Project MR2 VZW20.

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

Gidon-V6
Zere vingers van het typen..
Type MR2: AW11
Al wat voorruitgang???
rmmr2
k ben benieuwd.....
MarcoTwo
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Gidon-V6 wrote:Al wat voorruitgang???

Héél lang niet tot nauwelijks (mede door o.a. Tycho's project die uitliep en steeds een kapotte benzinepomp had en een lange tijd van backorder van de 24 nieuwe klepseals (ze lijken wel van goud trouwens) die ruim een week terug eindelijk binnengekomen zijn), maar er lijkt nu weer schot in te zitten.

Ik moet de projectpagina nog bijwerken (9 weken geleden voor het laatst) en heb van een maand of 2 terug nog een paar fotootjes te bewerken.

Van Joshma begreep ik dat de motor grotendeels alweer in elkaar zit (cilinderkoppen klaar gemaakt in de tussentijd en gespoeld, etc.) met diverse nieuwe delen en er al delen wel of nog niet gespoten waren.

Hopelijk deze week gelegenheid (vanavond?) om even langs te gaan om te kijken en wat plaatjes te schieten. De afgelopen twee weken sinds de vakantie waren bizar druk, nu ietsje meer lucht, hoewel er nog steeds veel te doen is.

De primeur tijdens de ToyotaChallenge is niet gelukt, tijdens het JCS gaat ook niet lukken.

Als het gaat waar ik op hoop, deze maand MR2 klaar/grotendeels klaar om begin augustus een paar evenementen te kunnen bezoeken en in te kunnen rijden, daarna z.s.m. de SMT6 er op en dan naar de RDW voordat het seizoen weer om is.
Hopelijk zit er nog een MR2 weekendje en/of Eifeltourtje in binnenkort.
Xhermes
Klinkt als progressie! Ben benieuwd naar de pics!
Mr2-wouter
Het zag er al netjes uit, alleen zonde van die gekantelde zuiger bij het testdraaien...

;D
MarcoTwo
Inmiddels 9 weken na de vorige update van de pagina.

Begin juni waren de cilinderkoppen geheel klaar en lagen ze bij het revisiebedrijf ter controle en om te spoelen.

Op dit moment is de motor grotendeels alweer afgemonteerd (hoever weet ik nog niet) met diverse nieuwe onderdelen.

In juni was het lang wachten op de 24 klepseals die in backorder waren.:-(

In mei nog wat aankopen gedaan:

Image
Eibach Pro Kit

Meterset + houdertje voor boven de headunit. Na een tijdje dubben toch voor het wat betere werk gegaan.
Image

Verse urethaan 'rubbers', fuseekogels e.d. voor de wielophanging.
Image

De laatste foto's (van mei nog) die ik heb van de cilinderkoppen, detailfoto's zijn op de projectpagina te zien.

Image
Image
Image

Wordt hopelijk snel vervolgd!
Zie de rest op: http://www.marotaxaties.nl/MR2/MR2Proje ... tVZW20.htm
.
Green Goblin
MarcoTwo wrote:en er al delen wel of nog niet gespoten waren.
Dat neem ik wel aan ja.....de delen zijn of wel gespoten of nog niet gespoten....

altijd prijs... ;D
MarcoTwo
Dat was me nog niet helemaal duidelijk of er een deel gespoten was of alles.
brain1
Ik lul al aardig mee !
[quote="Mr2-wouter"]Het zag er al netjes uit, alleen zonde van die gekantelde zuiger bij het testdraaien...

Idd wouter, ook ik heb het blok enz al mogen aanschouwen.
Ziet er goed uit en begint al ergens op te lijken.

greetz
MarcoTwo
Mr2-wouter wrote:Het zag er al netjes uit, alleen zonde van die gekantelde zuiger bij het testdraaien...

;D

Het is geen 4A-GE, die staan er bekend om.:P
franksmits
Ziet er goed uit!

Ik ben heel erg benieuwd naar je urethaan kit!
Mr2-wouter
Maak je maar niet druk marco, joshma heeft wat Tin in de cilinder laten lopen en evenredig uitgestreken over de wand. Nu is de cilinder wat smaller en kan het niet nog eens gebeuren ;)
MarcoTwo
franksmits wrote:Ziet er goed uit!

Ik ben heel erg benieuwd naar je urethaan kit!

Tycho heeft hetzelfde spul en kan er meer over vertellen. Joshma had een extra set laten komen, die gelijk gereserveerd werd natuurlijk.
Eeuwige twijfelaar
Ik heb diezelfde prothane bushings. Goed spul.. heb er nog nooit wat slechts over gehoord. Wordt veel gebruikt door circuitrijders en is ook een goede upgrade, de OEM rubbers zijn vaak al erg uitgesleten na 5jr/100.000km.
TychoMR2
Ik lul al aardig mee !
Urethaan kit bevalt mij inderdaad ook goed! Net even wat scherper stuurgedrag terwijl het confort eigenlijk niet is veranderd. Een mooie upgrade voor niet al te veel geld. Ik ga woensdag eens kijken hoe het werk aan jouw project vordert :) .
MarcoTwo
Eeuwige twijfelaar wrote:Ik heb diezelfde prothane bushings. Goed spul.. heb er nog nooit wat slechts over gehoord. Wordt veel gebruikt door circuitrijders en is ook een goede upgrade, de OEM rubbers zijn vaak al erg uitgesleten na 5jr/100.000km.

Kun je nagaan na dik 19 jaar en 150.000 km!
MarcoTwo
TychoMR2 wrote:Urethaan kit bevalt mij inderdaad ook goed! Net even wat scherper stuurgedrag terwijl het confort eigenlijk niet is veranderd. Een mooie upgrade voor niet al te veel geld. Ik ga woensdag eens kijken hoe het werk aan jouw project vordert :) .

Hoe laat ga je (en is het zeker dat je terecht kunt)?
MarcoTwo
Eindelijk weer een beetje progressie:

Foto's van de motor voor 95% gemonteerd en gespoten en een paar losse delen (incl. subframe, welke ook omgebouwd wordt naar het modificatie exemplaar) die toen net gespoten werden.

Enkele van de foto's (de rest staat op de projectpagina http://www.marotaxaties.nl/MR2/MR2Proje ... tVZW20.htm.

Image
Image
Image
Image
BlackMR2
dat ziet er al keurig uit Marco :thumb3d:
BlackJax
Ik lul al aardig mee !
Blijven die poorten zo grof bewerkt of is dat inmiddels anders?

Deze link vond ik wel interessant:

http://www.mr2.com/forums/mk-2-v6/Toyot ... thers.html
Post Reply