Weet iemand of het mogelijk is om met een (zonnepaneel) druppellader de accu op te laden via de sigarettenaansteker van de AW11?
Ik heb het dus over zoiets:
http://www.zonnecellenwinkel.nl/sunsei_solar_135.html
druppelladen via aansteker
Moderator: Pieten
- Surferdude
Ja ik, en ik gebruik het al jaren tot zeer grote tevredenheid. Ik heb alleen de grotere uitvoering, ongeveer net zo groot als een 17" TFT scherm en ook gewoon via de sigarettenaansteker.
Ik heb geen stroomvoorziening in de garage en wel daglicht, een ideale oplossing dus, zeker als je de auto niet zo vaak gebruikt en de accu langzaam leeg zou lopen. Deze lader houdt de accu mooi op peil en zorgt er voor dat het alarm gewoon blijft werken en na 3 maanden stilstand de centrale vergrendeling gewoon werkt en de auto in één keer start. Voor de prijs hoef je ook niet te laten, het is goedkoper dan een nieuwe accu.
Edit:om precies te zijn heb ik DEZE

Ik heb geen stroomvoorziening in de garage en wel daglicht, een ideale oplossing dus, zeker als je de auto niet zo vaak gebruikt en de accu langzaam leeg zou lopen. Deze lader houdt de accu mooi op peil en zorgt er voor dat het alarm gewoon blijft werken en na 3 maanden stilstand de centrale vergrendeling gewoon werkt en de auto in één keer start. Voor de prijs hoef je ook niet te laten, het is goedkoper dan een nieuwe accu.
Edit:om precies te zijn heb ik DEZE

- Surferdude
Nee, ik heb een directe (gezekerde) verbinding naar de accu gemaakt, maar ik weet niet of dat noodzakelijk is. Er zitten ook twee accuklemmen bij, dus je kan ook het paneel op het dashboard in de auto achter het raam leggen waar de meeste zon op schijnt en de kabel gewoon op de accu aansluiten.
Ik gebruik de sigarettenaansteker omdat dan het rubber van de deur niet langdurig belast wordt door het kabeltje waardoor het rubber zou kunnen vervormen.
Ik gebruik de sigarettenaansteker omdat dan het rubber van de deur niet langdurig belast wordt door het kabeltje waardoor het rubber zou kunnen vervormen.
-
aw11some
In mijn geval (1.6) zou er dus een kabel naar achteren moeten gaan. Bij de 1.6 zit de accu nl. in de motorruimte.
- Surferdude
Technisch gezien maakt dat geen verschil.
-
Roland
Hoe vaak (of weinig) gebruiken jullie de MR2 dan?
Misschien red je het ook gewoon met een nieuwe goeie accu, lijkt me makkelijker in gebruik.
Misschien red je het ook gewoon met een nieuwe goeie accu, lijkt me makkelijker in gebruik.
- Surferdude
15x per jaar? Vorig seizoen ± 5000 km gereden... Dus hij staat regelmatig stil, in de garage en onder z'n dekentje mooi te zijn... 

-
aw11some
De AW11 is mijn hobby-auto en probeer er alleen met mooi weer mee te rijden. D'r zit net een splinternieuwe accu in en die wil ik graag in een goede conditie (geladen) houden.