johnwoo's turbo [56k be gone]

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

masterpivo
Zere vingers van het typen..
Type MR2: AW11
TRD2000 wrote:Hier snap ik dus helemaal niets van, knap dat je dat alemaal kan:dux-blij_thumb-up:
+1000
TRD2000 wrote: Geef mij maar wat poly en schuurpapier, dat snap ik wel.
-100, zelfs dat kan ik al niet :P
johnwoo
Roland wrote:Moet ik em wel dynamisch kunnen instellen zoals bij die van Racelogic vanuit de cabine :P
The Elementz wrote:Je moet hem wel uit kunnen zetten natuurlijk, maar komt denk ik wel :D.
Er zit een seriele verbinding op waarmee je hem normaal configureert via de laptop, maar aan diezelfde verbinding kan natuurlijk ook een soort remote control :) Waarschijnlijk maken we daar ook nog wel wat voor, maar eerst maar eens concentreren op de box zelf :P Mogelijk geven we dat seriele protocol wel vrij, kun je ook zelf een remote control / display maken voor de traction control box :)

Sowieso komt er een uitgang op voor een LEDje in de cabine waaraan je de status kan zien zonder dat er een apparaat aan de seriele poort zit: uit=TCS ingeschakeld, aan=TCS uitgeschakeld (error in de configuratie, of door de user uitgeschakeld), en knipperen=actief bezig met ingrijpen :P

Vandaag een stuk gereden met een ABS sensor aangesloten, en die kunnen we nu prima uitlezen :) Het signaal is op 1 km/h nauwkeurig inclusief een filter (anders is het tot 1/3 km/h nauwkeurig maar varieert het tussen metingen), en we hebben nu een bereik tot 245 km/h. Werkt best lollig! Zelfs zo nauwkeurig dat je de readout heel even licht ziet stijgen als je over een hobbel rijdt :D

De rpm-detectie zijn we nog niet aan toegekomen, eerst maar een nette manier verzinnen om onze bekabeling aan de injectordraadjes bij de ECU te fixen. Helaas blijkt een straight-through harness niet te bestaan, dus de injectordraden in de kabelboom zullen toch doorgeknipt moeten worden (maar da's bij de RaceLogic set dus ook).
franksmits
Echt heel gaaf dit :)
johnwoo
Voortgang bij Joshma ;D

Image

Image

Image

Image

Over het traction control proect: dat heeft een tijd stilgelegen, de huidige status is:
- ABS sensoren inlezen werkt goed, ook getest op de auto (maar dat was vorig jaar ook al zo :P)
- Injector puls onderbreking werkt bij een droogtest waarbij ik zelf met een knopje pulsen simuleer. Alleen is de hardware begin dit jaar nog ietsjes gewijzigd waardoor ik de firmware van de microcontroller moet gaan herschrijven.

De volgende stappen:
- Code herschrijven voor de huidige hardware setup.
- Injector-onderbreking nogmaals droogtesten met de nieuwe hardwarelayout en code daarvoor.
- Vervolgens op de auto testen; hier heb ik al een straight-through ECU harness voor zodat ik niet in de bekabeling van de auto hoef te knippen.
MR2DIE4
Ik lul al aardig mee !
ziet er netjes uit.
masterpivo
Die is als nieuw joh! :) En die ABS komt vanzelf wel goed gok ik zomaar ;)
TRD2000
Dat blokje heb ik ook al eens gezien in Lexmond, ziet er geweldig uit. Nu de inhoud van al die dozen die er liggen nog op het blok schroeven::)
Groeten
TRD2000 (wim)
bonno
Dit wordt zo ongeveer een DTM race monster ?
johnwoo
Haha, nee hoor, dit moet juist een straatauto blijven, alleen wel een snelle ;)
Als ik echt een racemonster met maximaal piekvermogen zou willen had ik lagere compressie zuigers gebruikt, het blok met grotere zuigerspeling laten boren, en er een GT35R op 25+ psi op laten draaien ;D
hydraMR2
Ik lul al aardig mee !
johnwoo wrote:Haha, nee hoor, dit moet juist een straatauto blijven, alleen wel een snelle ;)
Als ik echt een racemonster met maximaal piekvermogen zou willen had ik lagere compressie zuigers gebruikt, het blok met grotere zuigerspeling laten boren, en er een GT35R op 25+ psi op laten draaien ;D

Is dat een monster dan ? ::)
johnwoo
Je hebt monsters en je hebt MONSTER!!!1s :P
johnwoo
Eindelijk pookhoesje (van de groupbuy) maar eens gefixt...

Creatief met lijm en knijpers:
Image

Resultaat:
Image
(let ook op de TWB vloermatten ;D)

Image
Green Goblin
Dat is hoe een mr2 er van binnen uit hoort te zien !

(tenminste voor wat betreft de matten...;D )
tweakmaster
zo'n pookhoesje heb ik ook :D
en hij is op dezelfde manier vastgezet :P met knijpers :P
franksmits
mooi, zo ga ik dat bij mij dus ook doen :D
masterpivo
Hoesje ziet er netjes uit ja!
tweakmaster wrote:zo'n pookhoesje heb ik ook :D
en hij is op dezelfde manier vastgezet :P met knijpers :P
Ik moet wel zeggen dat Paul de knijpers in dezen wel heel erg netjes weg heeft weten te werken! Zie dat dan ook maar eens voor elkaar te krijgen :P
tweakmaster
grapjas :P
johnwoo
Het knarst wel een beetje nu met schakelen, met al die knijpers onder dat hoesje ;D
masterpivo
Ach, als het maar bij de knijpers blijft die knarsen en niet het mechanisme, dan is het al lang goed joh! :)
The Elementz
Ik lul al aardig mee !
TRD2000 wrote:Hier snap ik dus helemaal niets van, knap dat je dat alemaal kan:dux-blij_thumb-up:
Geef mij maar wat poly en schuurpapier, dat snap ik wel.
Groeten
TRD2000 (wim)
Zo kan je van elkaar profiteren toch. Dat poly en schuurpapier is niet mijn ding. Ik heb een hoop geleerd van mijn broeder (schadehersteller), tijdens mijn project.

Ik heb gelezen dat TRC gen 2 niet echt top was en in gen3 dit een stuk verbeterd is. Welke voordelen biedt deze traction control ten opzicht van de Toyota optie TRC in de gen3, als je hierover iets kan vertellen?

GreetZ
Post Reply