Het grote AW11 topic

Alles over de AW11. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de AW11.

Moderator: Pieten

Brum
RowanMR2 wrote:Ja brum die witte ziet er zeker goed uit. Daar kun je wel mee op meetings verschijnen ja 8)

zal proberen op zoveel mogelijk meetings te komen.
Sicco
Ik lul al aardig mee !
Type MR2: AW11
Hey Brum, Mooi wit man, erg netjes..

Waar heb je die uitlaat vandaan als ik vragen mag? Ben nog zoekende naar precies dezelfde, iig met die dubbele ronde uitlaatpijpjes.. veel db's btw?
SJMR2
wit is vet cool man.. Vroeger vond ik wit maar niks maar op 1 of andere manier vind ik het nu super..

Effe je dak zwart laten spuiten en hij is bijna af;D want ja dan moeten die wielen ook nog zwart.. LOL

Uitlaat zal vast een sebring of een vector zijn.. beide hebben links en rechts een rond eindstuk..;D

dit mijn oude race aw11....

Image
aaso
mooie zwarte tankdop ook
Roland
Oh dat is wel stoer ja.
aaso
mooi wit

Image
Roland
Ja die kan niemand evenaren :D
SJMR2
Heeft die schade gehad? Lijkt zo dat de lijn tussen deur en achterpaneel niet echt meer kloppen;D

Wat een mega ding is dat jammer dat ze nooit mee gereden hebben in een rally kampioenschap.. Want dat was wel tengoede gekomen aan de klassieker status van de aw11..

Image

Image

Image

Image

en ook in het zwart blijft hij mooi

Image
aaso
vraag ik me wel af wat al die ratten daar rondlopen
BST
Zere vingers van het typen..
Type MR2: SW20/21/22
aaso wrote:mooi wit

Image

Wat is dat voor een ding?? Ziet er wel gaaf uit..
aaso
das toyota's knutsel inzending voor de afgelaste Group-S rally klasse destijds

met veel peekaa's 8)
Roland
600 pk, 4wd, en natuurlijk de motor achterin. Soort van voorloper idee op de 3s-gte dacht ik. Vraag me af wat ze als basis hebben gebruikt.. een 3T?

Echt mooi vind ik em niet eigenlijk.. wel heeeel bruut!
johnwoo
Type MR2: AW11
Hier een pagina over de group B / group S MR2: http://www.mr2supercharger.com/GroupBRacing.html

D'r zijn twee varianten, eentje met de motor in lengterichting (waarschijnlijk een 4T-GTE) en eentje met dwarsgeplaatste motor (waarschijnlijk een 503E).

Leuke motortjes hoor 8)
De 4T-GTE was het homologatiemodel voor de 3T, gebruikt in de Celica rallywagen. 2.1 liter met 370 tot 600 pk.
De 503E is geen homologatie maar een pure racemotor, 2.0 liter met 480 (Japan GTCC) tot 790 (IMSA GTP) pk... En er zijn zelfs mensen die zo'n tweelitertje in een dragster bouwen, hem opfokken naar 1300 pk en dan een 6.8 sec kwartmijl rijden :::|

Zieke sjit:
Image
BST
Type MR2: SW20/21/22
Dat is wel een tof dingetje.. is dat straatlegaal? Nee zeker?
aaso
er zijn wel een paar puntjes waarop ie wordt afgekeurd zo te zien ;)

ik denk dat het uitlaatje al een adviespuntje wordt
BST wrote:Dat is wel een tof dingetje.. is dat straatlegaal? Nee zeker?
miss2
@sjmr2: de laatste foto van één van je rode aw11jes, hoeveel inch velgen zitten daaronder??
SJMR2
deze bedoel je? 17" !!

SJMR2 wrote:en de achterkant..

Image
Brum
Sicco wrote:Hey Brum, Mooi wit man, erg netjes..

Waar heb je die uitlaat vandaan als ik vragen mag? Ben nog zoekende naar precies dezelfde, iig met die dubbele ronde uitlaatpijpjes.. veel db's btw?

die uitlaat is zelf gemaakt. is een orginele waar aan de linker kant een gat is gemaakt(normaal zitten er alleen maar 2 pijpjes rechts), en daarover is die grotere pijp gelast.
ben bezig met een andere uitlaat(ook zelfbouw), dus misschien komen die eindstukken nog wel te koop(voor weinig, want de bochten zijn een beetje aangetast)
heeft zo niet veel lawaai, heeft alleen maar een beetje zwaardere brom bij laag toerental.
wouter
Brum
als ik dat zou doen dan wil ik de deurgreep wel zwart.;)
breekt een beetje.
Brum
SJMR2 wrote:wit is vet cool man.. Vroeger vond ik wit maar niks maar op 1 of andere manier vind ik het nu super..

Effe je dak zwart laten spuiten en hij is bijna af;D want ja dan moeten die wielen ook nog zwart.. LOL

Uitlaat zal vast een sebring of een vector zijn.. beide hebben links en rechts een rond eindstuk..;D

dit mijn oude race aw11....

Image
als ik dat zou doen dan wil de deurgreep wel zwart, breekt een beetje;)
weet jij toevallig waar die skirt(onder) aan de achterzijde weg komt, zoals op die rode aw11?
vind ik wel heel mooi staan.
Post Reply