heey,
Afgelopen woensdag begon het blok van de mr2 opeens hard te tikken.
Bij stationair toerental viel het mee maar zodra het toerental opliep ging het tikken steeds harder en sneller. het kwam volgens mij bij de kleppen vandaan en aangezien de klepseals zoiezo vervangen moesten worden heb ik maar besloten de hele cilinderkop eraf te halen! donderdagmorgen gelijk begonnen en 's middags had ik het hele spul er bijna af.
Ik kon alleen niet verder omdat ik de goede dop voor de kopbouten niet heb.
Deze moest besteld worden en komt morgen pas binnen!
Erg frustrerend!
Heeft iemand dit tikken ook al eens gehad??
En wat kost revisie van de kop ongeveer?
Groetjes mark
Cilinderkop Revisie
Moderator: Pieten
Kun je niet beter een heel blok kopen dat gereviseerd is en deze erin zetten?
Ja zon tik heb ik ook gehad. Begon heel zachtjes. Bij het weg rijden in zijn 1 naar zijn 2 was het weg. Maar dat kwam volgens mijn door het motor geluid. Geen aandacht aan besteed tot 3 weken er na. Het leek wel of er iemand met een hamer stond te slaan zo hard was de tik. Bleek dat ik in cilinder 4 geen compresie meer had. Er werd van alles geroepen kantelend zuiger/krukaslagers. Auto drie maanden stil gezet tot ik weer centen had. En toen op de trailer gezet kompleet ander blok in gehangen gewoon standaard blok dus gelijk distributieriem plus spanrol vervangen zat ik rond de 1500 euro
-
Mark_MR2
het leek mij echt dat het bij de kleppen vandaan kwam.
dus misschien dat er klepstoters kapot zijn...maar dat kan ik pas controleren als de kop eraf is. kan ik gelijk kijken hoe de rest eruit ziet.
voordat ik de begonnen ben met de demontage van t hele spul had ik nog wel de klepspeling gecontroleerd. 8 kleppen zaten op de normale waarde van 0.20mm, de rest had allemaal een afwijking. schommelend tussen 0.10mm te weinig of 0.10mm te veel speling. te weinig duidt volgens mij op klepzittingen die weg zijn of versleten kleppen...
dus misschien dat er klepstoters kapot zijn...maar dat kan ik pas controleren als de kop eraf is. kan ik gelijk kijken hoe de rest eruit ziet.
voordat ik de begonnen ben met de demontage van t hele spul had ik nog wel de klepspeling gecontroleerd. 8 kleppen zaten op de normale waarde van 0.20mm, de rest had allemaal een afwijking. schommelend tussen 0.10mm te weinig of 0.10mm te veel speling. te weinig duidt volgens mij op klepzittingen die weg zijn of versleten kleppen...
-
Mark_MR2
het blijkt foute boel te zijn.
Groeven in de nokkenas, drijfstanglagers zwaar gegroefd en de krukas heeft ook een opdonder gehad. waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar een keer zonder olie gereden. de krukas is waarschijnlijk ovaal.
al met al is het blokje dus overleden.
iemand ervaring met een 20v Blacktop?
dat wordt ff sparen maar dan lijkt me dat wel leuk!
Groeven in de nokkenas, drijfstanglagers zwaar gegroefd en de krukas heeft ook een opdonder gehad. waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar een keer zonder olie gereden. de krukas is waarschijnlijk ovaal.
al met al is het blokje dus overleden.
iemand ervaring met een 20v Blacktop?
dat wordt ff sparen maar dan lijkt me dat wel leuk!
-
Roland
Ja, 20valve is leuk, maar er staat nu ook een 4age met itb's te koop op dit forum, is dat misschien wat?
-
Mark_MR2
is dat blok nog in goede staat bond?
ik moet eigenlijk dus een andere cilinderkop en onderblok.
en wat is een zacht prijsje?
ik moet eigenlijk dus een andere cilinderkop en onderblok.
en wat is een zacht prijsje?
Kan toch ook open op het forum als je er vanaf wilt?
Xhermes wrote:Kan toch ook open op het forum als je er vanaf wilt?
Dat klopt maar door de telfoon praat wat makkerlijker vandaar. En mijn blok had ongeveer het zelfde probleem. Alleen is zijn blok er slechter aan toe als mijn blok. En mijn blok licht ongeveer anderhalf jaar al uit elkaar in de garage. En het was eerst de bedoeling om het blok op te knappen. Maar nog steeds niet gedaan. En ik wil er niet echt van af maar als ik mark hier mee kan helpen oke dan mag hij ook weg
-
Mark_MR2
@ Roland, ik kan het topic niet vinden waarin die spullen aangeboden worden!
ik krijg alleen maar topics over de club zelf. niet waar onderdelen worden aangeboden!
ik krijg alleen maar topics over de club zelf. niet waar onderdelen worden aangeboden!
-
Roland
Dit is het topic (kan je waarschijnlijk niet bij)
http://sierra.messageboard.nl/9268/viewtopic.php?t=4184
Ik PM je zijn email adres.
http://sierra.messageboard.nl/9268/viewtopic.php?t=4184
Ik PM je zijn email adres.
-
Dc-R
Roland wrote:Iemand op TCCN forum biedt onderdelen van een T16 1.6 Gti aan, dus ook een 4age blok.
volgens mij is dat een 4afe blok zelfde als een corolla 92-97
-
Roland
Nee dan zou het een Celica T18 Sti. Het gaat om een AT160 GT, welke met 4AGE geleverd is. Je hebt ook wel een normale 1.6 in die Celica, maar dan heet ie ST of sti, en in het geval van de T16 zou het dan een 4A-C zijn, een 4A blok met carburateurs.
Zie ook:
http://en.wikipedia.org/wiki/Celica#Fou ... 86-1989.29
Zie ook:
http://en.wikipedia.org/wiki/Celica#Fou ... 86-1989.29