uitgedaagd om te racen met mr2
Moderator: Pieten
- Eeuwige twijfelaar
- Zere vingers van het typen..
- Type MR2: AW11
torquebar
of gewOon, dus tja
luchtfilter adners,,, koelere airflow enzo,
A cold air induction system is a revolutionary technology that is designed to deliver cool air into the internal combustion engine of a car or truck.
Benefits of Cold Air Induction
Cool air is richer in oxygen which helps to create stronger combustion in the engine, resulting in enhanced engine horsepower and torque. On the contrary, if the engine tends to get overheated, it will begin to lose power and consume more fuel. Cool air delivery into the engine will enhance its air to fuel ratio in most cases, the net result of which is better fuel efficiency.
Furthermore, to increase the cold air intake, the inlet pipe is tuned in dimensions to match up to the resonance of the engine. This enables the engine to pump an increased amount of air into the cylinders, resulting in greater engine power. There are leading makes such as the AEM cold air induction systems which come with a limited lifetime warranty as they are built to last.
of gewOon, dus tja
luchtfilter adners,,, koelere airflow enzo,
A cold air induction system is a revolutionary technology that is designed to deliver cool air into the internal combustion engine of a car or truck.
Benefits of Cold Air Induction
Cool air is richer in oxygen which helps to create stronger combustion in the engine, resulting in enhanced engine horsepower and torque. On the contrary, if the engine tends to get overheated, it will begin to lose power and consume more fuel. Cool air delivery into the engine will enhance its air to fuel ratio in most cases, the net result of which is better fuel efficiency.
Furthermore, to increase the cold air intake, the inlet pipe is tuned in dimensions to match up to the resonance of the engine. This enables the engine to pump an increased amount of air into the cylinders, resulting in greater engine power. There are leading makes such as the AEM cold air induction systems which come with a limited lifetime warranty as they are built to last.
- frankie-turbo
2zz erin! 192pk en 8000 toeren per minuut jonguh!!!
- frankie-turbo
met een standalone win je wel wat vermogen..
beter is een ombouw naar e85.. dan zul je zoon 30/40pk winnen icm met een stand alone en grotere injectoren.., je onsteking kan 8-10 graden vroeger gezet worden.. tel maar uit wat je dan wint.. ik denk dat je dan meeste pk's wint per euro..
maar beter is gewoon een 2zz.. dan heb je zoiezo al 192pk.. en dat is meer dan genoeg in een spyder.
of probeer een blitz supercharger 2zz te zoeken..
beter is een ombouw naar e85.. dan zul je zoon 30/40pk winnen icm met een stand alone en grotere injectoren.., je onsteking kan 8-10 graden vroeger gezet worden.. tel maar uit wat je dan wint.. ik denk dat je dan meeste pk's wint per euro..
maar beter is gewoon een 2zz.. dan heb je zoiezo al 192pk.. en dat is meer dan genoeg in een spyder.
of probeer een blitz supercharger 2zz te zoeken..
ja maar dan rij je op een compleet andere brandstof.. dat zie ik niet zo zitten! zal wel het meeste winst opleveren, maar dat ligt ook voornamelijk aan de brandstof zelf héfrankie-turbo wrote:met een standalone win je wel wat vermogen..
of anders een cold air intake, thanks eeuwigetwijfelaar!
Een 2zz is leuk, maar heel veel werk, zeker omdat het blokje dat er nu in ligt slechts 60k heeft gereden... loopt als een zonnetje! dus misschien in de verre toekomst!
- frankie-turbo
jep dat wel.. maar een goede stand alone kan schakelen tussen 2 of meer mappen.. dus je kunt dan op zowel euro95 rijden als op e85
2zz erin!
2zz erin!
liever 2zz dan een turbo, 2zz is zowat goedkoper! en dan heb je een GE motor ipv een FE, de GE's schijnen beter inlaat trajecten te hebben o.i.d., maarja dat heb ik slechts gelezen dus daar kan ik ook niet geheel op vertrouwen::)frankie-turbo wrote:jep dat wel.. maar een goede stand alone kan schakelen tussen 2 of meer mappen.. dus je kunt dan op zowel euro95 rijden als op e85
2zz erin!
