Geratel in de motor:S
Moderator: Pieten
Ik heb in de kerstvakantie een ander blok in mijn mr gehangen, een 124pk versie met map sensor en zonder kat. Deze komt uit een celica. Nu is hij beginnen te ratelen.. Het klonk eerst als een een los boutje van een hitteshild oid, maar ik kon het niet vinden. Sinds dien heb ik er zo weinig mogelijk mee gereden. Het is zowieso geen krukas lager want het is een heel blikkerig geluid. Iemand een idee? (het geluid is nu trouwens erger geworden) Ga morgen compressie meten en kijken of hij nog wel optijd staat.
ja klopt en bij ong. 2500 en boven 4000. heb nog mijn oude blok staan, gebruik ik daar het onderblok wel van als dat het is(dit is wel een 115pk versie, maar mechanisch zijn deze toch het zelfde? Ik dacht altijd dat je dan een heel hamerend geluid kreeg... En hoe kan dat zo plotseling komen?
Bij mijn maakte hij een tikken geluid en dat was eerst heel zachtjes geen aandacht aan geven en eens heel hard tikken. Toen een voor een de bougiekabel los gemaakt en toen bleek het bij mijn in cilinder 4 te zitten geen druk meer. Wat bleek koppakking er tussen uit.
- frankie-turbo
- Type MR2: AW11
bij mijn ae82 GT waren het de t-vis klepjes.. even met je vinger tegenhouden dan hoor je gelijk of dat het is, het vaccuum pompje is dan versleten
-
Roland
Misschien niet het hitteschild van het uitlaatspruitstuk, maar misschien van de onder de auto, bij de uitlaat (vlakbij flexibele stuk)
Staat op MP nog een blok te koop met C52 bak in Beverwijk....
Verder las ik op een ander ( Subaru ) forum ook nog wat leuks. Dachten ze ook dat het de lagers waren...

Verder las ik op een ander ( Subaru ) forum ook nog wat leuks. Dachten ze ook dat het de lagers waren...

- frankie-turbo
- Type MR2: AW11
Dat was dus ook het geval. Er zat eerst een tik in. Vervolgens was de accu leeg, dus zij proberen te starten en toe wilde hij niet meer rond oid. Blok open getrokken en zie hier het resultaat.
dak kan als hij te weinig of geen olie krijgt... kapotte oliepomp of verstopt. verstopt filter.
of omdat je koppakking het heeft begeven en dat er water in de olie zit.
enne met een koude motor flink gassen is ook niet goed.
(is ook een mogelijkheid he;) )
of omdat je koppakking het heeft begeven en dat er water in de olie zit.
enne met een koude motor flink gassen is ook niet goed.
(is ook een mogelijkheid he;) )
-
Tom86
Ik heb dit ook een keer gehad bij mn corolla ae82, net een week nadat ik de kop helemaal gereviceerd had (lekke koppaking). Plotseling helemaal uit het niets begon die ook zo te ratelen. Drijfstanglagers lagen er toen ook uit, daar heb ik toen nieuwe in gezet maar het was na 50km al weer terug. Heb er toen ook een 4a-ge blok uit een celica in gezet dit paste allemaal perfect. Deze auto rijdt nog altijd rond;D .
Tom
Tom
-
BlackMR2
R_dawn wrote:Het lager van de 2e cilinder was compleet verbrijseld, er zat geen stukje lager meer in
dat is mooi kut kerel
hopen voor je dat er snel een ander blok inkomt
heel veel suc6
-
bonno
Wil je niet ongerust maken, maar ik had dit ooit ook .
Plotseling geratel en het was ook stationair te horen. Gebroken zuiger veer en verder weinig schade, omdat ik hem meteen heb uitgezet.
Het betrof een originele 86er zonder kat, met 200.000 km op de klok. Niet zo veel km dus, maar hij had al een hoog olie verbruik ook. 0,5 liter op 1000 km. Dus dat was goed mis. Het is gemaakt en heb 7000 km verder geen problemen. Wel alle lagers vervangen. Heb geen olie verbruik meer waargenomen.
Plotseling geratel en het was ook stationair te horen. Gebroken zuiger veer en verder weinig schade, omdat ik hem meteen heb uitgezet.
Het betrof een originele 86er zonder kat, met 200.000 km op de klok. Niet zo veel km dus, maar hij had al een hoog olie verbruik ook. 0,5 liter op 1000 km. Dus dat was goed mis. Het is gemaakt en heb 7000 km verder geen problemen. Wel alle lagers vervangen. Heb geen olie verbruik meer waargenomen.