Joeri wrote:
Heeft Joshma ook ervaring met zzw's? En rijdt dat ding van Marco nu echt zoals het hoort?
.
Ja, dat ding rijdt altijd al zoals het hoort en nog veel beter ook. Prima voor in Nederland voorlopig, maar als ik had geweten wat ik nu ervaren heb, had ik de MR2 lekker zo gelaten en toen gelijk (de toen uitgestelde keuze voor) de S2000 aangeschaft.
In alle gevallen, blijft dat de fijnere rijdersauto om mee naar onbekende gebieden te gaan, heeft ruim benodigd koppel in haarspeldbochten (je hoeft niet terug naar I) en knalt daarna lekker door richting revheaven. Viel me 300% mee, eerlijk gezegd.
Best kans dat het toen ook een ouwetje geweest was (1999 of 2000) en dat ik nu weer naar een recentere aan het kijken zou zijn, omdat het er eentje zou zijn van de 'motorolieverbruikgeneratie' (van voor 2004 dus).
Al met al heb ik eigenlijk verder nergens spijt van, behalve dat ik niet de nadruk op NIEUWE koelslangen gelegd heb, want het wagenpark is wáánzinnig nu.
Alleen blijft het een oude kar waar onderdelen niet het eeuwige leven in hebben, hoewel vanalles vernieuwd is, hou je precies altijd nog bestaande onderdelen die ogenschijnlijk goed zijn/waren en ineens toch problemen kunnen geven, zoals remklauwen, handremkabels, schakelkabels (wat niet wil zeggen dat ik dit ooit gehad heb), dynamo, regelaartje zus, radiateurtje zo.
Alleen moet je met welke MR2 dan ook geen luchtbellen in je koelsysteem krijgen (een gesprongen koelslang en een hulpvaardige buitenlandse wegenwachter die er bijna puur water in knikkert helpt hier goed aan mee).