Op het originele spruitstuk zitten aan beide zijden een lambda sonde. de 1 voor cilinder 1-2 en de ander voor cilinder 3-4
bij het turbospruitstuk zitten de beide lambda sondes vlak naast elkaar. en hierdoor lopen de uitlaatgassen langs de 1e sensor (deze meet de juiste waarde) alleen de 2e sensor zit in de (schaduw) van de eerste sensor waardoor deze niet de juiste waarde meet en waardoor dan de ecu gaat bijregelen en vervolgens een motorstoring geeft. dit is een designfout van het spruitstuk.
met deze oplossing meet je dus met de eerste lambda sensor de waarde en stuur je deze als waarde sensor 1 en 2 naar de ecu.
Remmel wrote:Heb net de website van Power Enterprise USA eens goed gelezen en de Installation Manual gedownload.
Het lijkt me in 1e instantie een erg sterk verhaal dat je zoveel power krijgt met slechts 0,4 bar turbodruk,maar daarover later meer.
En omdat ze geen intercooler of chargecooler gebruiken lijkt me de thermische stress van het motorblok niet om over naar huis te schrijven.
De motor wordt nu zonder turbo al erg heet, die motorkap achter is HEET na een sportieve rit...(nu al).
Mbt andere ECU; mbv knippen en plakken van enkele kabeltjes schijnt het allemaal te werken tot 210pk, wil je méér dan moet je de ecu opnieuw programmeren..., ze zeggen dit;
Het positieve: 0,4bar is erg laag dus de turbo zal er geleidelijk inkomen dus geen plotselinge klap power met oncontroleerbaar weggedrag en overbelasting van het materiaal tot gevolg.
En als ik het vergelijk met de Impreza's en Evo's waar ik ervaring mee heb; daar staat de standaard druk rond de 1.2bar en na tuning op 1,5/1,6bar.
Feitelijk ook maar een steiging van 0,4bar en daar schieten de pk's ook met 40-70 omhoog, dus er zit toch wel wat in..., want de turbodruk bij een standaard ZZW30 staat immers op een dikke NUL.