Mr2-wouter wrote:![]()
mijne krijgt komende week alweer de zomersloffen eronder...met bijpassende lekker nieuwe remmetjes
en sinds wanneer kan dat de 1.8-bezitters wat schelen?
(de 1.8 rijders zijn blij voor je;D )
Moderator: Pieten
Mr2-wouter wrote:![]()
mijne krijgt komende week alweer de zomersloffen eronder...met bijpassende lekker nieuwe remmetjes
El Butre wrote:Ach ja, das waar ook, leaseauto´s worden stelselmatig heel slecht onderhouden, hebben altijd te weinig profiel op de banden, er wordt zonder uitzondering schade mee gereden en ze worden ueberhaupt nooit gewassen. Daar moet je verre van blijven!:boos:
PS schijnt er een binnenkort te koop te zijn. Ze zeggen dat ie al 160.000 km schadevrij is, geen druppel olie verbruikt, bij aankoop een ´pro-tech´ behandeling gehad heeft en elke week met de hand gewassen wordt, maar dat zou ik zeker niet geloven. T blijft toch een leasebak......
El Butre wrote:Ach ja, das waar ook, leaseauto´s worden stelselmatig heel slecht onderhouden, hebben altijd te weinig profiel op de banden, er wordt zonder uitzondering schade mee gereden en ze worden ueberhaupt nooit gewassen. Daar moet je verre van blijven!:boos:
PS schijnt er een binnenkort te koop te zijn. Ze zeggen dat ie al 160.000 km schadevrij is, geen druppel olie verbruikt, bij aankoop een ´pro-tech´ behandeling gehad heeft en elke week met de hand gewassen wordt, maar dat zou ik zeker niet geloven. T blijft toch een leasebak......
Niet gezien, maar zou kunnen werken. Bij ons op de zaak hebben we voor de roetmeting ook een apparaat die het toerental via de sigaretaansteker haaltchristophe wrote:Heb onlangs in mijn zoektocht naar een shiftlight dit gevonden ;
http://www.showoffimports.nl/customer/p ... 304&page=1
Goedkoop , zeer makkelijk te installeren zonder de helft van je auto te demonteren. Ik twijfel alleen of dit wel kan , je moet hem immers enkel in je sigarettenaansteker pluggen. Iemand zulke dingen al gezien?
Carlo wrote:En hoe kwam dat? Net ietsje te enthousiast op het gas vlak voor de apex van een bocht. Nat wegdek en ik deed iets van 60 kmh in tweede versnelling. Lekker vroeg insturen en met het gas de auto balanceren.Fijn driftend richting maximale sliphoek (en ja, ik gaf mijzelf Jeremy Clarkson-achtige commentaren......).
Helaas was de weg niet helemaal waterpas (negatieve verkanting) en derhalve ging mijn MR2 vol door de sliphoek heen. Shiiiiiiiiiit, weer terugsturen, gas erop houden om een korte pirouette te draaien. Lukte ook wel, maar de achterwielen waren al in de berm. Die berm was niet breder dan pakweg 1 meter en verliep steil naar beneden.......richting een sloot.
Inmiddels was de auto al langzaam naar benden aan het glijden en in mijzelf vloekend verdween ik met de MR2 in de sloot.
Goddank bleef een groot deel (voorkant) van de auto boven water, maar de motor was kopje onder. Gordels los en eruit!
Ik kon makkelijk uit de auto komen en met hulp van aangesnelde omstanders (bedankt nog!) met droge voeten aan wal.
Nog geen 3 minuten later waren de hulpdiensten al ter plaatse. Een indrukwekkend leger van ambulances, politie, brandweer en zelfs een duikteam. Ik vond het zo lullig voor het duikteam dat ik bijna voor hun plezier teruggesprongen was.
Affijn, de berger heeft met uiterste voorzichtigheid de MR uit de sloot weten te halen en kwam tot de conclusie....total loss. Ik was een andere mening toegedaan en een discussie nam aanvang. Eén van de bergers, verder te noemen "mijn Held", kwam op het geniale idee om de auto in een spuitcabine te zetten om daarna te bezien of er nog iets te redden viel. Ik heb zelf mijn auto naar de spuitcabine gereden onder het motto:als je van een paard valt moet je er direct weer opklimmen.
Overigens kan ik jullie melden dat zo'n lullig denneboompjesluchtverfrisser met gelijknamige geurafgifte in zijn geheel niet opgewassen is tegen het odeur van slijk uit een stilstaande sloot. God, wat stinkt dat!
De eigenaar van de cabine is ook erkend schadeherstelbedrijf en heeft de MR2 volledig hersteld. Zo'n beetje alle electronica en bekleding is vervangen. De spyder is in zijn geheel overgespoten en zelfs de multiriem ontkwam niet aan de vervangingsdrift. Kosten dezes?; slechts 7800 eurootjes. Geheel voldaan door mijn verzekering. Ook voor deze lui alle lof.
Vriendelijk verzoek ik jullie om bij de eerst volgende meeting geen flauwe grappen te maken over hoe mijn eerste Kerstdag is geweest.