Wat wil je na de MR2 rijden?
Moderator: Pieten
Wat dacht je van na de MR2 een MR2 Turbo (been there, done it
)
Ik heb al met heel veel snelle en bijzondere auto's gereden en ik kan daarom uit eigen ervaring met grote zekerheid zeggen: er zijn nauwelijks andere auto's te bedenken die zoveel prestaties/ rijkwaliteiten bieden voor relatief zo weinig geld en bovendien nog een beetje exclusief ook....
Heb je 15-20K+ te besteden, dan is er natuurlijk ander leuk spul, maar onder de 8-10K is er weinig leukers voor het geld
Daarom houd ik de Turbo er nu inmiddels al 4 jaar nog steeds bij

Ik heb al met heel veel snelle en bijzondere auto's gereden en ik kan daarom uit eigen ervaring met grote zekerheid zeggen: er zijn nauwelijks andere auto's te bedenken die zoveel prestaties/ rijkwaliteiten bieden voor relatief zo weinig geld en bovendien nog een beetje exclusief ook....
Heb je 15-20K+ te besteden, dan is er natuurlijk ander leuk spul, maar onder de 8-10K is er weinig leukers voor het geld
Daarom houd ik de Turbo er nu inmiddels al 4 jaar nog steeds bij
geef je groot gelijk, als je de auto's bekijkt die men hier post, zijn het over het algemeen auto's uit een totaal andere prijs klasse... terwijl de mr2'tjes volgens mij veel meer bieden voor het geld dat je eraan uitgeeft (in verhouding)rsevo6 wrote:Wat dacht je van na de MR2 een MR2 Turbo (been there, done it![]()
)
Heb je 15-20K+ te besteden, dan is er natuurlijk ander leuk spul, maar onder de 8-10K is er weinig leukers voor het geld![]()
Daarom houd ik de Turbo er nu inmiddels al 4 jaar nog steeds bij![]()
- Hratt Bíll
- Ik lul al aardig mee !
Sherwin wrote:geef je groot gelijk, als je de auto's bekijkt die men hier post, zijn het over het algemeen auto's uit een totaal andere prijs klasse... terwijl de mr2'tjes volgens mij veel meer bieden voor het geld dat je eraan uitgeeft (in verhouding)
Prijsklasse boeit mij niet zo, gaat er bij mij echt om wat ik na de MR2 wil rijden als ik dan niet weer voor een MR2 kies. En prijs speelt daarin voor mij geen rol.
Onzin. 4 jaar een MX5 Turbo gehad, nooit last gehad van roest, ook niet toen hij de eerst tijd gewoon elke dag op straat stond en ik echt geen tijd had om hem te poetsen. Ook een winter voor mijn werk in gereden, pekel, modder, rotzooi, alle omstandigheden om roest te laten ontstaan en toch geen spat roest.MarcoTwo wrote:Nadeel: plaatwerk a la AW11.Ja ook de NB.
Overigens is een gewone MX5 in verhouding tot prijs (ook onderhoudskosten) denk ik leuker dan de turbo die ik had. Die was toch wel duur om in te rijden.
de importeur daarvan is bij mij in het dorp, laatst deze 2 nog gezien:frankie-turbo wrote:nog iemand met verstand..
als ik ooit uitgekeken ben op de celica komt er een lotus elise S2 met supercharger of build blok.. wel minimaal 300pk anders is er geen hol aan
http://www.lotuscars.nl/website/noble/v ... etails=105
http://www.lotuscars.nl/website/noble/v ... details=57
BST wrote:Onzin. 4 jaar een MX5 Turbo gehad, nooit last gehad van roest, ook niet toen hij de eerst tijd gewoon elke dag op straat stond en ik echt geen tijd had om hem te poetsen. Ook een winter voor mijn werk in gereden, pekel, modder, rotzooi, alle omstandigheden om roest te laten ontstaan en toch geen spat roest.
Overigens is een gewone MX5 in verhouding tot prijs (ook onderhoudskosten) denk ik leuker dan de turbo die ik had. Die was toch wel duur om in te rijden.
Misschien had die de eerste ronde al achter de rug?;) Overigens heb ik het over EU exemplaren, CA Miata's hebben een droog eerste leven gehad.
Ik kom vrijwel maandelijks bij het JS Team (voorraad doorgaans 30-50 MX-5's) en zie er 'vrij regelmatig' eentje (vorige week drie...) en bij de meeste NA's is er plaatwerk aan gedaan, met name de dorpels/achterschermen, sommigen inmiddels voor de tweede keer.
Mijn achterburen hadden een 1991 Nederlander (3 jaar geleden gekocht, was keihard en fraai toen, alleen zomergebruik en garagegestald) en brachten deze voor de jaarbeurt en APK en jawel... 1.500 euro laswerk, toen maar snel ingeruild op een NB.
Overigens is dit een vast item bij aankoopartikeltjes over de MX-5, waarbij ook de NB op die plekken kan rotten, ondanks een veel betere behandeling.
Een paar foto's van eentje van 1998, inmiddels bijna 2 jaar geleden, dus toen pas 10 jaar oud, dit was wel een daily driver zo te zien...

Twijfel nooit aan iets wat ik zeg, dat komt echt niet zomaar uit de lucht vallen.
- Green Goblin
- Type MR2: AW11
Spyders met kunststof achterruitjes ?MarcoTwo wrote:
Twijfel nooit aan iets wat ik zeg, dat komt echt niet zomaar uit de lucht vallen.
Green Goblin wrote:Spyders met kunststof achterruitjes ?
Dat sloeg op de eerste serie S2000's en Boxsters.
Sherwin wrote:Woooooow :| gelukkig dat mijn auto er niet zo aan toe is... pfoee! dat is veel roest, terwijl hij er idd gwn nog redelijk uitziet verder:-/
Viel verder ook tegen, lekke kap, deukjes/schrammen, toen nog met 215.000 km, een maand later 130.000 km volgens zeggen.