Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...
Toen (we hebben het over ergens in mei) waren ze zo, later zijn ze afgewerkt, maar hoe het er uiteindelijk uitzag, geen idee.
Joshma heeft pas nog wel wat telefoonfotos'gemaakt, die volgen nog.
Uitlaatpoorten moeten zo glad mogelijk zijn, inlaat moet zelfs nog wat ruw zijn voor een goede werveling.
De motor zit sinds een week of twee in elkaar, gisteravond de laatste foto (met grijs deksel erop, zonder afgeplakt te zijn, Toyota embleem zat er nog niet op) gemaakt.
Best kans dat het nu wel erg snel gaat.... ik zit namelijk nu zonder MR2.
24-07-2009 13:39
Met ingang van deze maand heeft de RDW de tarieven van keuringen op het keuringsstation gewijzigd en de tariefopbouw vereenvoudigd. Globaal zijn de tarieven met 3 procent verhoogd.
Het aantal tarieven is teruggebracht van rond de 300 naar ongeveer 35. Het meest gebruikte tarief, dan van de invoer van personenauto’s, is vijf euro lager geworden, weging en dieselroetmeting zijn voortaan gratis. Behalve voor invoer zijn ook de tarieven voor toelating van een voertuig en voor keuring van ingrijpende constructiewijzigingen aan gekentekende voertuigen gewijzigd.
Voortaan worden drie delen gebruikt voor de opbouw van een tarief: identificatie, technische beoordeling en kentekenbewijs. Identificatie van een voertuig kost 50 euro voor lichte voertuigen en 75 euro voor zware (boven 3500 kilo). De kosten voor technische beoordeling bedragen 25, 50 of 75 euro, afhankelijk van het aantal handelingen dat wordt verricht. Het kentekenbewijs deel 1A kost voortaan 37 euro, 1B komt op 9 euro.
De wijziging van de tarieven zorgt ervoor dat de tariefstructuur van RDW nu aansluit bij alle eisen die bij de nieuwe Europese typegoedkeuring voor bedrijfsauto’s en aanhangwagens horen. Enkele tarieven bleken bovendien de kosten niet te dekken.
Had je al eens geinformeerd bij je plaatselijke RDW vestiging over de nieuwe regelgeving ? Auto's met bouwjaar van vóór 1998 hoeven niet meer naar Lelystad.. en er gaan verhalen rond van mensen die ook geen weggedragstest hebben gedaan.. en ook geen geluidstest.
Eeuwige twijfelaar wrote:Had je al eens geinformeerd bij je plaatselijke RDW vestiging over de nieuwe regelgeving ? Auto's met bouwjaar van vóór 1998 hoeven niet meer naar Lelystad.. en er gaan verhalen rond van mensen die ook geen weggedragstest hebben gedaan.. en ook geen geluidstest.
Een weggedragtest was sowieso al niet nodig bij vermogenstoename van minder dan 40%, zoals het geval is bij een ombouw naar een 3vz-fe. Het verhaal op dat forum vind ik eigenlijk ook te mooi om waar te zijn. Maar zou wel leuk zijn als het zo is
Ah ok, ik dacht dat de geluidsmeting gewoon bij een lokaal rdw station gedaan werd. Afijn, als ik in dat topic even de reactie van die RDW medewerker lees dan begrijp ik daaruit dat er nog steeds een geluidsmeting nodig is:
In gebruik genomen voor 1 januari 1998:
Als het voertuig in gebruik is genomen voor 1 januari 1998 moet het voertuig na het aanbrengen van een wijziging aan de motor voldoen aan de permanente eisen. De permanente eisen zijn de eisen voor de APK, aangevuld met onder andere eisen ten aanzien de geluidsproductie.
Maar is wel afhankelijk van keuringsstation/keurmeester/humeur blijkbaar..
Hieronder een kleine samenvatting en enkele van de foto's.
Sinds eind juli was de motor klaar en ook de bedrading was voor 80% gereed en kon de MR2 naar Lexmond.
Helaas had Joshma binnen enkele dagen een pols (pees) probleempje en kon hij weinig meer doen en dat kon nog weleens een tijd gaan duren.
Tot mijn grote verbazing kwam een week geleden het bericht dat de motor er uit lag en deze opgehaald kon worden.
Dus een mooie doorbraak. Nu is het weer even geduld oefenen, want Joshma is even vakantie aan het vieren, maar over een week of anderhalf gaat het hopelijk (eindelijk) snel.
We zijn al sinds februari bezig en het idee was om half april te kunnen rijden...
Ziet er goed uit Marco! Zo zie je maar weer hoe iets uit kan lopen met zo'n project. Des al niet te min is het het zeker waard en ben benieuwd hoe zon 3.0 v6 klinkt!
Zo zie je maar weer als een linkje al sinds begin dit jaar op de projectpagina staat en al diverse malen in het forum langsgekomen is sinds ruim een jaar en nog niet algemeen bekend is.