Carputer
Moderator: Pieten
-
patjuh_GTI
k heb het ook, je kan er zo veel mee, en is het scherm ingeklapt, dan zie je er bijna niks van, t nadeel is wel dat t moet blijven zitten en dus gejat kan worden,maar knappe vent ie het eruit kan trekken.maar dat heb je met zon scherm open en bloot in je dasboard ook,en denk toch dat dat iets aantrekkelijker is dan zon zwarte balk ter grote van een radio ,je kan er van alles op aansluiten, playstation, computer, van alles eigenlijk.
- Christopher
- Zere vingers van het typen..
Ik zou zelf niet voor een uitklap scherm gaan. Ik vind dit echt vele malen mooier eruit zien! Het is wel meer werk, maar dat maakt het juist ook weer leuk, vind ik dan 
-
patjuh_GTI
ik zelf ook niet, maar je kan t dr wel op aansluiten, net zoals navigatie, t meesten wat je op een display aan kan sluiten kan er op, best uitgebreid.
- Dokter Rob
- Type MR2: AW11
maar wederom geen foto's...
- Dokter Rob
Zolang je achter de reguliere PC blijft zitten schiet het niet op...
- tilma800
Hoera! Er is weer geluid in de auto! Het scherm de versterker en de luidsprekers zijn nu aangesloten. Wat resteerd is voornamelijk de voeding voor de PC en de radiomodule (en GPS en WiFi en ...)
Hier een paar foto's:
De snoeren vanuit het interieur allemaal voorin (speakers, snoer scherm en afstandsbediening versterker)

Versterker, tegen schutbord, bedraad:

Hier een paar foto's:
De snoeren vanuit het interieur allemaal voorin (speakers, snoer scherm en afstandsbediening versterker)

Versterker, tegen schutbord, bedraad:

-
Roland
Dat loopt aardig op zo, qua geld wat er in gaat.
Ik heb nog wat vraagjes. Die mini-itx, welke is het (specs), en waar heb je die vandaan? Zelfde voor de case. Vind die cases vaak best duur.
En die DOM module, aan het begin van het topic. Je zegt 1GB maar ik zie opde foto een 4GB? Nou ja is niet zo belangrijjk. Maar is ie goed genoeg? want je hebt (ook van transcend) ook die flashdisks, die hebben ook Auto-sleep en Power-down functionaliteit. Niet dat ik daar ooit iets mee gedaan hebt, maar moet je dat niet hebben voor speciale snelle hibernate functies ofzo?
Welk OS ging je er ookoweer op draaien?
Ik heb nog wat vraagjes. Die mini-itx, welke is het (specs), en waar heb je die vandaan? Zelfde voor de case. Vind die cases vaak best duur.
En die DOM module, aan het begin van het topic. Je zegt 1GB maar ik zie opde foto een 4GB? Nou ja is niet zo belangrijjk. Maar is ie goed genoeg? want je hebt (ook van transcend) ook die flashdisks, die hebben ook Auto-sleep en Power-down functionaliteit. Niet dat ik daar ooit iets mee gedaan hebt, maar moet je dat niet hebben voor speciale snelle hibernate functies ofzo?
Welk OS ging je er ookoweer op draaien?
-
Roland
Oja.. nog wat over die mini-itx dingen. Ik wil waarschijnlijk een Jetway 1 Ghz board nemen, fanless. Is dat een goeie of niet? Dan hang ik er gewoon een goedkope IDE schijf aan met veel capaciteit en zet ik er Ubuntu server op bijvoorbeeld.
Maar dan wil ik ook een supergoedkope case (hoeft toch niet mooi te zijn), en ook een normale (liefst natuurlijk ook fanless) voeding voor dat ding. En omdat ik er niet een hoop hardware op ga aansluiten kan dat ook iets simpels zijn. Wat raad jij aan?
Het voedingen verhaal is mij nog niet helemaal duidelijk. (of niet duidelijk hoe het op zn goedkoopst kan
)
Als er geen goedkope case te vinden is, knutsel ik zelf wel wat in elkaar haha. Ik ga geen 80 eu neerleggen voor een simpele case.
Maar dan wil ik ook een supergoedkope case (hoeft toch niet mooi te zijn), en ook een normale (liefst natuurlijk ook fanless) voeding voor dat ding. En omdat ik er niet een hoop hardware op ga aansluiten kan dat ook iets simpels zijn. Wat raad jij aan?
Het voedingen verhaal is mij nog niet helemaal duidelijk. (of niet duidelijk hoe het op zn goedkoopst kan
Als er geen goedkope case te vinden is, knutsel ik zelf wel wat in elkaar haha. Ik ga geen 80 eu neerleggen voor een simpele case.
- Dokter Rob
Neem aan dat de carputer nu erg snel klaar is...
- tilma800
Er zijn grofweg twee manieren om de pc te voeden. De grofste manier is een inverter van 12V DC naar 230V AC en daar gewoon de PC op aan te sluiten zoals je thuis gewent bent.Roland wrote:Oja.. nog wat over die mini-itx dingen. Ik wil waarschijnlijk een Jetway 1 Ghz board nemen, fanless. Is dat een goeie of niet? Dan hang ik er gewoon een goedkope IDE schijf aan met veel capaciteit en zet ik er Ubuntu server op bijvoorbeeld.
Het voedingen verhaal is mij nog niet helemaal duidelijk. (of niet duidelijk hoe het op zn goedkoopst kan)
De meer verfijnde manier is om een speciaal voor de carpc ontwikkelde voeding te nemen die de boordspanning (ca 8V tot 17V DC) direct omzet naar de spanningen die een PC nodig heeft.
De DSATX die ik heb doet dat laatste dus, maar is hierbij ook nog een start-up en Shut-down controller. Wat betekend dat de pc automatisch opstart als het contact wordt aangezet en netjes afsluit als het contact weer wordt afgezet (plus nog wat meer geavanceerder opties).
Om jezelf in te lezen in deze materie zou ik op het forum kijken op http://www.mp3car.com