Wow! dat had ik niet verwacht! Ik hoop voor je dat het ook echt zo is.
Ik neem aan dat zo'n schade expert niet zal zeggen dat het op te lossen is met schoonmaken als het niet zo is, toch?
MR2 Xhermes in brandende garage
Moderator: Pieten
- Project-MR2
- Ik lul al aardig mee !
- Type MR2: AW11
Ik zou inderdaad wel met de nodige argwaan omgaan met de conclusies van de expert. Laat je niet met een kluitje in het riet sturen en teken zeker niet zomaar een of andere afkoopregeling....
Check ook zelf e.e.a., denk daarbij bijvoorbeeld aan alles wat plastic/kunststof is; e.e.a. kan door de enorme temperaturen toch wel (niet direct zichtbare) schade hebben opgelopen... bijvoorbeeld je banden, dashboard, div. slangetjes etc.
Dit is niet bedoelt om je angst aan te jagen ofzo, maar om je te behoeden voor het (te snel) akkoord met een voorstel van de verzekering, en achteraf ....
Check ook zelf e.e.a., denk daarbij bijvoorbeeld aan alles wat plastic/kunststof is; e.e.a. kan door de enorme temperaturen toch wel (niet direct zichtbare) schade hebben opgelopen... bijvoorbeeld je banden, dashboard, div. slangetjes etc.
Dit is niet bedoelt om je angst aan te jagen ofzo, maar om je te behoeden voor het (te snel) akkoord met een voorstel van de verzekering, en achteraf ....
Nou dat is dus ook het probleem waar ik mee zit. Pakkingen hier en daar, rubbers die zijn uitgedroogd. Targa daken die lekken etc.
- Project-MR2
- Ik lul al aardig mee !
Dat is ook weer zo, maar ik weet zeker dat er hier clubleden zijn die je daarbij willen helpen 
Gaat niet zo zeer om het helpen ( al is het altijd welkom natuurlijk ) maar meer dat ik niet over 1000 km met een kapot blok sta omdat er een stuk rubber half verkoold de verbrandingskamer is ingetrokken ofzo ( ik zeg maar wat ).
Nog meer lekkende targadaken? Nog meer dan nu en je zou ze eruit moeten halen 
Da's dus precies wat ik bedoel. Ik denk dan ook dat het verstandig is om er een 'echte' expert bij te halen, bij voorkeur iemand met ervaring op dat gebied. Zo zou je het hele opknappen van je auto, op kosten van de verzekering uiteraard, kunnen uitbesteden aan jouw Toyota garage. Mocht er na 1000 KM toch nog een probleem blijken te zijn, kun je hun erop aanspreken....Xhermes wrote:Gaat niet zo zeer om het helpen ( al is het altijd welkom natuurlijk ) maar meer dat ik niet over 1000 km met een kapot blok sta omdat er een stuk rubber half verkoold de verbrandingskamer is ingetrokken ofzo ( ik zeg maar wat ).
Hoe zeker ben je daar van?
Weet het niet maar mijn dakjes waren prima lekvrij hoor 
En buiten de CO2 van een brandje. Ze hebben de brand geblust door de etage vol te laten lopen.. Weet niet of ze gezien hebben hoe laag dat ding is. En tot hoever een meter water komt in mijn auto
En buiten de CO2 van een brandje. Ze hebben de brand geblust door de etage vol te laten lopen.. Weet niet of ze gezien hebben hoe laag dat ding is. En tot hoever een meter water komt in mijn auto
Roest in de toekomst?
Ja + dat de verkoopwaarde eigenlijk helemaal 0 is nu. En rechts gestuurd en dan dit er nog bij.
- Miss-Mr2-on-LSD
- Ik lul al aardig mee !
De emmer gaat naar een erg goed schadebedrijf hier in de omgeving, dus secuur nakijken gaan ze zeker doen. Beter dan dit bedrijf heb je ze hier niet.
Wie is dat wonderbedrijf?
Dat is altijd handig om te weten.
Dat is altijd handig om te weten.
