Joskes project
Moderator: Pieten
Netjes Jos...
- masterpivo
- Zere vingers van het typen..
- Type MR2: AW11
Wielen staan er goed onder joh! Mooie kleurcombi en (aantal) spaken.
Vandaag extra vrije dag en mooi weer dus ideaal om weer eens aan de emmer te klussen. Vandaag een gat in de sierdorpel onder de deur dichtgelast. Een gat dat ontstaan is door steenslag:

Eerst het gat groter gemaakt, alle roest eromheen weggeslepen:

Binnen schoongemaakt en de draagbalk voorzien van een nieuwe laag zinkverf:

Vervolgens een passend plaatje gemaakt:

Plaatje aan de binnenzijde ertegenaangelast:

Gladgeslepen en plamuur aangebracht:

Plamuur gladgeschuurd:

zinkverf eroverheengespoten:

En klaar om gespoten te worden.
-

Eerst het gat groter gemaakt, alle roest eromheen weggeslepen:

Binnen schoongemaakt en de draagbalk voorzien van een nieuwe laag zinkverf:

Vervolgens een passend plaatje gemaakt:

Plaatje aan de binnenzijde ertegenaangelast:

Gladgeslepen en plamuur aangebracht:

Plamuur gladgeschuurd:

zinkverf eroverheengespoten:

En klaar om gespoten te worden.
-
-
BlackMR2
je bent goed bezig geweest Jos
,
ziet er straks weer netjes uit, jij hebt je vrije dag goed benut
ziet er straks weer netjes uit, jij hebt je vrije dag goed benut
-
mr2eddy
Joske wrote:thanks!
wat voor lak zit er normaliter op die plek, iemand enig idee?
en is dat de beste oplossing of zijn er na 91 nog betere alternatieven op de markt gekomen?
Ik meen ,maar ben niet zeker dat t/m de 94' modellen de drempels gewoon zwart waren !! zo was het toch bij mijn vorige en huidige 2 voor ze hun nieuwe kleur kregen .Vanaf de 94' modellen werden ze in koetswerk kleur afgeleverd.
Grtz Eddy;)
-
franksmits
Bij mijn 92+ er zat er een zwarte-sticker laag overheen. Leek wel een soort tectiel-sticker. Daar onder zat gewoon de originele kleur.
Ik ben eruit: Die strip was idd gewoon zwart, maar vervaalt tot een grijstint in de loop der jaren.
Tectiel op een plek in het zicht ben ik geen fan van.
Ik heb me laten adviseren er stonechip op te spuiten, dat is ijzersterk tegen steenslag en heeft een beetje die bobbelstructuur.
Die is o.a. verkrijgbaar in zwart en bovendien overspuitbaar in de koetswerkkleur.
Tectiel op een plek in het zicht ben ik geen fan van.
Ik heb me laten adviseren er stonechip op te spuiten, dat is ijzersterk tegen steenslag en heeft een beetje die bobbelstructuur.
Die is o.a. verkrijgbaar in zwart en bovendien overspuitbaar in de koetswerkkleur.
- masterpivo
Dat gaat helemaal goed opgelost worden.
- masterpivo
Op de eerste foto valt het niet eens te zien, irl zul je het wel zien natuurlijk. Maar het staat zeker niet verkeerd (en zit er ook heel netjes op moet ik zeggen!) Ze hadden het toevallig niet in het zwart?
het is de zwarte versie
.
zoals je ziet op de foto's zie je, dat je alleen ziet dat het grijs is, als je er van dichtbij rechtop kijkt.
ik denk dat ie met een derde laag nog donkerder zou worden, maar nu is de kleur identiek aan de grijs/anthraciet-tint van de voorlip en de onderzijde achterbumper en dat vind ik het mooist.
zoals je ziet op de foto's zie je, dat je alleen ziet dat het grijs is, als je er van dichtbij rechtop kijkt.
ik denk dat ie met een derde laag nog donkerder zou worden, maar nu is de kleur identiek aan de grijs/anthraciet-tint van de voorlip en de onderzijde achterbumper en dat vind ik het mooist.
- masterpivo
Ah ok, ach ja die kleur 'echtheden' blijft toch altij maar een raadsel... Maar idd zoals je zegt dat het nu het best overeenkomt met de onderlip en bumper, dan is het prima natuurlijk! Het zit er zo op de foto te zien wel heel strak en goed op iig! Goed bezig 
- masterpivo
Stangetje vervangen was wel nodig ja
Maar zie ik het nu verkeerd of is de nieuwe een stukkie korter..?