Mr2die4
Moderator: Pieten
- MR2DIE4
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 467
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 12:32
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
we zijn er bijna!
alle luchtfilters uitgeblazen
de onderdelen van de delco en de spanrol zijn ook binnegekomen
rotor in delco monteren
en de nieuwe rotorkap erop
spanrol, distributieriem, onderste distributiedeksel en krukas polie geinstalleerd
alles nagezien, spanner vastgetrokken, en bovenste distributiedeksel erop
de motorsteun ertussen (bitch om tussen te krijgen)
nieuw bougies derin
delco gemonteerd en uitgelijnd
bougiekabels aangesloten
nieuwe dichtingsringen in uitlaatspruitstuk
nieuwe metaalpakkingen tegen kop
goe wat uitlaatpasta op de uitlaat
uitlaatspruitstuk derop
en zo , we zijn er bijna!
sebiet weer verderdoen, ik hoop vandaag te kunnen starten !!!
alle luchtfilters uitgeblazen
de onderdelen van de delco en de spanrol zijn ook binnegekomen
rotor in delco monteren
en de nieuwe rotorkap erop
spanrol, distributieriem, onderste distributiedeksel en krukas polie geinstalleerd
alles nagezien, spanner vastgetrokken, en bovenste distributiedeksel erop
de motorsteun ertussen (bitch om tussen te krijgen)
nieuw bougies derin
delco gemonteerd en uitgelijnd
bougiekabels aangesloten
nieuwe dichtingsringen in uitlaatspruitstuk
nieuwe metaalpakkingen tegen kop
goe wat uitlaatpasta op de uitlaat
uitlaatspruitstuk derop
en zo , we zijn er bijna!
sebiet weer verderdoen, ik hoop vandaag te kunnen starten !!!
- MR2DIE4
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 467
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 12:32
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
en ja zenne, em heefd gedraaid!!!
en draait serieus goed moet k zeggen, heeft nooit zo zuiver gedraaid :mrgreen:
koelwater ontluchten
maareuh, t ging nie direct 100% , eigenlijk net voor dak starte, klein naftlek!!! injecteur ringetje dat niet 100% ok zat en dus wat geklemd zat, dus hele zooi er weer af!
de boosdoener...........(forgive the dirty hands :lol: )
alles weer gemonteerd, gestart, direct wel de afc al 10% meer naft gegeven, da was redelijk goed gegokt, ik had 12% meer nodig, das dus al serieus de moeite.... geeft serieuze indicatie hoeveel meer lucht er nu aangezogen wordt.... direct timing afgesteld......... standaard 10°, daarvoor reed ik op 13.5° en nu...... 14.6° ! (bij 14.8 a 14.9 hoorde ik licht geklop dus iets terug gezet, ik vermoed dat op hoge toeren ik em wel nog iets terug zal moeten zetten naar 14 a 14.2
verder de afc in de low throttle map al wa bijgesteld tot 4000tr, over t algemeen moet ik 8 tot 12% bijgeven tov standaard... benieuwd wa da ga geven op hi throttle, hopelijk blijven naftpomp en injectoren genoeg flowen.
klein filmpje, idle, compressie 11.9 :1 , onsteking @ 14.6graden, afr bijgesteld +- 14.4 tot 14.8
http://img190.imageshack.us/img190/7359 ... ing472.mp4
http://img190.imageshack.us/img190/2577 ... ing473.mp4
dingen die nog opgelost moeten worden:
- koelwater nog beter ontluchten (nie simpel met 13.7liter koelcirquit)
- de ISC valve, oftewel de valve die de idle regelt, moet ik wa aanpassen, door de hoge compress trekt die op idle nu veel meer lucht binnen door hetzelfde gaatje.... oftewel, stationair toerental staat op 1500tr nu, dus ik moet een regelkraantje op die aanzuigleiding zetten, zorgen voor een vernouwing, om em terug op 850tr te krijgen, al getest met de "tang" truk en het werkt, np, kraantje erop en opgelost.
- afstellen (en da zal wel de nodige tijd in beslag nemen aangezien ik nu volledig moet mappen, ook low throttle cruize map)
dan zijn we weeral met de volgende upgrades bezig!!!!!!
- uitlaat 2.5"
- spruitstuk 4-2-1 2.5"
- 4A-GE 20V ITB's
en draait serieus goed moet k zeggen, heeft nooit zo zuiver gedraaid :mrgreen:
koelwater ontluchten
maareuh, t ging nie direct 100% , eigenlijk net voor dak starte, klein naftlek!!! injecteur ringetje dat niet 100% ok zat en dus wat geklemd zat, dus hele zooi er weer af!
