Joskes project

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

Joske
Ik lul al aardig mee !
Vanmorgen kwam er een pakketje uit Hong Kong!

Image

Meteen de oude achterlichten er weer uit gehaald:

Image

Et hop, de nieuwe erin:

Image
Aub.
Ik lul al aardig mee !
Type MR2: AW11
Staat echt super die achterlichten! Dag en nacht verschil:applaus-smiley:
ROB-E
netjus!!!
masterpivo
Zere vingers van het typen..
1 woord: super!

Alleen haal wel ff die kentekenplaathouder er af... :-/
Joske
Ik lul al aardig mee !
masterpivo wrote:Alleen haal wel ff die kentekenplaathouder er af...
No worries, die komt zeker ook snel aan de beurt; heb al een andere liggen. die reclame op die dingen ben ik wel zo beu...
franksmits
ziet er goed uit jos! Laat je hem nog spuiten ?
Christopher
Is je auto zwart? Dan moet hij nodig gepoetst worden als je het zo vergelijkt met het middenpaneel van de nieuwe achterlichten! ;D

Staat natuurlijk super!
franksmits
is marine blauw, vandaar :D
BlackMR2
staat hem erg goed
mr2eddy
Nice lights Joske ,:dux-blij_thumb-up:

Grtz Eddy
masterpivo
Joske wrote:No worries, die komt zeker ook snel aan de beurt; heb al een andere liggen. die reclame op die dingen ben ik wel zo beu...

Reclame op de houder a la, maar dan wel van Toyota ;)
Joske
Ik lul al aardig mee !
Tijd om ook de oude kabels van de achterlichting te vernieuwen, want de oude fittingen passen niet lekker in de nieuwe reflectoren:

Image

Nieuwe kabels in de maak. Mannetjes nog even vervangen voor de vrouwtjes van de oude kabels:

Image

Nieuwe kabels klaar:

Image

Alle vier de ronde lampen fungeren nu als remlicht. De Kleine zwarte fitting is voor een mistlamp in de driehoekjes op de hoeken. Planning is die nog te vervangen voor rode:

Image
franksmits
Netjes joske! Ziet er goed uit!
jak
Ik lul al aardig mee !
Heel mooi die lichten vooral omdat ze allebij rond zijn is toch een stukje mooier ga de mijne ook inbouwen ben al bezig gr jak
masterpivo
Ziet er beter uit zo, alles gebruikt voor zowel achter- als remlicht. Alleen ik snap dat mistlichtverhaal niet helemaal.. Ben je van plan om van de hoeklampen mistlichten te maken? Maar die schijnen dan toch naar de zijkant en niet naar achter of??
Joske
Ik lul al aardig mee !
masterpivo wrote:Ziet er beter uit zo, alles gebruikt voor zowel achter- als remlicht. Alleen ik snap dat mistlichtverhaal niet helemaal.. Ben je van plan om van de hoeklampen mistlichten te maken? Maar die schijnen dan toch naar de zijkant en niet naar achter of??
Volgens mij een beetje opzij en een beetje naar achteren,
Zeker durf ik dat nog niet te zeggen, want ik heb de rode reflectors voor in die driehoekjes nog niet binnen.
Maar ik weet dat het vaker gedaan is en tja het was de enige overgebleven plek, dus....
masterpivo
Zal toch denk ik een raar geziht gaan worden dan... Een mistlicht dat ook naar de zijkant uitstraald. Want die driehoekjes worden normaal gesproken gebruikt als cornerlight, dus logisch dat die ook zeker naar de zijkant uitstralen.
Joske
Ik lul al aardig mee !
masterpivo wrote:Zal toch denk ik een raar geziht gaan worden dan... Een mistlicht dat ook naar de zijkant uitstraald. Want die driehoekjes worden normaal gesproken gebruikt als cornerlight, dus logisch dat die ook zeker naar de zijkant uitstralen.
Normaal zit er geen lamp in toch? De oranje driehoekjes hebben in ieder geval geen gat voor een fitting.
Ik heb inmiddels de rode driehoeken erin zitten
Morgen lampjes kopen, dan zullen we wel zien. Als het niks is kan ik natuurlijk altijd nog switchen met wat soldeerwerk 8).
In ieder geval zal een lampje in die driehoekjes de auto breder gaan laten lijken. Mag zoiets ook als gewoon achterlicht gebruikt worden?

Image
mr2eddy
Deze verlichte driehoekjes zitten standaard op de US uitvoeringen en dienen alleen als sidemarkers ,niet als mistlichten ,ze lichten dus op als de standlichten opstaan .;)
masterpivo
Het kan idd wel zo zijn dat bij de oranje hoekjes er geen lampjes inzitten ja. De rode uitvoering die je er nu in hebt zitten heeft dat wel. En die lampjes worden (zoals Eddy al zegt) geschakeld met het stadslicht. En werkt dan dus als 'side marker'. Deze zijn gewoon toegestaan.
Alleen door het feit dat het dus SIDE markers zijn, zul je er geen mistlicht van kunnen maken.
Post Reply