Mr2 van Tom

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

Ren0W

Bericht door Ren0W »

Heb ze liever ook niet :(
Gebruikersavatar
ThomasK
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 329
Lid geworden op: 17 aug 2008, 12:47

Bericht door ThomasK »

Je kan de bedrading en het knopje weghalen, maar als ze 't doen lekker laten zitten. Ik vind een bumper zonder die mistlampen juist een beetje kaal ogen
KolfschotenMR2

Bericht door KolfschotenMR2 »

Nog ff over de radio, hoe zit die vast bij jou? bij mij zit daar een rare metalen beugel. Iig heel anders dan in mn Clio of Hyonda vind het maar een lomp systeem maar misschien mis ik wel een onderdeeltje ergens. De vorige eigenaar was duidelijk niet van het onderdelen en schroefjes bewaren.. ik mis 1 op de 2 interieurschroeven.
Gebruikersavatar
Mr2-wouter
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2824
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Mr2-wouter »

De beugels die je bedoeld zitten waarschijnlijk aan de zijkant van de radio, zo hoort het in een mr2. Het lijkt misschien raar of lomp, maar je radio zullen ze er niet snel uit krijgen zo!
Madwoody

Bericht door Madwoody »

Radio werkte (met aanwezige toyota scheidingsfilters) bij mij prima, daarbij heb ik verder geen draadje van de auto zelf weggeknipt. Daar kan het allemaal niet aan liggen. Verwacht zelf ook er nu jouw eigen scheidingsfilter voor of achter de standaard filter zit...wordt er iets te veel gefilterd.
Volgens mij zit het filter in de hele kabelboom verwerkt, zeer simpel filtertje.
Ik zou eerst de deur erin zetten (moeten sowieso alle kabels eruit) en dan nieuwe kabels trekken richting speakers/filter.

De mistlampen had ik je verteld, mijn beun begon er niet eens aan. Succes joh!
Gebruikersavatar
FreshPrince
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 285
Lid geworden op: 04 mei 2009, 23:38

Bericht door FreshPrince »

Gister en vandaag weer even bezig geweest.
Mistlamp heb ik er nog niet uit haha :P Wat een werk :'( Morgen komen m'n ouders terug van vakantie, dus dan kan paps mij mooi even helpen :D

Speakers is en blijft een raar verhaal. Ik heb verschillende speakers geprobeerd, met en zonder crossover. Ook andere radio's geprobeerd, maar het blijft kraken :-/ Misschien dat de massa niet helemaal goed contact maakt...ik weet het niet precies. Ik ga weer aan de slag :P jullie horen het nog!
Gebruikersavatar
tweakmaster
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2186
Lid geworden op: 16 jul 2007, 20:55
Type MR2: AW11

Bericht door tweakmaster »

zoals al een paar keer vemeld: trek ff nieuwe kabels..

zoveel werk is het niet en zelfs ik kan het ;)
Surferdude schreef:Je hebt toch wel een beetje gelijk Tweaky
Afbeelding
Madwoody

Bericht door Madwoody »

FreshPrince schreef:Speakers is en blijft een raar verhaal. Ik heb verschillende speakers geprobeerd, met en zonder crossover. Ook andere radio's geprobeerd, maar het blijft kraken :-/ Misschien dat de massa niet helemaal goed contact maakt...ik weet het niet precies. Ik ga weer aan de slag :P jullie horen het nog!
Oh! dek de magneet trouwens eens af met plastic en tape. Bij mij zat de magneet te dicht tegen een balk aan, daardoor deed die het slecht. laag plastic uitgesneden, erom heen gedaan en met duck tape vastgezet. Beetje 'eigen huis en tuin' werk, maar het werkte wel. succes!
Gebruikersavatar
Leliev
Zere vingers van het typen..
Berichten: 4462
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:56
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Leliev »

Trouwens, bij een AW11 is de tellerbak verlichting W5W
Denk dat dat ook wel zo zal zijn bij de SW
Afbeelding
El Butre schreef:Paul zegt niet vaak wat nuttigs, maar zijn avatar klopt nog steeds....
mr2PUNTfreak schreef:Paul jij snapt het tenminste!:dux-blij_thumb-up:
Gebruikersavatar
FreshPrince
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 285
Lid geworden op: 04 mei 2009, 23:38

Bericht door FreshPrince »

Vandaag een hoop gedaan samen met m'n vader en kleine broertje ;D

Speakerprobleem is opgelost. De versterker in de radio's bleken niet sterk genoeg voor de speakers die ik aangesloten had. Probleem is opgelost met een extra versterkertje! Heb ook meteen 2 plankjes gemaakt voor de speakers achter de stoelen.

