kent iemand misschien een bedrijf die voor een redelijke prijs auto's ophaalt uit het buitenland cq duitsland?
mijn schoonvader wil een a4 kopen in duitsland alleen weet niet hoe hij die auto hier moet krijgen. er is bijvoorbeeld wel de mogelijkheid een autoambulance te huren maar daar moet je onderhand een tank voor zetten om er mee te mogen rijden ( totaalgewicht ambulance 800kg?? + auto 1600kg?? =2400kg).
mijn idee was om de auto dus te laten halen uit duitsland en dan de invoering e.d. zelf te doen.
transport auto uit duitsland
Moderator: Pieten
-
emmer
waarom huur je geen afsleepwagen dan bij ons op de zaak kan je er een huren voor 125 euro ex btw per dag
-
black thunder
emmer wrote:waarom huur je geen afsleepwagen dan bij ons op de zaak kan je er een huren voor 125 euro ex btw per dag
heb je daar nog een bijzonder rijbewijs voor nodig?
en afsleepwegen daar versta ik onder dat de auto aan de voorkant opgetakeld is en met de achterwielen nog op de grond staat?of is het zoiets als een autoambulance?
een 1-dagskenteken kun je volgens mij toch alleen voor in nederland te rijden aanvragen? of moet je dan contact opnemen met de tuv?
Je kunt ook een exportkenteken in Duitsland nemen. Deze is 15 dagen geldig en kun je incl. verzekering krijgen. Heb ik ook met mijn MR2 gedaan toen ik hem invoerde. Ik weet de precieze kosten niet meer, maar het kost geloof ik een paar tientjes. Je hebt ook korte tijd kentekens, die zijn voor 5 dagen.
Je hebt bij zelf vervoeren 3 opties:
-op oprijwagen, echter bij rijbewijs BE mag totaal wagen+lading max 3500Kg niet overschrijden, kleine oprijwagen zelf weegt rond de 2250KG, dus max toegestane lading 1250KG, kan dus niet.
-op auto ambulance met rijbewijs BE, mag je toegestaan trekgewicht van trekauto niet overschrijden, betekent dat je stevige bestelbus of jeep-achtige trekker moet hebben, autoambulance + Audi weegt al gauw 2200-2400KG
-Op grote (vracht)oprijwagen, daarvoor heb je echter groot rijbewijs nodig
Andere mogelijkheid is met de auto zelf te rijden zoals in bovenstaand bericht is aangegeven
-op oprijwagen, echter bij rijbewijs BE mag totaal wagen+lading max 3500Kg niet overschrijden, kleine oprijwagen zelf weegt rond de 2250KG, dus max toegestane lading 1250KG, kan dus niet.
-op auto ambulance met rijbewijs BE, mag je toegestaan trekgewicht van trekauto niet overschrijden, betekent dat je stevige bestelbus of jeep-achtige trekker moet hebben, autoambulance + Audi weegt al gauw 2200-2400KG
-Op grote (vracht)oprijwagen, daarvoor heb je echter groot rijbewijs nodig
Andere mogelijkheid is met de auto zelf te rijden zoals in bovenstaand bericht is aangegeven
-
black thunder
Beer wrote:Je kunt ook een exportkenteken in Duitsland nemen. Deze is 15 dagen geldig en kun je incl. verzekering krijgen. Heb ik ook met mijn MR2 gedaan toen ik hem invoerde. Ik weet de precieze kosten niet meer, maar het kost geloof ik een paar tientjes. Je hebt ook korte tijd kentekens, die zijn voor 5 dagen.
die tijdelijke kentekens kun je aanvragen bij rdw??
@rsevo6
ik geloof dat mijn schoonvader wel een groot rijbewijs heeft maar het huurbedrag van zo'n ding is vaak zo hoog. een autoambulance kan ik zo regelen alleen hetgeen wat ervoor moet dat wordt dan wel weer een probleem.
denk dat het of zelf rijden wordt met een tijdelijk kenteken of de afsleepwagen wat "emmer" aangaf, vind 125 wel een nette prijs!
