Eenzijdig ongeval zou me in dit geval niet eens zo heel erg uitmaken. Eigen schuld dikke bult.
Je moet er niet aan denken dat er een kind word aangereden oid...
uitgedaagd om te racen met mr2
Moderator: Pieten
- Metal_Carnage
- Zere vingers van het typen..
- Type MR2: AW11
- frankie-turbo
jep maar dat geld voor zowel jong als oud, dat heeft niets met jonge bestuurders te maken
Hou ik je aan, aan die foto's van het ongeval... zal in ieder geval niet mijn auto zijn... het belangrijkste is dat je als bestuurder van een voertuig weet wat jij kan... als je jezelf wilt gaan overtreffen en nieuwe dingen wil gaan proberen moet je dat doen waar je genoeg ruimte heb om fouten te maken en die te kunnen opvangen. Verder gewoon doen wat je kan en niks meer en je zal geen foto's hoeven te posten van een in de prak gereden auto.
- Green Goblin
Ja ja....
tot er "een plank op de weg ligt".....
of een van die andere excuses...
tot er "een plank op de weg ligt".....
of een van die andere excuses...
- frankie-turbo
het is simpel.. die plank hoort daar ook niet te ligge.. dat geld voor mensen die geen voorrang verlenen en voor dingen die op de weg gedonderd zijn door de een of andere reden, dit zijn onvoorziende situaties waar je het niet van te voren van weet of verwacht..
als je de gehele dag rond moet rijden met de schrik dat er iets op de weg valt/ligt dat krijg je behoorlijke gevaarlijke rij situaties.. die mensen rijden er al te veel rond.. over voorzichtig en bang van alles, misschien maken die mensen geen brokken maar vaak zijn dat wel de mensen die brokken veroorzaken
als je de gehele dag rond moet rijden met de schrik dat er iets op de weg valt/ligt dat krijg je behoorlijke gevaarlijke rij situaties.. die mensen rijden er al te veel rond.. over voorzichtig en bang van alles, misschien maken die mensen geen brokken maar vaak zijn dat wel de mensen die brokken veroorzaken
- Timmo Wijker
ik heb ook als een idioot gereden dat ik 18 was en alles geprobeerd wat eigelijk niet kon. daarintegen heb ik wel geleerd wat wel en niet kan met een auto, dus ben ik eigelijk een betere bestuurder geworden dan iemand die altijd normaal gedaan heeft........... dus is gek doen op de weg niet altijd negatief..... overgens heb ik nog nooit een ongeluk gehad in 6 jaar tijd.
Helemaal eens met alle wijsheid die hier gespuid wordt. In de meeste posts uit het kamp van de jonge rijders wordt gesproken over 'je verstand gebruiken', en dat is iets waar ik het van harte mee eens ben! Dat is tegelijk ook de reden dat de rijders met iets meer ervaring hier vaak goedbedoeld waarschuwen als er uit een bepaalde post blijkt dat dat verstand ff wat minder gebruikt wordt. Rijden zonder rijbewijs en dan 'flink trappen op rotondes' valt daar wat mij betreft onder, en 'rijden als een idioot en daardoor nu weten wat een auto wel en niet kan' ook.
Helaas zijn er meerdere voorbeelden uit het verleden die een causaal verband aantonen tussen dergelijke misplaatste zelfverzekerdheid en een flinke schade een paar maanden later (en dat zijn dan nog degenen die het hier ook eerlijk komen opbiechten).
Helaas zijn er meerdere voorbeelden uit het verleden die een causaal verband aantonen tussen dergelijke misplaatste zelfverzekerdheid en een flinke schade een paar maanden later (en dat zijn dan nog degenen die het hier ook eerlijk komen opbiechten).
- Surferdude
Wat jij "geen gekke dingen" noemt, beoordelen anderen wellicht als "volslagen idioot" of "totaal onverantwoord".
- Timmo Wijker
naja, het is bijvoorbeeld heeel onverstandig om 200km.h te gaan knallen en dan even rustig een CD in de Radio proberen te doen enzo............................................................................................................................................................ en dan op een rechte weg tegen een boom belanden........
Ik geef het op. Paarlen voor de zwijnen....
