de meest betrouwbare & onbetrouwbare auto's

Ouwehoer hier een end weg

Moderator: Pieten

Dokter Rob
Zere vingers van het typen..
Type MR2: AW11
Van Geenstijl.nl geplukt:

De ADAC, de Duitse ANWB, geeft elk jaar een lijst uit met de meest betrouwbare, en de meest onbetrouwbare automobielen. De lijst wordt samengesteld op basis van het aantal pechgevallen waarbij de ADAC moet ingrijpen. Geheel niet onverwacht blijken Duitse auto's de meest betrouwbare automobielen, met de Audi A2 bovenaan. Franse en Koraanse auto's daarintegen staan het meest aan de kant. De Kia Picanto, een typische meisjesauto, is volgens de ADAC een enorme zuigwagen, gevolgd door de Fiat Stilo en de Renault Megane. Ook Koreaanse nep-SUV's zijn erg onbetrouwbaar. Zie ook de 30 Jahre Pannenstatistik van de ADAC, waar je pechgegevens van de afgelopen dertig jaar kunt raadplegen.

De Winnaars, meest betrouwbare auto van 2007.
1. Audi A2
2. BMW 1-serie
3. Audi A4
4. Audi A6
5. Mercedes CLK
6. BMW X3
7 Mazda Premacy/ VW Touran
8 VW Sharan

De meest onbetrouwbare auto's van 2007
1. Kia Picanto
2. Fiat Stilo
3. Renault Laguna
4. Volvo S60/ S70/ S80/ V70
5. Peugeot 206 CC
6. Nissan X-TRAIL
7. Ford C-Max
8. Ford Galaxy (Große Vans)

zomaar, ter info natuurlijk...

ik weet het, de Corvette staat niet in het lijstje...
komt vermoedelijk omdat ze in Duitsland niet in aanraking zijn gekomen met dit soort sportwagens...
Christopher
Verassend dat Volvo zo slecht scoort!
BlackMR2
verassend dat er geen Toyota bij de meest betrouwbare auto's staat :-/
El Butre
Is het iemand al opgevallen dat de top 8 op 1 na uit duitse auto´s bestaat? *edit: behalve dan de prutser die het originele bericht op geenstijl tikte, het gaat me hier om de mening van mensen met meer dan 2 hersencellen*

.... en ja, ik en me er van bewust dat deze zin voor zeker 3 verschillende uitleggen vatbaar is;D
Bremo
Christopher wrote:Verassend dat Volvo zo slecht scoort!

Viel mij ook op inderdaad.. zal wel electronisch zijn. Mechanisch blijven die hokken altijd bovengemiddeld lang houdbaar ;D

Nu bedenk ik me dat het niet helemaal een eerlijk vergelijk is. Immers zijn er ook genoeg pech gevallen waarbij men de ADAC niet belt. Of heeft het merk een eigen pechhulpverlening. Of kan de (handige) chauffeur het euvel zelf oplossen.

X-trail had ik er ook niet verwacht. Maar dat komt misschien vanwege de brandstofpomp. Een collega heeft er ook één en is er stik tevreden over.. maar die pomp ging onlangs kapot, kan je er niets meer mee.. de auto stonk en de reparatie was duur.
Surferdude
Als het door de ANWB gedaan was had het lijstje er heel anders uit gezien..;D

1 Spijker
2 Donkervoort
3 Daf
4 Burton
5 Voglietta
ullmaster
Ik lul al aardig mee !
BlackMR2 wrote:verassend dat er geen Toyota bij de meest betrouwbare auto's staat :-/

je weet toch anwb en toyota dat gaat niet samen, je het toch nooit een toyota aan de kant gezien staan;D (reclame van toyota)
erikmr
8) de bron is duits
dat zegt dus genoeg
Arnie
Als je er niet mee rijdt gaat het ook niet kapot en aangezien duitsers "alles zu hause haben" :P
rmmr2
ik kan me herinneren dat er onlangs een artikel in een bepaald blad heeft gestaan waarin de eigenaar van een volvo een nieuw exemplaar kreeg van de fabriek omdat deze 1.000.000 km gereden heeft zonder enige motorrevisie....
afgezien van het reguliere onderhoud dan....
Bremo
rmmr2 wrote:ik kan me herinneren dat er onlangs een artikel in een bepaald blad heeft gestaan waarin de eigenaar van een volvo een nieuw exemplaar kreeg van de fabriek omdat deze 1.000.000 km gereden heeft zonder enige motorrevisie....
afgezien van het reguliere onderhoud dan....

Kan het ook een Saab geweest zijn? Dan heb ik er ook iets van vernomen..

Echt wel de moeite, een milioen kilometer :::|
BlackMR2
ullmaster wrote:je weet toch anwb en toyota dat gaat niet samen, je het toch nooit een toyota aan de kant gezien staan;D (reclame van toyota)

ik zie idd nooit een Toyota met pech, dan moet ie toch juist in de lijst staan, of ligt dat nou weer aan mij :-/

iig, de bron komt uit duitsland, die mensen hebben gewoon geen verstand ;D :X :X
Post Reply