- frankie-turbo
jep. klopt.. is eigenlijk een heel andere motor.. met automatisch verstellende nokkenassen. loopt wel leuk in een lichte auto
ik heb een keer in een duitse zzw30 gereden met een 2zz erin.. dat ging aardig hard.. harder als dat je wil in zoon koekblik..
ik heb een keer in een duitse zzw30 gereden met een 2zz erin.. dat ging aardig hard.. harder als dat je wil in zoon koekblik..
*Sigh* Zal ik dan maar de verstandige ouwe lul zijn die tegen sherwin zegt dat ie voorlopig voldoende heeft aan 140 pk?
Maak je alsjeblieft geen zorgen over of je de sprint nu wel of niet wint, maar ga eerst ervaring opdoen en leren autorijden (begint pas na je rijbewijs), en de zzw leren beheersen. Als je dan over een paar jaar zonder problemen die 7.9 daadwerkelijk op de klok zet stel dan de vraag nog eens. Zou zo zonde zijn als je de auto van je moeder binnen 3 maanden om een boom vouwt zoals zoveel anderen!
Maak je alsjeblieft geen zorgen over of je de sprint nu wel of niet wint, maar ga eerst ervaring opdoen en leren autorijden (begint pas na je rijbewijs), en de zzw leren beheersen. Als je dan over een paar jaar zonder problemen die 7.9 daadwerkelijk op de klok zet stel dan de vraag nog eens. Zou zo zonde zijn als je de auto van je moeder binnen 3 maanden om een boom vouwt zoals zoveel anderen!
Gewoon een 2ZZ erin !
- Green Goblin
2ZZ doet niets onderin. Dat is juist het fijne van een 1ZZ.
Ik zeg, turbo er op. Wel eerst een setje facelift-achterlichten kopen, dan kan ik die mooi overnemen voor een leuk prijsje als hij totalloss is.
Ik zeg, turbo er op. Wel eerst een setje facelift-achterlichten kopen, dan kan ik die mooi overnemen voor een leuk prijsje als hij totalloss is.
- frankie-turbo
denk dat een 2zz wel meer doet onderin als hij in een zzw30 ligt (door lage gewicht)
- Green Goblin
Nee, staat hij niet om bekend. Is echt een hoge toeren-blokkie. Moet je van houden dus.
mijn moeder heeft een VW Polo 1.6 Automaat, voorwiel aangedreven, buiten dat moet je in Zoetermeer, héél goed mikken wil je een boom raken.El Butre wrote:*Sigh* Zal ik dan maar de verstandige ouwe lul zijn die tegen sherwin zegt dat ie voorlopig voldoende heeft aan 140 pk?
Facelift lichten vind ik sowieso niet mooi:X. Buiten dat, heeft een 2zz met een standalone/piggybag VEEL meer power onderin (vergeleken met een std ecu)Green Goblin wrote:2ZZ doet niets onderin. Dat is juist het fijne van een 1ZZ.
jawel, ecu wat tweakenfrankie-turbo wrote:denk dat een 2zz wel meer doet onderin als hij in een zzw30 ligt (door lage gewicht)
Op hoge toeren is het inderdaad een beest!Green Goblin wrote:Nee, staat hij niet om bekend. Is echt een hoge toeren-blokkie. Moet je van houden dus.
maar waarschijnlijk ben je met een ecu mod, nokkenas, inlaat, uitlaat en grotere injectoren al redelijk snel...
- frankie-turbo
met een ecu nokkenassen inlaat en uitlaat + grotere injectoren en het mappen van alles al duurder uit als met een 2zz swap.. en dat draaid all day long door zonder problemen
Ja maar een golf was ook vele malen goedkoper dan mijn mr2, en hier heb ik toch veel meer plezier van! Ik denk dat het leuker is om een 1zz te upgraden dan er een 2zz in te proppen en dan std te laten!frankie-turbo wrote:met een ecu nokkenassen inlaat en uitlaat + grotere injectoren en het mappen van alles al duurder uit als met een 2zz swap.. en dat draaid all day long door zonder problemen
...Technisch gezien zet je met de ZZW30 dus iig een deel van je moeders auto tegen een boom....Sherwin wrote:ik ben Sherwin momenteel 17 jaar oud, en ik heb samen met mijn moeder (financieel gesteund) een MR2 Spyder gekocht!
Ehhmm... Technisch gezien of financieel gezien..? Hmm of gewoon een deel van de verzekering... In iedergeval, hij is nog heel so dont worry my friend:lach:El Butre wrote:...Technisch gezien zet je met de ZZW30 dus iig een deel van je moeders auto tegen een boom....