johnwoo's turbo [56k be gone]
Moderator: Pieten
- Surferdude
Wat een klein appeltje...
- masterpivo
- Zere vingers van het typen..
- Type MR2: AW11
Dat ziet er DIK uit!! 
... en het tweede pakketje is ook binnen, met 2 sets front brackets (die in het grote pakket bleken de rear brackets te zijn) 

Pas de window auto-up mod gedaan: http://mr2.gordaen.com/mods/10/index.php
Had ik eerder moeten doen
De mod is zo gepiept en auto-up is handig!
Had ik eerder moeten doen
Goed bezig! Ook makkelijk als je geen soldeer wonder bent?
Ja hoor, het lastigste is de diode stil te houden (is maar een klein priegelding) terwijl je de eerste van z'n 2 pootjes vastsoldeert. De andere is dan een eitje omdat hij aan dat eerste pootje wel op z'n plek blijft. Een elektro soldeerbout (met een beetje kleine tip) is wel handig.
Moet zeker lukken binnen die 20 minuten die ervoor staan op de howto pagina.
Moet zeker lukken binnen die 20 minuten die ervoor staan op de howto pagina.
- tweakmaster
goed idee
als ik spanning aansluitingen in laptops kan solderen moet dit ook wel lukken
thnx 4 the tip 
johnwoo wrote:Pas de window auto-up mod gedaan: http://mr2.gordaen.com/mods/10/index.php
Had ik eerder moeten doenDe mod is zo gepiept en auto-up is handig!
Die zocht ik ook. Thanks
Zo, ik heb eindelijk de MY1994 bumperlip maar eens gemonteerd die ik al sinds 2007 of 2008 in de schuur heb liggen. Ik had destijds al een poging ondernomen maar toen braken er wat bouten af en begon het te regenen, en toen was ik het ff zat 

Een selectie van wat er afbrak (boutjes die bij poging 1 afbraken zitten hier niet bij)
Van de lip zelf was dat eigenlijk alles behalve het laatste boutje dat er op miraculeuze wijze ongeschonden uitkwam
Van de undertray sneuvelde ongeveer de helft. Nadeel van een oudere auto...

Undertray en originele lip eronderuit, MY1994 lip op de voorgrond.

MY1994 lip gemonteerd
Nog geen foto van het eindresultaat met de auto op z'n pootjes, want ik moet de undertray nog terugmonteren (daarvan sneuvelden ook enkele bouten en bevestigingspunten, dus dat wordt nog even puzzelen)... En ik gok dat ik morgen wel wat spierpijn in m'n nek zal hebben
Oh, en wat goodies binnen, uit Engeland en de VS;

Een selectie van wat er afbrak (boutjes die bij poging 1 afbraken zitten hier niet bij)
Van de lip zelf was dat eigenlijk alles behalve het laatste boutje dat er op miraculeuze wijze ongeschonden uitkwam

Undertray en originele lip eronderuit, MY1994 lip op de voorgrond.

MY1994 lip gemonteerd
Nog geen foto van het eindresultaat met de auto op z'n pootjes, want ik moet de undertray nog terugmonteren (daarvan sneuvelden ook enkele bouten en bevestigingspunten, dus dat wordt nog even puzzelen)... En ik gok dat ik morgen wel wat spierpijn in m'n nek zal hebben
Oh, en wat goodies binnen, uit Engeland en de VS;

- Surferdude
Lijk mij wel na een dagje knutselen, dan hou ik ook altijd een handje vol over.. 
Gelukkig had ik al een doosje nieuwe boutjes, moertjes en washers gehaald 
Vanmiddag de undertray weer bevestigd. Uiteraard sneuvelde er weer wat, dit keer een bevestigingspunt (oud plastic scheurt makkelijk als je er een bout op vastdraait). Maar ook met enkele bevestigingspunten minder valt er wel wat van te maken; een paar nieuwe gaatjes met verse glimmende boutjes hier, een tactisch geplaatste tiewrap daar, en de lip en undertray hangen prima stevig
Als alles toch weer los moet wanneer de auto gespoten wordt laat ik het wat beter fixen (met nieuwe bevestigingsbeugeltjes en een nieuwe undertray van Toyota).
De auto weer op z'n pootjes:

Vanmiddag de undertray weer bevestigd. Uiteraard sneuvelde er weer wat, dit keer een bevestigingspunt (oud plastic scheurt makkelijk als je er een bout op vastdraait). Maar ook met enkele bevestigingspunten minder valt er wel wat van te maken; een paar nieuwe gaatjes met verse glimmende boutjes hier, een tactisch geplaatste tiewrap daar, en de lip en undertray hangen prima stevig
De auto weer op z'n pootjes:

Ja, ik denk dat de lak nu wel is uitgehard
(had hem al wel gespoten toen ik hem van je overnam)
Ca. 150 dollar in de USA, dus zeg zo'n 115 euro 
Alsnog een aardig bedrag voor een best simpel stukje plastic, maar allicht minder dan wat ze hier durven vragen... Volgens mij wil ik dat niet eens weten
Alsnog een aardig bedrag voor een best simpel stukje plastic, maar allicht minder dan wat ze hier durven vragen... Volgens mij wil ik dat niet eens weten
- masterpivo
Ziet er netjes uit! Mooi OEM en het staat hem erg goed!

Dat denk ik ook wel ja!johnwoo wrote:Ja, ik denk dat de lak nu wel is uitgehard(had hem al wel gespoten toen ik hem van je overnam)
TRD teller, alvast voor bij de nieuwe versnellingsbak straks:

Met geborstelde alu ringen, want helemaal zwart is ook maar saai. Er zat een carbon inlay bij, maar die past niet tegelijk met de ringen. Ik twijfel nog of ik die inlay een beetje bijwerk zodat de ringen erin passen of dat ik hem weer verkoop.

Met geborstelde alu ringen, want helemaal zwart is ook maar saai. Er zat een carbon inlay bij, maar die past niet tegelijk met de ringen. Ik twijfel nog of ik die inlay een beetje bijwerk zodat de ringen erin passen of dat ik hem weer verkoop.