-
spieker
black thunder wrote:kent iemand misschien een bedrijf die voor een redelijke prijs auto's ophaalt uit het buitenland cq duitsland?
mijn schoonvader wil een a4 kopen in duitsland alleen weet niet hoe hij die auto hier moet krijgen. er is bijvoorbeeld wel de mogelijkheid een autoambulance te huren maar daar moet je onderhand een tank voor zetten om er mee te mogen rijden ( totaalgewicht ambulance 800kg?? + auto 1600kg?? ="]2400kg[/color]).
mijn idee was om de auto dus te laten halen uit duitsland en dan de invoering e.d. zelf te doen.
handig he z n dodge:lach:
En dat is ook waar ik het over had:
- ofwel op geel kenteken (max toegestaan totaal gewicht 3500KG) en dan mag je er maar max rond de 1250KG mee laden: heb je dus niets aan voor een Audi van 1600KG
LET WEL: deze wagens kunnen technisch meestal wel 1600-1800KG laden, maar MOGEN maar tot totaal gewicht 3500KG hetgeen inhoudt ca 1250KG lading
- ofwel mag meer laden, maar mag dan alleen dan op groot rijbewijs worden bestuurd.
- ofwel op geel kenteken (max toegestaan totaal gewicht 3500KG) en dan mag je er maar max rond de 1250KG mee laden: heb je dus niets aan voor een Audi van 1600KG
LET WEL: deze wagens kunnen technisch meestal wel 1600-1800KG laden, maar MOGEN maar tot totaal gewicht 3500KG hetgeen inhoudt ca 1250KG lading
- ofwel mag meer laden, maar mag dan alleen dan op groot rijbewijs worden bestuurd.
-
black thunder
ik kreeg vandaag te horen dat mijn schoonouders na wat berekeningen met de bpm erachter zijn gekomen dat het niet loont om de auto uit duitsland te halen.
ik ben i.i.g. een stuk wijzer geworden en zal dit eventueel voor in de toekomst nog in gedachten houden.
excuses voor het ongemak.
ik ben i.i.g. een stuk wijzer geworden en zal dit eventueel voor in de toekomst nog in gedachten houden.
Beer wrote:Je kunt ook een exportkenteken in Duitsland nemen. Deze is 15 dagen geldig en kun je incl. verzekering krijgen. Heb ik ook met mijn MR2 gedaan toen ik hem invoerde. Ik weet de precieze kosten niet meer, maar het kost geloof ik een paar tientjes. Je hebt ook korte tijd kentekens, die zijn voor 5 dagen.
Officieel moet je wel bij de NL grens een HA kenteken gebruiken of een auto-ambulance. De Douane kán bij constatering moeilijk doen, meestal is het bij particulieren alleen een waarschuwing.
Ik kén een paar mensen die er een paar weken mee rondgereden hebben.
black thunder wrote:ik kreeg vandaag te horen dat mijn schoonouders na wat berekeningen met de bpm erachter zijn gekomen dat het niet loont om de auto uit duitsland te halen.
Alleen met een fikse waardevermindering a.g.v. een leuke schade, extreme kmstand of technische ongein van een behoorlijk bedrag, kun je e.e.a. drukken met een BPM tegenbewijstaxatie.
SuperTWO wrote:Officieel moet je wel bij de NL grens een HA kenteken gebruiken of een auto-ambulance. De Douane kán bij constatering moeilijk doen, meestal is het bij particulieren alleen een waarschuwing.
Ik kén een paar mensen die er een paar weken mee rondgereden hebben.![]()
Ja, zoals ik. Nergens last van gehad en tot aan de RDW keuring (paar weken later) lekker getoerd ermee. En ik wil ze nog weleens zien bij de rechter, de EU en vrijheid van verkeer.
die tijdelijke kentekens kun je aanvragen bij rdw??
Nee, in Duitsland bij de regionale verkehrsambt.
- Green Goblin
- Type MR2: AW11
Waar is de mijne dan...
die staat er nogGreen Goblin wrote:Waar is de mijne dan...