de boosdoener...........(forgive the dirty hands :lol: )
alles weer gemonteerd, gestart, direct wel de afc al 10% meer naft gegeven, da was redelijk goed gegokt, ik had 12% meer nodig, das dus al serieus de moeite.... geeft serieuze indicatie hoeveel meer lucht er nu aangezogen wordt.... direct timing afgesteld......... standaard 10°, daarvoor reed ik op 13.5° en nu...... 14.6° ! (bij 14.8 a 14.9 hoorde ik licht geklop dus iets terug gezet, ik vermoed dat op hoge toeren ik em wel nog iets terug zal moeten zetten naar 14 a 14.2
verder de afc in de low throttle map al wa bijgesteld tot 4000tr, over t algemeen moet ik 8 tot 12% bijgeven tov standaard... benieuwd wa da ga geven op hi throttle, hopelijk blijven naftpomp en injectoren genoeg flowen.
klein filmpje, idle, compressie 11.9 :1 , onsteking @ 14.6graden, afr bijgesteld +- 14.4 tot 14.8
http://img190.imageshack.us/img190/7359 ... ing472.mp4
http://img190.imageshack.us/img190/2577 ... ing473.mp4
dingen die nog opgelost moeten worden:
- koelwater nog beter ontluchten (nie simpel met 13.7liter koelcirquit)
- de ISC valve, oftewel de valve die de idle regelt, moet ik wa aanpassen, door de hoge compress trekt die op idle nu veel meer lucht binnen door hetzelfde gaatje.... oftewel, stationair toerental staat op 1500tr nu, dus ik moet een regelkraantje op die aanzuigleiding zetten, zorgen voor een vernouwing, om em terug op 850tr te krijgen, al getest met de "tang" truk en het werkt, np, kraantje erop en opgelost.
- afstellen (en da zal wel de nodige tijd in beslag nemen aangezien ik nu volledig moet mappen, ook low throttle cruize map)
dan zijn we weeral met de volgende upgrades bezig!!!!!!
- uitlaat 2.5"
- spruitstuk 4-2-1 2.5"
- 4A-GE 20V ITB's
- MR2DIE4
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 467
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 12:32
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
intussen bijna 150km gebold
auto trekt fameus al precies, veeel koppel.
heb begrenzer in gasklep (regelschroef) gestoken tot max 38% gasklepstand om de low throttle map af te stellen, veel makkelijker zo, gas planché op de pedal en toch ma 38% gas geven.
uitlaat klettert bij afremmen op motor, duidelijk te klein
gaat precies nu al beter dan vroeger op 100%....... mss zit het tussen de oren maar trekt lekker, op rotonde in 2e en 2500tr en gas onder (38%) en ga al dwars :shock:
auto trekt fameus al precies, veeel koppel.
heb begrenzer in gasklep (regelschroef) gestoken tot max 38% gasklepstand om de low throttle map af te stellen, veel makkelijker zo, gas planché op de pedal en toch ma 38% gas geven.
uitlaat klettert bij afremmen op motor, duidelijk te klein
gaat precies nu al beter dan vroeger op 100%....... mss zit het tussen de oren maar trekt lekker, op rotonde in 2e en 2500tr en gas onder (38%) en ga al dwars :shock:
- MR2DIE4
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 467
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 12:32
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
intussen 350km gebold, en afc al redelijk deftig afgesteld op de low throttle map -38% gasklepstand, maar de afc vertoond nu toch zijn tekortkomingen, optie zou zijn deze om te vormen zodat die op luchtdruk reageert ipv gasklepstand, dat kan een voorlopig fix zijn, maar een goede ecu is nu wel nodig.
auto going very strong moet ik zeggen.
op amper 30% gas kan ik em al dwars zetten... :shock:
auto going very strong moet ik zeggen.
op amper 30% gas kan ik em al dwars zetten... :shock:
- MR2DIE4
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 467
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 12:32
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
gisteren de afc nog beter afgesteld. de afc voldoet blijkbaar nog wel redelijk, ik had gewoon de low throttle stand niet goed gekozen, stond nog zoals vroeger maar dat klopt met de nieuwe combinatie niet zo goed meer, dus aangepast (low throttle nu 12% en high 50%), de begrenzer uit de gasklep gehaald en ook de high throttle map van de afc al redelijk safe afgesteld, moet nog wel armer, ik zie in acis gebied soms AFR waardes van 10.5 (net zoals stock dus, maar veeeeeeel te rijk voor NA)
maar jawadde , hoopte dat em "goed" ging gaan, maar dit overstijgt wel mijn eigen verwachting :shock: :o
verdikke die gaat :shock:
hier zit er eentje met een lachend gezichtje -> :lach::driving::adhd:
maar jawadde , hoopte dat em "goed" ging gaan, maar dit overstijgt wel mijn eigen verwachting :shock: :o
verdikke die gaat :shock:
hier zit er eentje met een lachend gezichtje -> :lach::driving::adhd:
- MR2DIE4
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 467
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 12:32
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
ja uit een rev1 MR2 (dus eigenlijk een gen2 3S-GE, de gen1 lag enkel in celica en is van bouwjaar '86 ofzo)
dus de 156pk versie.
