Carputer

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

tilma800
Zere vingers van het typen..
Type MR2: AW11
Roland wrote:Dat loopt aardig op zo, qua geld wat er in gaat.
Ik heb nog wat vraagjes. Die mini-itx, welke is het (specs), en waar heb je die vandaan? Zelfde voor de case. Vind die cases vaak best duur.

En die DOM module, aan het begin van het topic. Je zegt 1GB maar ik zie opde foto een 4GB? Nou ja is niet zo belangrijjk. Maar is ie goed genoeg? want je hebt (ook van transcend) ook die flashdisks, die hebben ook Auto-sleep en Power-down functionaliteit. Niet dat ik daar ooit iets mee gedaan hebt, maar moet je dat niet hebben voor speciale snelle hibernate functies ofzo?
Welk OS ging je er ookoweer op draaien?
4GB is genoeg voor de programmatuur, media zal ik op een losse kaart of usb harddisk meenemen. Ik draai een kleine versie van XP. Zoek maar op nLite (of tinyXP)
Roland
tilma800 wrote:Er zijn grofweg twee manieren om de pc te voeden. De grofste manier is een inverter van 12V DC naar 230V AC en daar gewoon de PC op aan te sluiten zoals je thuis gewent bent.
Met die inverter bedoel je gewoon een adapter neem ik maar even aan. Het is echter wel lastig om een adapter te vinden op 12volt, die genoeg watt kan leveren (al is het maar 60). Je komt toch best gauw bij laptop voedingen uit, die minstens 15volt leveren. En dan kom je een beetje bij die verfijnde manier uit. Of heb jij nog goeie links? ik zag dat er op mini-itx.com wel wat nuttigs stond aan 12volt adapters met genoeg wat.
Maar als je een goeie 12 volt adapter vind, dan moet je nog van die adapter naar de connector op het mobo. en daar zit onder andere ook 5 volt op enzo denk ik? Dus moet je niet zowiezo al aan zo'n DC-DC ding?

Op myelectronics.nl had ik het goedkoopste setje gezien voor 59 eu ex.
"DC-DC Converter 12V set with 60W adapter, cables"
Dus de verfijnde oplossing, 12volt adapter + DC/DC converter en al het benodigde. Niet superkrachtig, maar genoeg voor wat ik in de toekomst wil. Een fanless/stil servertje met een IDE schijf en klaar.
Is dat het beste wat ik kan doen? als ik gewoon een budget voeding-kje wil.

Bedankt voor de info iig.
Dokter Rob
tilma800 wrote:Nee, kleine vertraging, zie elders op het forum...

vandaar mijn opmerking...
Dokter Rob
tilma800 wrote:Nee, kleine vertraging, zie elders op het forum...

Hoe is het er nu mee?

of krijgt "een kleine vertraging" een nieuwe betekenis?...
BST
Type MR2: SW20/21/22
Hangt er vanaf... als je een kantoorgebouw neerzet is een maand een kleine vertraging..
Surferdude
Laat me raden...

Windows? ;D
tilma800
idd. Computer zit nu in de auto, voeding geïnstalleerd. Met testen deed hij het goed, maar nu de PC tijdens het starten al aan gaat komt windows niet verder als ongeveer het inlogscherm. Mogelijk dat tijdens het starten het voltage te laag wordt en de PC dan al gelijk van de voeding de opdracht krijgt om af te sluiten. Vandaar ook die knop die ik wil hebben om hem handmatig aan te zetten. Of ik moet een dure Optima accu kopen...
Dokter Rob
of je plaatst een handschakelaar in de voedingskabel en zet hem pas aan als de motor draait...
Roland
Gewoon een schakelaar is wel fijn. Want je wil em niet altijd aan hebben lijkt me. Kan je em ook gewoon uitlaten als je even een kort stukje moet rijden ofzo.
Green Goblin
Jp heeft van die kastjes om je spanning gelijk te houden...misschien een idee ?
tilma800
Eerst maar een schakelaar, dat is de goedkoopste oplossing. Misschien wat slimmer schakelen dat je wat meer opties hebt.
De voeding gaat net als een versterker aan via een remote draad (de hoofdkabel zit direct op de accu). Deze remote draad zit nu op de 'on' stand van het contact. Er zou eigenlijk een schakelaar tussen moeten met 3 standen om te kiezen tussen on-off-auto.
tilma800
Blijkt het geheugen niet goed te zijn en dat ie daarom niet opstart. Vrijdag ff omwisselen...
Danny0677
tilma800 wrote:Blijkt het geheugen niet goed te zijn en dat ie daarom niet opstart. Vrijdag ff omwisselen...

Maar hoe komt het dan dattie het met het testen wél goed deed dan? Wel vet hoor allemaal trouwens!

gr,

Danny
tilma800
Geen idee wat er is gebeurd, misschien een los contact intern wat in de auto er niet beter op geworden is? Ik heb naar mijn weten niks destructiefs gedaan ;D
BlackMR2
hij is gecrasht ;D :X
Dokter Rob
Het "turbogevoel" is overdraagbaar...;D
robke
trillingen vanuit de turbo in het geheugen;D
BST
Type MR2: SW20/21/22
Dokter Rob wrote:Het "turbogevoel" is overdraagbaar...;D

Damn, geldt dat nu ook al voor zaken die je er achteraf inbouwt? ;D
Danny0677
tilma800 wrote:Geen idee wat er is gebeurd, misschien een los contact intern wat in de auto er niet beter op geworden is? Ik heb naar mijn weten niks destructiefs gedaan ;D

Mmm toch erg vaag... Heb je al getest of het idd het geheugen is? Lijkt mij dat je met foutief geheugen al niet eens voorbij de memory test in het bios kunt komen. Tenzij je settings niet goed zijn, dan zou het kunnen zijn dat de refresh niet goed is en het geheugen zn waardes kwijt raakt naar verloop van tijd. Maar als je wél Windows opgestart krijgt totaan het loginscherm lijkt het me vaag dat je geheugen niet ok is, windows gebruikt een hoop namelijk en zou dan eerder crashen!

gr,

Danny
tilma800
Vandaag het geheugen omgeruild, doet het weer prima! Kan ik nu verder met het installeren van de overige onderdelen.

Wel een rara situatie. De CD ingang op het moederbord (waar ik de radio op heb) wordt niet doorgegeven aan de digitale uitgang. Iemand een idee hoe ik het werkend kan krijgen?
Post Reply