meer PK's

Alles over de SW20. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20.

Moderator: Pieten

MarcoTwo
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Leliev wrote:Nou heb ik laatst een discussie gehad met iemand die veel ervaring heeft met luchtfilters en schijnt dat je het beste een vervangingsfilter kan plaatsen in plaats van een open luchtfilter.

Citaat van dat persoon:
"die jappen hebben niet voor niks zoveel plastic er in gepropt. Ze hadden echt geen plastic overschot.."

Ik zie er wel een kern van waarheid in..

Klopt en klopt. Die adviezen heb ik ook al meerder malen van diverse (ervaren) personen gekregen. Daarom komt er in het Camryhuis ook weer een K&N.

Xhermes wrote:Ligt er helemaal aan. Positie van het filter en het gebruik ervan. Als je turbo rijd waar je veel lucht mee moet zuigen kan je beter een groot open lucht filter erop knallen ipv het standaard filter. Heb je een Nissan Micra waar het luchtfilter naast het warme uitlaat spruitstuk komt dan is het weer beter om hem afgescheiden te houden in het plastic. Zelfde als je met een mafsensor werkt die op die manier nat kan worden. Is het ook aan te raden om met een plastic behuizing te werken.

Buiten het feit dat het plastic geluid dempt. Ook niet onbelangrijk voor fabrikanten.

Over het algemeen is het probleem met een open luchtfilter dat hij alleen maar warme lucht aanzuigt, waar je juist koude lucht moet hebben.

Bij een SW zit hij als het goed is links bij de luchthapper. Als je dat afschermt van het uitlaat spruitstuk heb je een best goede set up dunkt mij.

Veel tjoeners kopen het voor het aanzuiggeluid, maar zuigen warme lucht aan in veel gevallen (MR2 is dan wel wat gunstiger qua positie, mits e.e.a. diep in het linksonder zit).

Vroeger bleek op een dynotest met en zonder het open luchtfilter behoorlijk minder op te leveren dan origineel zelfs...

mr2PUNTfreak wrote:Hebben wel minder koppel, als een gen 1 3sge.

Gen1 met kat levert maar 140 pk en ook minder koppel dan de gen2 in de MR2 (en opvolgende Celica T18).
De Sloper
Ik lul al aardig mee !
Type MR2: AW11
Ik heb wel een beams, maar de vraag is met name gesteld voor een gewone 156 PK. Ik lees veel over het luchtfilter. heb nu een open luchtfilter, maar ik begrijp dat dit waarschijnlijk niet de beste oplossing is..... Kan je ook zonder gevaar de luchtfilterslang verlengen (zodat ik de lucht vanachter de stoel kan halen)? Om koudere lucht te krijgen...?
tweakmaster
Zere vingers van het typen..
ik heb een gesloten openluchtfilter (weet t, klinkt raar) met een aanzuigbuis naar de linker luchthapper.. werkt ook goed naar mijn idee..
Image
De Sloper
Ik lul al aardig mee !
tweakmaster wrote:ik heb een gesloten openluchtfilter (weet t, klinkt raar) met een aanzuigbuis naar de linker luchthapper.. werkt ook goed naar mijn idee..

Ik kan die luchthapper slecht gebruiken. Tijdens het racen komt daar enorm veel zand naar binnen. Bovendien las ik daar een plaat overheel om de hele zijkant veel sterker te maken. Ik wil de lucht vanuit de passagiersruimte halen.
ROB-E
Ahh vandaar.

gewoon doen, kan hij daar mooi koude(re) lucht aanzuigen, en je aanzuig traject is dan ook mooi kort.
vergeet niet je air intake temperatuur sensor in je aanzuigbuis te monteren.
als die gewoon los in je motoruimte hangt en lekker warm word kost dat meer vermogen (ofwel hij gaat schraler lopen);)
flip
Type MR2: ZZW30
op booren :)

spoelpoorte uitvijle xD sory moest ff :P

titanium kleppen
klepveren
andere nokkenas
snellere ontsteking ofzow ?
lichtgewicht poelie`s die oowk te vervroegen zijn ofzow

kun je een toere beuker make :)
tweakmaster
Zere vingers van het typen..
of een snorkel, dan hapt ie lucht vanaf je dak

Image
Surferdude
Net een handige link gezien waar je misschien wel wat aan hebt:

http://rapidshare.com/files/291320691/3 ... e.pdf.html
MR2DIE4
Ik lul al aardig mee !
De Sloper wrote:Ik heb wel een beams, maar de vraag is met name gesteld voor een gewone 156 PK. Ik lees veel over het luchtfilter. heb nu een open luchtfilter, maar ik begrijp dat dit waarschijnlijk niet de beste oplossing is..... Kan je ook zonder gevaar de luchtfilterslang verlengen (zodat ik de lucht vanachter de stoel kan halen)? Om koudere lucht te krijgen...?

dat kan allemaal.....vergeet wel geen stevige oordopjes bij te bestellen....
mr2PUNTfreak
Is niet nodig, heeft dan toch modder in de oren.
De Sloper
Ik lul al aardig mee !
Surferdude wrote:Net een handige link gezien waar je misschien wel wat aan hebt:

http://rapidshare.com/files/291320691/3 ... e.pdf.html

Thanks. Ik kan hier niet downloaden en zie eerst niet wat het is. Wat doet deze site?

En modder in mijn oren??? Dat is nu net het enige waar geen modder in zit (helm he....) De rest - denk aan ogen neus en mond- zit wel vreselijk vol;D

En tussen de oren zaagsel...:applaus-smiley:
Surferdude
Het is een Engelstalig PDF bestand waar in beschreven staat hoe je een 3SGE kan tunen:

"Modifying the 3SG non-turbo engine by Terry O’Beirne"

http://www.roadandtrack.net.au/images/s ... engine.pdf
Post Reply