MR2SC wrote:Ik voorzie dat hier straks dan toch een AW11 van voor 88 voor de deur staat voor het woon werk verkeer...
Het moet er dan wel een zijn van voor december 1987 als ik de nieuwe wet goed begrepen heb, of ging dat klassieker plan nu ook niet door nu de regering gevallen is.
Hoeveel nederlandse AW11jes uit 1985 en 1986 zouden er nog zijn in rijdende staat, en niet verbouwd tot cross wagen, of geeindigd in een schuur als niet afgemaakt "hobby" project. Het moet ook een origineel nederlandse AW11 zijn, want 1986 modellen die later geimporteerd zijn worden ook geen oldtimer meer, tenzij de nieuwe wet niet doorgaat.
Ik denk dat bij dit soort projecten de persoonlijke ambities van de bedenkers alles overschaduwen; "De wens is de vader van de gedachte". Alle mogelijke excuses worden daarom aangegrepen om de kilometerheffing maar door te drukken;
"Iedereen wil van de files af"
- oplossing: kilometerheffing; autorijden wordt dan zo duur dat niemand meer gaat autorijden.
'Iedereen wil wat doen voor het milieu"
- oplossing: kilometerheffing; autorijden is zo duur gemaakt dat iedereen de auto laat staan. Tenzij je vermogend genoeg bent om zo'n "milieuvriendelijke" auto te kopen...
Mochten jullie het nog niet weten, maar de ANWB is al lange tijd de ANWB niet meer hoor...
Vroeger was het een hulpverlener, die klaar stond voor hun leden en alle anderen die een beroep op hun deden. Sinds een jaar of 2 is de ANWB niets meer dan een commercieel bedrijf, waarbij het alleen gaat om de cijfers, de winst en de bonus van de directeur. Dus niet meer om de leden, het personeel en alle anderen die een beroep doen op de ANWB en al helemaal niet meer om het verlenen van hulp aan mensen...
bonno wrote:Het moet er dan wel een zijn van voor december 1987 als ik de nieuwe wet goed begrepen heb, of ging dat klassieker plan nu ook niet door nu de regering gevallen is.
Hoeveel nederlandse AW11jes uit 1985 en 1986 zouden er nog zijn in rijdende staat, en niet verbouwd tot cross wagen, of geeindigd in een schuur als niet afgemaakt "hobby" project. Het moet ook een origineel nederlandse AW11 zijn, want 1986 modellen die later geimporteerd zijn worden ook geen oldtimer meer, tenzij de nieuwe wet niet doorgaat.
Alles van vóór 1 januari 1987 (dus tot en met 31-12-1986) krijgt nog de HSB vrije status, dat is al langere tijd geleden goedgekeurd en blijft dus.
Het gaat om de eerste toelating, of het nu een Nederlander is of een import.
In geval het nog zo kan als vroeger, kun je zelfs nog met een bouwjaar/maand verklaring van de afdeling homologatie van Louwman (vermoedelijk zit je dan wel aan een Nederlander vast, maar het is het proberen waard) dit officieel ouder laten maken (voor eentje van 1987 of wellicht 1988 bijvoorbeeld).
Mijn 28-78-ZD (rijdt nu vrolijk op Duits kenteken rond) heb ik vroeger ook een paar jaar eerder HSB vrij gekregen. Datum 1e registratie juni 1973, daadwerkelijke bouwmaand januari 1971. In dit geval wíst ik dat het mogelijk wat eerder zou zijn, maar dat het zoveel zou schelen.
MarcoTwo wrote:In geval het nog zo kan als vroeger, kun je zelfs nog met een bouwjaar/maand verklaring van de afdeling homologatie van Louwman (vermoedelijk zit je dan wel aan een Nederlander vast, maar het is het proberen waard) dit officieel ouder laten maken (voor eentje van 1987 of wellicht 1988 bijvoorbeeld).
Dit heb ik ook aangevraagd bij Louwman. Ze doen wel wat moeilijk maar uiteindelijk heb ik de verklaring bouwjaar ontvangen. (1986)
Kost 20 euro bij Louwman.
Ik heb een brief opgesteld met de verklaring bouwjaar/maand en dit aan de belastingdienst opgestuurd samen met 3 taxatie rapporten en een oldtimer verzekering. Ik heb alles terug gekregen met het verzoek dit in 2011 opnieuw aan te vragen. Het kon alleen worden ingewilligd als de auto in dat jaar 25 jaar oud wordt.
Ewoud wrote:Mochten jullie het nog niet weten, maar de ANWB is al lange tijd de ANWB niet meer hoor...
Vroeger was het een hulpverlener, die klaar stond voor hun leden en alle anderen die een beroep op hun deden. Sinds een jaar of 2 is de ANWB niets meer dan een commercieel bedrijf, waarbij het alleen gaat om de cijfers, de winst en de bonus van de directeur. Dus niet meer om de leden, het personeel en alle anderen die een beroep doen op de ANWB en al helemaal niet meer om het verlenen van hulp aan mensen...
Zo mee eens:dux-blij_thumb-up:
Geld, dat is het voor hun en niks anders, ze denken verder toch niet aan ons:-/
bonno wrote:Dit heb ik ook aangevraagd bij Louwman. Ze doen wel wat moeilijk maar uiteindelijk heb ik de verklaring bouwjaar ontvangen. (1986)
Kost 20 euro bij Louwman.
Ik heb een brief opgesteld met de verklaring bouwjaar/maand en dit aan de belastingdienst opgestuurd samen met 3 taxatie rapporten en een oldtimer verzekering. Ik heb alles terug gekregen met het verzoek dit in 2011 opnieuw aan te vragen. Het kon alleen worden ingewilligd als de auto in dat jaar 25 jaar oud wordt.
Mmm commercieel bezig dus nu. Vroeger kostte het niets.
Klopt, ik was toen al te laat eigenlijk (gokte op een klein jaar verschil... was het 2,5 jaar), maar reed toen toch die paar meetings met de Mark II af op groene platen.
Green Goblin wrote:Goh, ken jij mensen bij de ANWB Ewoud ?
Ach, zou je er van op kijken als de directeur van de anwb straks een leuk baantje heeft als minister van verkeer ?
Ja die ken ik wel, sterker nog, heb er zelf ook gewerkt. O.a. in het jaar dat ze het roer dus radicaal omgooiden van hulpverlener naar commerciele instelling.
De vlag kan uit!!! De kilometerheffing is van de baan....
Nu ook het CDA "het licht" gezien heeft is er geen draagvlak meer voor de kilometerheffing-plan van hun partijgenoot Camiel. Nu is het alleen nog wachten op de uitslag van de, in mijn beleving stevig gemanipuleerde, ledenraadpleging van de ANWB.
Ben overigens wel benieuwd naar de kosten van dit hele project. Naar horen zeggen zijn er her en der al behoorlijk wat werkzaamheden verzet om e.e.a. in gang te zetten....