motor problemen mr2 ZZW30
Moderator: Pieten
-
jobiflo
Nee, ik heb de pakking gebruikt die bij de header geleverd werd. Hij leek mij goed te passen. Hij klinkt met de header wel anders (mooier), maar geen lekkend geluid. Om het goed te bekijken moet het hitteschild er af. Ga ik binnekort maar eens doen. Bedankt voor de tip.
- Green Goblin
- Type MR2: AW11
Als dat zo'n soort papieren pakking is, dan ligt waarschijnlijk daar je probleem. De meegeleverde pakkingen staan bekend als slecht. Che levert sinds een tijd een Toyota-pakking mee met de header (en ook nog de papieren trouwens).
Succes.
Succes.
De meningen en bevindingen uit dit en andere topics over de pre-cats horen wat mij betreft thuis in een soort lijst 'waar op te letten bij aanschaf'. Dat kan best in de trant van; sommigen denken dit, anderen dat.
Zelf ben ik, sinds ik pas een spruitstuk met iets aangevroten pre cats in handen heb gehad, wel overtuigd dat het gevaarlijk is ze te laten zitten...

Zelf ben ik, sinds ik pas een spruitstuk met iets aangevroten pre cats in handen heb gehad, wel overtuigd dat het gevaarlijk is ze te laten zitten...
Green bouwt langzaam maar zeker aan zijn reputatie als wandelende encyclopedie hier op dit forum. Er komt een moment waarop hij het antwoord al geeft, nog voordat je de vraag hebt kunnen stellen....Ewoud wrote:Wat weet je er weer een hoop van af Green.... Waar zouden de daklozen zijn zonder jou
- Green Goblin
42 !
longjohn wrote:Hitchhikers Guide to the Galaxy, yes!
Nee, fout! The answer to the question of life, the universe and everything.....
Green is a frood that knows where his towel is.....
Ikzelf geen foutcodes. Beide o2-sensoren zitten er gewoon in. De montage bij mijn T-dealer probleemloos. Heb twee maanden met de orginele uitlaat gereden daarna met de CHE dual can lotus-style en nu ook geen problemen.
Heb wel de uitlaat aan moeten passen ivm de grotere diameter EUR-katalysator vs USA-katalysator maar geen lampjes. Vier-gas meting en co-meting uitstekend (warme motor). Auto staat nu stil ivm slippartij op de snelweg (beetje schade:'( ) en rij nu 1 x per maand om alles gangbaar te houden tot het zomerseizoen weer aanbreekt en ook na een maand stilstaan geen lampjes.
vrgr
Henri
Heb wel de uitlaat aan moeten passen ivm de grotere diameter EUR-katalysator vs USA-katalysator maar geen lampjes. Vier-gas meting en co-meting uitstekend (warme motor). Auto staat nu stil ivm slippartij op de snelweg (beetje schade:'( ) en rij nu 1 x per maand om alles gangbaar te houden tot het zomerseizoen weer aanbreekt en ook na een maand stilstaan geen lampjes.
vrgr
Henri
-
Streetfighter
- Ik lul al aardig mee !
Ik heb nu ook een Che header liggen en er zitten inderdaad 2 pakkingen bij, zo´n redelijk flexibel zilveren met kleine gaatjes en een RVS met toyota sticker.Je hoeft dus alleen maar de rvs te gebruiken?En wat gebruik je voor de andere kant naar de downpipe dan, moet daar geen pakking tussen, want die zit er niet bij...Green Goblin wrote:Als dat zo'n soort papieren pakking is, dan ligt waarschijnlijk daar je probleem. De meegeleverde pakkingen staan bekend als slecht. Che levert sinds een tijd een Toyota-pakking mee met de header (en ook nog de papieren trouwens).
Succes.
- Green Goblin
De RVS. Voor het gedeelte van het spruitstuk naar de uitlaat haal je twee ronde pakkingen bij de toyo-dealer of de automaterialenzaak.
- Green Goblin
jobiflo wrote:Op de rekening staat; Motocode uitgelezen code P0420. katalysator is verbouwd dit is mogelijke oorzaak. Ik had best goeie dingen gehoord over toyota dealer Pluym B.V. uit Pijnacker, maar ik vind dat ze het te gemakkelijk afdoen, dus daar hoef ik ook niet meer heen.
Pluym was vroeger zeker niets mis mee. Sinds de overname door de Louwman Retail Groep kom ik er niet meer (de verhuizing hielp ook nog wel iets mee).
Toen mijn MR2 daar ook jaarlijks kwam, was dat ook zonder katalysator en bij mij hebben ze ook nooit een check engine lampje gezien.
Geen idee hoe ze nu werken. Toen ik de MR2 terugkreeg met sporen van een stoeprand op de velgranden (die een paar maanden daarvoor opgeknapt waren en stoepranden raak ik gewoon niet, want daar blijft de MR2 ver van daan), wat glashard ontkent werd, was ik al niet blij.
Maar zo'n dwaze trouwerik als ik blijf dan toch maar gewoon komen (met gemengde gevoelens). Het is overal wat...
Helmuth Pluym heeft ook een 1.8 (zilver, vanaf nieuw, 9 jaar geleden, zal hooguit 15.000 km gereden hebben nu), maar die heeft de boel verkocht een paar jaar terug, maar doet volgens mij nog wel wat af en toe.
Het is dus niet de eerste die ze zien.