Hey,
zoals zovele van jullie gebruik ik mijn mr2 niet zovaak. alleen voor meetings.
nu wil het zijn dat mijn accu continu leegloopt. Dit was al geconstateerd bij de installatie van me nieuwe dynamo en accu vorig jaar mei (80/90mA ipv de gebruikelijke 40mA). Ik heb er toen weinig aan gedaan omdat ik dacht dat het wel mee zou vallen. Alleen nu is de accu dus 3 of 4 weken terug helemaal ontladen geweest omdat hij een tijd stil had gestaan. Op een andere auto gestart, lange tijd laten draaien + een end rijden hielpen een heleboel. Het leek weer in orde. Om een lang verhaal kort te maken, eergisteren begon me alarm weer spontaan af te gaan, ik dus een stuk gaan rijden maar vanmorgen weer (dit gebeurd als de accu leeg begint te raken). Ik ben bang dat mijn accu rot is, of dat ik langere enden moet gaan rijden om ervoor te zorgen dat de accu weer op peil is. Ik ben ook van plan om zo'n zonnecel druppellader te kopen. Maar wat ik me echt afvraag is waar het stroomverbruik vandaan kan komen.
Ik denk:
Autoradio/versterker/powercap; want: autoradio zit rechtstreeks op de accu en word niet remote in/uitgeschakeld door het contact. De versterker word wel remote in/uit geschakeld door de autoradio. Ik heb de versterker een tijd losgekoppeld gehad, maar dit leek niet te helpen.
Iets aan de turbokit; want: de fan voor het motorruim en de IC zit gekoppeld dmv een relais aan het relais van de EFI. Geen idee of het extra stroom trekt ofzo, maar denk dat het een oorzaak kan zijn.
Gewoon ergens een kleine sluiting: geen idee waar ik het anders moet zoeken, als jullie een idee hebben, ik hoor het graag.
Als laatste vraag: kan mijn Deta accu het al na 1 volledige ontlading het begeven hebben ? Hij is net een jaar oud, en zit in zo'n onderhoudsvrij verpakking.
Alvast bedankt,
Don
Stroomverbruik probleem
Moderator: Pieten
- mr2PUNTfreak
- Type MR2: AW11
Het kan wel dat je accu kapot is, weet niet hoever ie "leeg" was, maar ik had vorige week hetzelfde nadat de accu een paar week ervoor helemaal leeg was door een niet goed gesloten achterklep waardoor binnenverlichting aan was.
Heb de accu weer aan het laden gekregen, na veel moeite, maar 2 week later was ie weer leeg, dus maar een nieuwe accu gehaald.
Heb de accu weer aan het laden gekregen, na veel moeite, maar 2 week later was ie weer leeg, dus maar een nieuwe accu gehaald.
- Green Goblin
Als je accu geladen is, is ie basisch, als ie leeg is, is ie zuur.
Het zuur lost de platen op, waardoor deze met elkaar contact kunnen gaan maken, en de accu dus "kapot" is. Je zou dus wel eens pech kunnen hebben.
Het zuur lost de platen op, waardoor deze met elkaar contact kunnen gaan maken, en de accu dus "kapot" is. Je zou dus wel eens pech kunnen hebben.
- tweakmaster
- Zere vingers van het typen..
Hij heeft ongeveer een paar dagen leeg gestaan denk ik. Op zijn hoogst een week. Ik kijk wel hoelang hij het uithoud. de zonnecel druppellader is onderweg, als hij daarmee nog leegloopt koop ik een andere accu (tevens meer Ah). Bedankt voor jullie input.
Enige wat ik nu nog wil weten is wat jullie eventueel vermoeden als de zuiper..
Enige wat ik nu nog wil weten is wat jullie eventueel vermoeden als de zuiper..
Mijn vermoeden, en dat is op eigen ervaring gebaseerd, is dat het alarm de grote stroomverbruiker is. Alle andere hardware die je noemt zijn echt kleinverbruikers vergeleken bij een alarm.
Is het alarm apart gezekerd? Dan zou je eens kunnen gokken door een weekje zonder alarm door het leven te gaan, door alleen de zekering eruit te halen. Of trek gewoon de kabelboom los
Gaat het dan beter, dan weet je het zeker.
Meten gaat sneller, als je het kan. Met een multimeter met Ampere stand. Dan eens kijken of er verschil zit in verbruik met en zonder alarm, of radio, of powercap, of......
Ik heb destijd ten einde raad het hele alarm zaakje eruit gehaald. Nooit meer last van een lege accu. En ja, na 1 of 2 totale ontladingen kan een gewone accu, ook de onderhoudsvrije, kapot zijn. Dat was reden voor mij om een Optima red top aan te schaffen, die kan dat iets beter verdragen.
Is het alarm apart gezekerd? Dan zou je eens kunnen gokken door een weekje zonder alarm door het leven te gaan, door alleen de zekering eruit te halen. Of trek gewoon de kabelboom los
Meten gaat sneller, als je het kan. Met een multimeter met Ampere stand. Dan eens kijken of er verschil zit in verbruik met en zonder alarm, of radio, of powercap, of......
Ik heb destijd ten einde raad het hele alarm zaakje eruit gehaald. Nooit meer last van een lege accu. En ja, na 1 of 2 totale ontladingen kan een gewone accu, ook de onderhoudsvrije, kapot zijn. Dat was reden voor mij om een Optima red top aan te schaffen, die kan dat iets beter verdragen.
- mr2PUNTfreak
Met Erik eens, zal die optie toch even proberen
Als ik mijn MR2 niet in het weekend start en hem door de weeks niet gebruikt heb dan is mijn accu ook leeg en er zit net een nieuwe in dus zoals ErikV al zegt is het een stroom slurper het alarm,en er moet ook stroom op staan want anders doet je alarm het niet:-/.
- tweakmaster
ik zal eens een multimeter ronselen en me alarm lostrekken. Me zonnepaneel is ondertussen binnen (13.5v/5W). Mr2 staat nu bij de schadehersteller omdat ze hem na de tramkus niet goed hadden gedaan (nog roest op de vervangen deur en de rechter dorpel had een andere kleur als de linker).
Zal het ff testen als hij terug is. Bedankt voor de input!
Zal het ff testen als hij terug is. Bedankt voor de input!
- tweakmaster
beetje laat: het bleek de accu te zijn. 1 cell was kapot.. is kostenloos vervangen 
Netjes.
Nu wel de zonnedrup gebruiken he
Nu wel de zonnedrup gebruiken he