Vervolgens de AW11 maar eens uit de stalling gehaald. Je kent dat wel, rubbers weer terug, banden op spanning brengen, olie peilen, accu erin. En dan starten. Tik, en lopen natuurlijk. Vier maanden stil is geen probleem.
Even stationair laten draaien en dan de garage uit.
Vlak voordat ik weg ga zie ik een donkere vlek op de garagevloer. Wat nu? Nader bekeken is het een olieplas die al was weggetrokken, maar daarop weer een nieuw plasje olie. Wat? Onder de auto zie ik een druppel hangen. *@#$*@#$**@ (Niet te herhalen krachtterm) Olielekkage !
Eenmaal thuis (het is maar een paar minutjes rijden) eens met de lamp gezocht naar de oorsprong. Bovenkant van het blok is droog. Halverwege de zijkant (voorkant? nou, de korte zijde aan de bijrijderskant), dus vlak boven de krukaspoelie zit een donkere vlek.
Bingo
De oude en nieuwe olievlekken laten mij geloven dat het alleen lekt als er oliedruk is, dus als 't torretje loopt. Mee eens?
En is de conclusie over de schuldige ook de goede? In dat geval ben ik niet blij, helemaal niet blij. Overmorgen moet hij voor de APK. Afkeur dus zeker. En het is op de uiterste datum, dus even naar Willie voor herstel gaat niet. Dat wordt een slechte (en dure) start van het seizoen.
Zo, frustraties er even uit. Morgen weer een dag.