben dus voor deze kleur:D
Gebruikersavatar
ROB-E
Berichten: 2505
Lid geworden op: 02 apr 2007, 23:05
Type MR2: AW11

Bericht door ROB-E »

Dar moet je helemaal zelf weten.

persoonlijk ben ik gek op blauw metalic...
Green Goblin schreef:Wat Rob-E zegt.
Gebruikersavatar
masterpivo
Zere vingers van het typen..
Berichten: 633
Lid geworden op: 31 jan 2007, 22:52
Type MR2: AW11

Bericht door masterpivo »

Dit is een aardig project zeg! :) Goed bezig!
Om ook maar meteen te reageren op de vraag naar de te gebruiken kleur: het rood op de Celica vind ik eigenlijk wel erg ROOD. Ik zou in dit geval voor een iets minder felle kleur rood gaan. De SW20 kleur rood en dan in metallic uitvoering bv. Maar heb je zowiezo al gekozen voor rood of kan het ook nog een andere kleur worden?
Gebruikersavatar
Dokter Rob
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3886
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:52
Type MR2: AW11

Bericht door Dokter Rob »

alic = wit
franksmits

Bericht door franksmits »

ik vind de candy lijn wel leuk. Maar erg duur. Rood is wel een moeilijke kleur. alle tinten zijn mogelijk.
Gebruikersavatar
jak
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2007, 12:54
Type MR2: AW11

Bericht door jak »

De auto is vandaag gespoten!!Ga hem maandag ophalen ik hoop dat ik kan slapen want ik heb hem nog niet gezien!!!
Ik gooi er maar vanavond extra veel drank in dan slaap ik zeker goed!!!
Zo gauw ik in de gelegenheid ben komen er de foto s.
gr jak
Gebruikersavatar
jak
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2007, 12:54
Type MR2: AW11

foto s

Bericht door jak »

Zo er is heel veel gebeurd deze week.
Ten eerste is de auto weg gebracht naar Eindhoven om hem spuitklaar te maken.

Afbeelding

Afbeelding

Ik zou dat het liefst thuis doen in mijn eigen loods maar ik heb ook nog een bedrijfje en heb de ruimte nodig voor materiaal.
Maar het ging vooral om de stof enzo.
Ik heb wel mee geholpen af en toe om toch zoveel mogelijk het gevoel te hebben dat ik het zelf doe;D.
We hadden al het laswerk al gedaan dus dat schilden al veel werk dat deed ik samen met een maat van mij.
Tijdens het spuitklaar maken heb ik toch besloten om de voor raam eruit te halen.Helaas hij scheurde dus er maar uit geslagen.:boos:
Ik ben achteraf blij dat ik het gedaan heb want er zat wel wat roest onder het raam.
Na de spuit plamuur goed uit schuren en toen afplakken daar is wel wat tijd overeen gegaan en is gewoon heel veel werk als je het goed doet.
Toen de auto weer opgehaald en in mijn loods terug gezet.
En dit is het resultaat mooi he!!!
Alles is gespoten op de voor bumper en onderlip na die vond ik niet helemaal netjes zaten een paar kleine beschadigingen op de onderlip(92+ lip) en de bumper zitten een soort grote buildjes of vouwen op je ziet het alleen in de felle zon en ze zijn onverklaar baar het is geen schade geweest misschien de zon in Florida!!;D
Bestel waarschijnlijk een nieuwe is niet zo duur zeggen ze of moet een goede tweedehands vinden zonder mistlamp gaten usa versie.
De foto s zijn in de zon gemaakt en vind de wagen in het echt iets meer rood en rustiger.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Surferdude
Berichten: 7723
Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Surferdude »

AU! ;D

Is je achterruit nog heel?
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
Gebruikersavatar
masterpivo
Zere vingers van het typen..
Berichten: 633
Lid geworden op: 31 jan 2007, 22:52
Type MR2: AW11

Bericht door masterpivo »

Toch wel aardig rood geworden zo op de foto's te zien. Is het een metallic of niet? Jammer van de kapotte voorruit, maar achteraf toch een voordeel geweest dat hij er helemaal uit moest ;)
BlackMR2

Bericht door BlackMR2 »

die is flink rood geworden, mooi hoor
franksmits

Bericht door franksmits »

mooi hoor. nice project!
Plaats reactie