performance upgrade

Alles over de ZZW30. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de ZZW30.

Moderator: Pieten

Sherwin
Zere vingers van het typen..
Type MR2: AW11
Joeri wrote:Ja, als ik in Zuid-Limburg zit, ben ik al bijna in de Ardennen. Als je in de randstad woont is er bar weinig leuks te rijden, behalve trackdays op CPZ, maar dat moet je willen.

Heeft Joshma ook ervaring met zzw's? En rijdt dat ding van Marco nu echt zoals het hoort?

Wb de 2zz. Je zult niet de eerste zijn die hem tegen een boom aan zet... het is echt wel een nasty dingetje.
Enne, 40 pk meer slijt je banden bij hetzelfde gebruik uiteraard niet veel sneller, maar je koopt zo'n ding niet om op dezelfde manier te blijven rijden toch?

Maarre Remmel, je kunt ook je uitlaat, katalysator, luchtfilter aanpakken en een piggyback er op zetten. Haal je geen 40 pk mee natuurlijk, maar misschien maakt het de zzw wel net wat lekkerder.
de 1zz heeft zich al vaker bewezen als een leuke basis voor turbo maar niet als een gebouwde n/a motor, volgens behoorlijk wat Spyderchat members.

als hij als een gebouwde motor al nauwelijks meer pk's krijgt krijgt hij dat ook niet heel erg van de dingen die jij zei.. ik denk hooguit 140 - 145 Pk op de wielen.... dus heb je toch niet wat je wilt, en het zijn toch (erg) dure onderdelen!
Joeri
Ik lul al aardig mee !
Je bedoelt dat je de 1zz niet van die onderdelen moet voorzien?
Remmel

Maarre Remmel, je kunt ook je uitlaat, katalysator, luchtfilter aanpakken en een piggyback er op zetten

Die piggybag heb ik nog niet maar verder wel alles, dat levert iets van +10pk totaal op dus stelt niets voor.
Qua onderstel kun je nog veel aanpassen en dan win je ook nog wat denkbeeldige pk's omdat je sneller de bocht door kunt.
Echter het gaat mij net om op de rechte stukken de Impreza's bij te kunnen houden en in de bocht een powerslide te kunnen maken (op droog wegdek).
En dan heb je toch echt een duit pk's extra nodig.

Maar...ik heb me er inmiddels al bij neergelegd, de ZZW30 rijdt heerlijk met zo'n 150pk zoals hij nu is en dat kan ik nog jaren volhouden totdat er een beter alternatief komt.

@Rene: dat turbosetje dat jij op je MX5 hebt kan natuurlijk ook op zo'n nieuwe MX5 gebouwd worden?, kijk dan hebben we al een mooie toekomstdroom..., en tegen die tijd is die VW BlueSport misschien eindelijk uit :lach:

Image

Image
rsevo6
JP, Even voor de duidelijkheid, mijn MX-5 is deze versie:
Image

Image

Image

De opvoersets op de latere modellen MX-5 schijnen niet best te voldoen, er is een cosworth supercharger set voor de NC verkocht, maar die is uit de handel gehaald omdat er de nodige motoren opgeblazen werden...::)
Remmel
Grrrrrr, dan valt de nieuwe MX5 dus ook af...
Dat jij deze versie had wist ik, er is maar 1 "10th anniversary" model haha.
Maar hij ziet er wel uit als nieuw!!, model is helaas niet mijn smaak erg jammer.

Er schijnt ook een cabrio-versie te komen van de nieuwe Alfa 4c!
Dan heb je dus ook 200+ pk op 850kg mmmm
Maar van het prijskaartje word je niet vrolijk :donder_frown:
Sherwin
Remmel wrote:Grrrrrr, dan valt de nieuwe MX5 dus ook af...
Dat jij deze versie had wist ik, er is maar 1 "10th anniversary" model haha.
Maar hij ziet er wel uit als nieuw!!, model is helaas niet mijn smaak erg jammer.

Er schijnt ook een cabrio-versie te komen van de nieuwe Alfa 4c!
Dan heb je dus ook 200+ pk op 850kg mmmm
Maar van het prijskaartje word je niet vrolijk :donder_frown:
er bij neerleggen...? Er zijn zo veel turbo rijders die in een warmer klimaat gewoon goed rondkomen met een intercooler etc, waarom zou jou dat niet lukken in het vaak koude Nederland? De prijskaartjes voor nieuwe auto's worden allemaal groter, en dan heb je een auto die vast ook weer iets heeft wat je niet aanstaat... als kracht in de motor het enigste probleem is, is de turbo naar mijn idee een hele goede oplossing...

Ik zie het gewoon zo; Elke auto heeft zn minpunten en volgens mij kan je dat bij een zzw30 nog redelijk goed wegwerken! en anders toch een 2zz?
Joeri
Ik lul al aardig mee !
geen 'cabrio-versie' van een bestaande auto nemen man... dat is niks.
Als een auto niet als cabrio gebouwd is, moet je d'r ver vandaan blijven.

Maarre, Remmel, wat heb jij precies aan modificaties op je zzw?
Remmel
Staat in mijn voorstel topic: Speciaal luchtfilter, RVS spruitstuk, RVS uitlaat.
Rest van modificaties heeft niets met power te maken.
Joeri
Ik lul al aardig mee !
Ik denk dat een andere kat je ook nog wel wat kan opleveren.
Remmel
De precats zijn al verwijderd, de hoofdcat nog niet.
Wat zal het schelen: ca. 4pk?, dat voel je nauwelijks.
En áls je het al denkt te voelen is het meer tussen de oren denk ik...
Xhermes
V6 dan maar?
Green Goblin
Kan. Moet je wel in de auto gaan zagen, anders kun je niet bij de bougies geloof ik.
phuncz
Ik lul al aardig mee !
Long Life bougies kopen en bij elke grote beurt dan ook maar een revisie ? ;D
Zelf zou ik in de toekomst ook wel wat meer vermogen willen, zodat niet elk turbodieseltje je voorbijschiet.

Het meest logische lijkt mij een 2ZZ of misschien zelfs een drukgevoedde 2ZZ. Alhoewel een 2ZZ met 192pk (klopt ?) het ding al vooruitsleept tegen 6 seconden van 0-100km/u, is iets meer leuk. Eventueel gebouwde blokken met een hogere tolerantie en prestatie ?
Joeri
Ik lul al aardig mee !
Ik ga volgende week een proefritje in een Boxster S maken. Als dat ding beter stuurt dan een gewone Boxster zou dat een goede kans maken.

Meerkosten van een Boxster S t.o.v. een MR2 bedragen ong. 50 euro per maand, zonder d'r in te rijden. Verbruik ligt uiteraard wel tikkeltje hoger.
Joeri
Ik lul al aardig mee !
alhoewel... als je de cijfers van Porsche moet geloven.
Als je wat reviews zoekt, heeft men het over 2000 euro per jaar aan onderhoud alleen...
phuncz
Ik lul al aardig mee !
Onderhoud is véél duurder, verbruik ook. Vermoedelijk ook de verzekering.
Sjerief
huppa in 1 klap klaar:

http://link.marktplaats.nl/439663889

alleen moet je em nog mooi vinden...
Sherwin
Sjerief wrote:huppa in 1 klap klaar:

http://link.marktplaats.nl/439663889

alleen moet je em nog mooi vinden...
Dat is die van legal_r, mooi is hij wel hoor