Eerst de 2 plankjes uitgezaagd + gaten voor de speakers. Voorkant van de plank is onder dezelfde hoek afgezaagd als de standaard panelen, zodat het in de auto mooi doorloopt.

Afbeelding

Vervolgens een randje onder dezelfde hoek uitgezaagd zodat de targadaken niet naar voren kunnen glijden tijdens het remmen :)

Afbeelding

Next step: bekleden met (kunst)leer, want gewoon hout is natuurlijk geen gezicht :P Leer is aan de onderkant vast geniet en aan de bovenkant gelijmd.

Afbeelding

En het eindresultaat:

Afbeelding

Afbeelding

Heb er expres voor gekozen om de speakers niet in het midden van de plank te plaatsen, maar aan de buitenkant voor het beste stereo effect

Afbeelding

Met wat muziek in de auto moet natuurlijk ook even gereden worden en intussen de volgende mijlpaal bereikt 8)

Afbeelding

En last but not least: Interieurlampjes zijn ook vervangen ;)

Afbeelding
Gebruikersavatar
mr2PUNTfreak
Berichten: 5387
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
Type MR2: AW11

Bericht door mr2PUNTfreak »

Netjes geworden, ook mooie foto's hoor!
Afbeelding
BlackMR2

Bericht door BlackMR2 »

dat heb je netjes gedaan :dux-blij_thumb-up:

nu kan je genieten van je muziek ;D
Madwoody

Bericht door Madwoody »

nice nice :dux-blij_thumb-up:
Gebruikersavatar
tweakmaster
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2186
Lid geworden op: 16 jul 2007, 20:55
Type MR2: AW11

Bericht door tweakmaster »

door het plaatsen van de versterker heb je nu waarschijnlijk ook de standaard filters omzeilt ;) maargoed, het werkt :D

Mooi geworden zo!

Don
Surferdude schreef:Je hebt toch wel een beetje gelijk Tweaky
Afbeelding
Gebruikersavatar
FreshPrince
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 285
Lid geworden op: 04 mei 2009, 23:38

Bericht door FreshPrince »

Na afgelopen week behoorlijk ziek te zijn geweest :( heb ik weinig tijd gehad om aan mn emmertje te klussen. Het plan was om het blok eventjes uit elkaar te trekken om vervolgens de koppakking te vervangen. Gelukkig bleek voordat ik hiermee begon dat de koppakking niet lek was dus hoefde deze niet vervangen te worden.

Wel heb ik eventjes mijn inlaat delen gespoten met MOTIP 750 graden verf. Heb het niet in een oven gebakken...wordt wel warm tijdens het rijden dacht ik zo.
Zie hieronder het resultaat:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hitteschilden wil ik ook nog zwart spuiten en het gasklephuis eigenlijk ook. Heb hier echter geen tijd meer voor gehad dus dat komt een andere keer.
Kleppendeksel is rood gespoten. Wederom met MOTIP 750 graden verf. Hiervan volgt nog een foto.

Verder heb ik een setje TEIN S-Tech verlagingsveren gekocht van Nitra en deze hoop ik aankomende week te ontvangen. Is het lastig / veel werk om de veren de vervangen? Ik heb een een setje veerspanners. Bepaalde dingen waar ik extra op moet letten?
Gebruikersavatar
krijger
Berichten: 3000
Lid geworden op: 01 mar 2007, 14:54
Contacteer:

Bericht door krijger »

Ik zou de hitteschilden niet zwart verven.
Gebruikersavatar
FreshPrince
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 285
Lid geworden op: 04 mei 2009, 23:38

Bericht door FreshPrince »

krijger schreef:Ik zou de hitteschilden niet zwart verven.
Waarom niet dan? Welke kleur zou jij aanraden?
Gebruikersavatar
tweakmaster
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2186
Lid geworden op: 16 jul 2007, 20:55
Type MR2: AW11

Bericht door tweakmaster »

beetje offtopic: wel mooie foto's :D welke camera gebruik je?
Surferdude schreef:Je hebt toch wel een beetje gelijk Tweaky
Afbeelding
Gebruikersavatar
FreshPrince
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 285
Lid geworden op: 04 mei 2009, 23:38

Bericht door FreshPrince »

tweakmaster schreef:beetje offtopic: wel mooie foto's :D welke camera gebruik je?
Canon EOS 400D

Verder vandaag wat nieuws in de bus gekregen ;D David (Nitra) bedankt voor de perfecte verzending van het spul! Thanks!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zal alleen wel een paar weekjes duren voordat ze eronder zitten :( Aankomend weekend servicen tijdens de Twente Rally 8)
Plaats reactie