Mooie samenvatting van waar het hier tegenwoordig over gaat trouwens, dit topic. 1998MR2, stoplichtsprintjes en een overdosis onoverwinnelijkheid in 1 topic, sic transit gloria mundi.
Mooie samenvatting van waar het hier tegenwoordig over gaat trouwens, dit topic. 1998MR2, stoplichtsprintjes en een overdosis onoverwinnelijkheid in 1 topic, sic transit gloria mundi.
- mr2PUNTfreak
Hard rijden is geen kunst, blijven hard rijden wel....
- frankie-turbo
dooierick wrote:ik ben het deels wel met frank eens hoor
maar ik vind wel dat jongeren en dan vooral in de eerste 2 maanden wel gevaarlijk zijndan proberen ze nog vanallles en denken ze dat ze onstervelijk zijn
dat klopt ook wel.. maar zeg nou zelf.. jij was ook gevaarlijk de eerste keer dat je een boormachine vasthield.. waarschijnlijk ben je dat nu nog.. dat ben je zelfs met een slagroom klopper volgensmij.
Snap ik, ik zie ook wat er dagelijks gebeurd met beginnende bestuurders etc. maar dat komt wel voort uit handelingen die op dat moment gewoon niet kunnen/onverantwoordelijk zijn.Surferdude wrote:Wat jij "geen gekke dingen" noemt, beoordelen anderen wellicht als "volslagen idioot" of "totaal onverantwoord".
ik geef je gelijk dat het onverantwoordelijk is dat je niet verzekerd rond rijdt, dat risico heb ik inderdaad genomen. Maar ondanks dat het risico er was, heb ik me wel degelijk verantwoordelijk gedragen, en waar dat kan heb ik inderdaad wel eventjes mezelf op de proef gesteld. Gelukkig is er niks gebeurd en kan ik er op terug kijken, maar ik weet dat ik het niet anders gedaan zou hebben als ik het over mocht doen.
Ik denk zelf dat het verschilt per persoon of diegene gevaarlijk is.
- mr2PUNTfreak
Vind ik een stukje opvoeding, bepaalde dingen doe je gewoon niet, zoals bv. onverzekerd rond rijden.
Dat is hetzelfde als met drank op achter het stuur, ik heb van thuis meegekregen dat als je moet rijden, dat je dan geen druppel drinkt, en dan niet van eentje kan wel.......
Zolang het goed gaat zul je niemand horen, maar stel dat het mis gaat, vraag dan jezelf eens af of je dat op je geweten wilt hebben....
Dat is hetzelfde als met drank op achter het stuur, ik heb van thuis meegekregen dat als je moet rijden, dat je dan geen druppel drinkt, en dan niet van eentje kan wel.......
Zolang het goed gaat zul je niemand horen, maar stel dat het mis gaat, vraag dan jezelf eens af of je dat op je geweten wilt hebben....
Nee dat van het alcohol ben ik met je eens, geen druppel, en het onverzekerd rijden is ook al een maand afgelopen:dux-blij_thumb-up:mr2PUNTfreak wrote:Vind ik een stukje opvoeding, bepaalde dingen doe je gewoon niet, zoals bv. onverzekerd rond rijden.
- frankie-turbo
als je geen rijbewijs hebt en je gaat " verzekerd" rijden ben je alsnog onverzekerd op het moment je een ongeluk veroorzaakt of krijgt.
auto is nooit niet verzekerd geweest, ik doelde erop dat ik niet meer rij...(nog geen rbw, dus laat mn auto nu gewoon staan) Goed heh:Xfrankie-turbo wrote:als je geen rijbewijs hebt en je gaat " verzekerd" rijden ben je alsnog onverzekerd op het moment je een ongeluk veroorzaakt of krijgt.
- Timmo Wijker
Er zijn ook mensen die roken, hoor je wel eens iemand over de gevolgen van mee roken? Intresseert ook geen hond. Dus wat intresseerd het als iemand onverzekerd rondrijd? Als je een verzekering hebt kan je ook iemand dood of invalide rijden hoor, en denk je nou echt dat als je iemand aanrijd met een te hoge snelheid dan toegestaan, dat de verzekering wat uitkeerd? Kom zeg: zo naief zijn jullie toch niet? De verzekering is er alleen om geld te verdienen hoor!