De oem TRC gebruikt een tweede gasklep om het vermogen te beperken als er wielspin plaatsvindt. Dat betekent dat hij een stuk trager is met ingrijpen: die gasklep moet aangestuurd worden om dicht te gaan (en dat duurt even), terwijl mijn traction control (evenals de RaceLogic) direct injectorpulsen onderbreekt, dus bij detectie van wielspin kan de eerstvolgende arbeidsslag van de motor al worden onderbroken.
Daarnaast staat de oem TRC geen wielspin toe: als er wielspin wordt gedetecteerd gooit hij het vermogen terug en die TRC-gasklep gaat pas weer open als de wielspin weg is. In mijn traction control kun je aangeven dat een bepaald percentage slip is toegestaan voordat het vermogen wordt beperkt. Mede omdat het (terug)regelen van het vermogen zo snel gedaan wordt, kan de traction control het vermogen "continu" (in de praktijk is dat nu 25 keer per seconde, mogelijk gaat die snelheid nog wat omhoog) moduleren om de wielspin op een bepaalde waarde te houden.
Dus stel dat je wel sportief wilt rijden op een trackday, dan zou je hem in kunnen stellen om bijvoorbeeld 15% wielspin toe te staan, dus af en toe een piepende band is dan toegestaan. Maar als een wiel meer dan 15% harder draait dan de rest, grijpt hij in, en voorkomt zo dus dat je achterstevoren komt te staan.
Samenvattend: twee belangrijke voordelen ten opzichte van de oem TRC:
- Hij grijpt sneller in en hoeft daardoor minder grof in het vermogen te hakken.
- Hij is instelbaar om een bepaald percentage wielspin toe te staan, daar waar de oem TRC altijd op 0% slip staat.
johnwoo's turbo [56k be gone]
Moderator: Pieten
Toch nog een wijziging in de nieuwe motorsetup. Op aanraden van Joshma stappen we af van de Walbro en gaan we voor een setup met twee brandstofpompen, de oem turbo pomp als aangever plus een Bosch 044 inline pomp:

(Dus, iemand nog een gloednieuwe Walbro?)

(Dus, iemand nog een gloednieuwe Walbro?)
- Eeuwige twijfelaar
- Zere vingers van het typen..
- Type MR2: AW11
Goeie zet, doe ik ook.. heb de walbro al verkocht.
Gewoon nieuwsgierig....
Wat is hiervan het voordeel? Geeft dit meer druk?
Wat is hiervan het voordeel? Geeft dit meer druk?
Nou de Walbro is een in-tank pomp, die vervangt de oem pomp. Het vervangen schijnt nogal een rotklus te zijn, dus dan maar een inline pomp. Nu hoeft de tank er niet onderuit. Daarbij is de Bosch ook wat degelijker (en een stuk groter en zwaarder) en kan wat meer vermogen maken, al voldeed de Walbro qua powerpotentie ook prima.
Nadeel is dat hij meer herrie maakt (een in-tank pomp hangt in de benzine dus hoor je niet zo). Ik weet niet waar Joshma hem wil gaan monteren, maar hopelijk is het op een plaats waar hij vanuit de cabine niet boven de motor uit te horen is als die stationair loopt
, ergens onderin de motorruimte oid.
@Joshma: nu er toch met de brandstofleidingen gerommeld moet worden om die pomp te installeren, is het misschien een idee om een deadheaded brandstofrail setup te maken? Zie topic op mr2oc: http://www.mr2oc.com/showthread.php?t=298400 (met name post #10 van RickyB). Als ik dat lees lijkt het me alleen voordelen te geven? (Minder brandstofleidingen, koelere benzine).
Snelle jongens trouwens daar bij Camskill in Engeland. Maandagmiddag besteld, vanmorgen pakje afgeleverd:

Nadeel is dat hij meer herrie maakt (een in-tank pomp hangt in de benzine dus hoor je niet zo). Ik weet niet waar Joshma hem wil gaan monteren, maar hopelijk is het op een plaats waar hij vanuit de cabine niet boven de motor uit te horen is als die stationair loopt
@Joshma: nu er toch met de brandstofleidingen gerommeld moet worden om die pomp te installeren, is het misschien een idee om een deadheaded brandstofrail setup te maken? Zie topic op mr2oc: http://www.mr2oc.com/showthread.php?t=298400 (met name post #10 van RickyB). Als ik dat lees lijkt het me alleen voordelen te geven? (Minder brandstofleidingen, koelere benzine).
Snelle jongens trouwens daar bij Camskill in Engeland. Maandagmiddag besteld, vanmorgen pakje afgeleverd:

- masterpivo
Zo te lezen alleen maar voordelen met deze wijziging dus
En qua geluid: gewoon wat dempingsmateriaal er tegenaan plakken en dat is ook opgelost 
- Mr2-wouter
Psst.. je hebt te vroeg gekocht, de prijzen van de Bosch pompen gaan 25 Februari omlaag 
Anyways, goed bezig! Volgende x even vragen, had je dezelfde deal/een betere deal kunnen geven
Anyways, goed bezig! Volgende x even vragen, had je dezelfde deal/een betere deal kunnen geven
Ik heb nog in je shop gekeken, maar je hebt d'r alleen Walbro's in staan 
- Mr2-wouter
I know, te druk... stuur de volgende x maar een email
Hij wordt trouwens maar iets van 9 euro goedkoper
Hij wordt trouwens maar iets van 9 euro goedkoper
Woei, de RPM-detectie in de TC is nu af, met 6 cilinder support
Hij berekent ook de injector duty cycle.
Dit weekend voor het eerst live op de auto testen
En hopelijk ook gelijk al een revlimiter proberen 
[edit] Screenshotje erbij, ik kom "met de hand" tot ca. 1000rpm, sneller kan ik niet op dat knoppie drukken

Dit weekend voor het eerst live op de auto testen
[edit] Screenshotje erbij, ik kom "met de hand" tot ca. 1000rpm, sneller kan ik niet op dat knoppie drukken

- masterpivo
Sjonge jonge dat valt me wel tegen hoor... Moet je wat vaker oefenen joh!johnwoo wrote:sneller kan ik niet op dat knoppie drukken
Trouwens wel een mooie screenshot, begrijp er geen zak van maar het zal wel goed zijn
Pakket uit de VS bezorgd! 

Twee maal front big brake kit
(gezamenlijk besteld met iemand hier op 't forum)
De rear kits zijn nog onderweg...

Appel erbij om een idee te krijgen van de grootte

Yada yada yada...

Porterfield R4S street/track pads.

Brackets, montagemateriaal en RVS remleidingen.

Twee maal front big brake kit
De rear kits zijn nog onderweg...

Appel erbij om een idee te krijgen van de grootte

Yada yada yada...

Porterfield R4S street/track pads.

Brackets, montagemateriaal en RVS remleidingen.
- Eeuwige twijfelaar
Tissue please..
Mooi spul !
Mooi spul !
ERG netjes inderdaad. Voor de AW hebben ze ook zoiets alleen dan van WMS. En alleen voor.
Ziet er goed uit 
- frankie-turbo
kijk. dat zijn nog eens goede investeringen..