de modlist is momenteel als volgt:
engine:
- Cometic custom order MLS head gasket 0.762mm thickness / 87mm bore (stock was 1.2mm) compression ratio 11.9:1 (stock was 10:1)
- ARP head stud kit
- shaved & fully reconditioned head
- block decked
- Gasket matched in- & exhaust ports
- Apexi intake
- ST-Autosport made airbox
- K&N breather on fast idle control
- JAI oil catch can with breather
- ST-Autosport fan controller
- ST-Autosport super grounding system (HKS inspired)
- ST-Autosport radiator relocation kit (border inspired)
- NGK IX irridium spark plugs 2 heat ranges colder
- Vivid performance sandwish adapter
- Apexi SAFCII Fuel Computer
- Ignition advance @ 14.6° (stock was 10°)
- ST-Autosport ACIS controller (controls the variable length intake manifold)
- no cat
- VDO oil temp & oil pressure sensors
- MOCAL oil cooler
- TRD 1.3bar radiator cap
voordien, voor de koppakking/koprevisie/arp bouten/vlakken kop en blok en onsteking 14.6°
haalde ik 156.9pk op de wielen of pakweg 184pk op de blok, dit was met onsteking op 13.5° en afc afgesteld (vooral armer!!!!)
nu weet ik nog niet, moet nog beter afgesteld worden op de testbank
ik hoop stiekem rond de 170 a 180 wielpk
ben momenteel de uitlaat aan het maken, want die is volledig stock op uitzondering van het hele kleine dempertje tussen uitlaatspruitstuk en de eindpot, ben nu bezig met een volledig 2.5" systeem want je merkt nu dat de uitlaat echt wel op de max van de flow zit, deze vibreert namelijk erg hard.
dus de 156pk versie.
de modlist is momenteel als volgt:
engine:
- Cometic custom order MLS head gasket 0.762mm thickness / 87mm bore (stock was 1.2mm) compression ratio 11.9:1 (stock was 10:1)
- ARP head stud kit
- shaved & fully reconditioned head
- block decked
- Gasket matched in- & exhaust ports
- Apexi intake
- ST-Autosport made airbox
- K&N breather on fast idle control
- JAI oil catch can with breather
- ST-Autosport fan controller
- ST-Autosport super grounding system (HKS inspired)
- ST-Autosport radiator relocation kit (border inspired)
- NGK IX irridium spark plugs 2 heat ranges colder
- Vivid performance sandwish adapter
- Apexi SAFCII Fuel Computer
- Ignition advance @ 14.6° (stock was 10°)
- ST-Autosport ACIS controller (controls the variable length intake manifold)
- no cat
- VDO oil temp & oil pressure sensors
- MOCAL oil cooler
- TRD 1.3bar radiator cap
voordien, voor de koppakking/koprevisie/arp bouten/vlakken kop en blok en onsteking 14.6°
haalde ik 156.9pk op de wielen of pakweg 184pk op de blok, dit was met onsteking op 13.5° en afc afgesteld (vooral armer!!!!)
nu weet ik nog niet, moet nog beter afgesteld worden op de testbank
ik hoop stiekem rond de 170 a 180 wielpk
ben momenteel de uitlaat aan het maken, want die is volledig stock op uitzondering van het hele kleine dempertje tussen uitlaatspruitstuk en de eindpot, ben nu bezig met een volledig 2.5" systeem want je merkt nu dat de uitlaat echt wel op de max van de flow zit, deze vibreert namelijk erg hard.
- MR2DIE4
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 467
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 12:32
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
ja als je kijkt dat buiten de koppakking intern nog alles volledig stock is en zlfs met standaard uitlaat....
ik denk mbv nokkenassen en nokkenaswieltjes, toerenbegrenzer die hoger ligt, deftige ecu, ITB's en volledige uitlaatlijn er nog makkelijk 30pk a 40pk te rapen valt...
ik hoor iedereen altijd maar al te snel roepen de 3S-Ge niet veel waard is, swap een turbo .... jajaja allemaal heel leuk en bij een turbo heb je idd snel meer vermogen voor minder geld, maar ik altijd gezegt, ik wil bewijzen de NA versie ook lekker kan zijn, ik heb nog maar relatief weinig gedaan en ik sta al redelijk ver denk ik zo. er zit echt wel potentieel in dit blokje hoor.
ik denk mbv nokkenassen en nokkenaswieltjes, toerenbegrenzer die hoger ligt, deftige ecu, ITB's en volledige uitlaatlijn er nog makkelijk 30pk a 40pk te rapen valt...
ik hoor iedereen altijd maar al te snel roepen de 3S-Ge niet veel waard is, swap een turbo .... jajaja allemaal heel leuk en bij een turbo heb je idd snel meer vermogen voor minder geld, maar ik altijd gezegt, ik wil bewijzen de NA versie ook lekker kan zijn, ik heb nog maar relatief weinig gedaan en ik sta al redelijk ver denk ik zo. er zit echt wel potentieel in dit blokje hoor.
- tweakmaster
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 2186
- Lid geworden op: 16 jul 2007, 20:55
- Type MR2: AW11
- mr2PUNTfreak
- Berichten: 5387
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
- Type MR2: AW11
- tweakmaster
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 2186
- Lid geworden op: 16 jul 2007, 20:55
- Type MR2: AW11