- frankie-turbo
ik weet uit ervaring dat een meter water het einde betekend van je electronica.. dat was ook het geval bij de mijne.. ik kreeg hem nog net gestart, maar voor de rest werkte niets meer, ja men spiegels.. en men ramen gingen nog omhoog/omlaag, het scheelt misschien dat bij jou het contact niet aanstond op het moment dat de auto in contact kwam met water
tevens zul je binnen enkele (jaar) jaren last krijgen van roest op plaatsen waar je het niet zou verwachten
je deuren, middendorpels dwarsbalken, en dergelijke zijn nu al bruin aan het worden inwendig (worden niet behandeld in japan, neem aan dat het een jdm is)
en wat denk je vancorrosie in zekeringkasten en stekkers onder het dashbord. binnen korte tijd krijg je de ene na de andere hapering in de electronische systemen, simpel vocht verdrijver erinspuiten werkt nu al niet meer.. dat moet je van te voren doen
ik raad je dan ook aan een andere mr2 te kopen
motorisch gaat het allemaal best zolang het water niet hoger stond dan de luchtfilter/uitlaatpoorten, want dan loopt je motor vol., ook de hitte die er geweest is.. de motor en de delen ernaast kunnen daar wel tegen,, je moet zoiezo je distributie vervangen (loop/spanrol roesten heel vlug vast), je koppeling zal geen probleem zijn, je druklager wel, dit is een droog lager en die is nu dus bruin van de roest,
zolang de ramen niet geklapt zijn van de hitte valt de hitte nog wel mee.. het water zal meer schade aangericht hebben
tevens!, bij mij stond het water niet boven de tankdop. maar had toch mijn tank half vol zitten met water..dus starten zal hij niet vlug doen, vene leegpompen en nieuwe erin
handremkabels gaan ook niet lang meer mee,
je electromotor voor je stuurbekrachtiging even uit elkaar halen voor je hem gebruikt.. blijft water in staan.
startmotor kan tevens vol gelopen zijn.. stiekum best veel voordat je weer op de weg kan
je versnellingsbak uitspoelen want daar loopt via de bovenkant bij de ontluchting water in, kan geen kwaad overgens..als je hem leeg haalt en even doorspoelt met nieuwe olie (wel 2 of 3x vervangen)
tevens als je ergens hulp bij nodig hebt moet je het zegge!
tevens zul je binnen enkele (jaar) jaren last krijgen van roest op plaatsen waar je het niet zou verwachten
je deuren, middendorpels dwarsbalken, en dergelijke zijn nu al bruin aan het worden inwendig (worden niet behandeld in japan, neem aan dat het een jdm is)
en wat denk je vancorrosie in zekeringkasten en stekkers onder het dashbord. binnen korte tijd krijg je de ene na de andere hapering in de electronische systemen, simpel vocht verdrijver erinspuiten werkt nu al niet meer.. dat moet je van te voren doen
ik raad je dan ook aan een andere mr2 te kopen
motorisch gaat het allemaal best zolang het water niet hoger stond dan de luchtfilter/uitlaatpoorten, want dan loopt je motor vol., ook de hitte die er geweest is.. de motor en de delen ernaast kunnen daar wel tegen,, je moet zoiezo je distributie vervangen (loop/spanrol roesten heel vlug vast), je koppeling zal geen probleem zijn, je druklager wel, dit is een droog lager en die is nu dus bruin van de roest,
zolang de ramen niet geklapt zijn van de hitte valt de hitte nog wel mee.. het water zal meer schade aangericht hebben
tevens!, bij mij stond het water niet boven de tankdop. maar had toch mijn tank half vol zitten met water..dus starten zal hij niet vlug doen, vene leegpompen en nieuwe erin
handremkabels gaan ook niet lang meer mee,
je electromotor voor je stuurbekrachtiging even uit elkaar halen voor je hem gebruikt.. blijft water in staan.
startmotor kan tevens vol gelopen zijn.. stiekum best veel voordat je weer op de weg kan
je versnellingsbak uitspoelen want daar loopt via de bovenkant bij de ontluchting water in, kan geen kwaad overgens..als je hem leeg haalt en even doorspoelt met nieuwe olie (wel 2 of 3x vervangen)
tevens als je ergens hulp bij nodig hebt moet je het zegge!
Mijne is een UK auto dus dat scheelt alweer. Maar inderdaad, dit zijn wel allemaal dingen waar ik me zorgen over maak
Ook omdat ik eigenlijk verder niks weet.
- frankie-turbo
Xhermes wrote:Mijne is een UK auto dus dat scheelt alweer. Maar inderdaad, dit zijn wel allemaal dingen waar ik me zorgen over maakOok omdat ik eigenlijk verder niks weet.
veel uk auto's zijn jap import he..
Ja, maar deze dus niet
Desalniettemin, water in de kokers vinden ze geen van allen leuk