motor problemen mr2 ZZW30

Alles over de ZZW30. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de ZZW30.

Moderator: Pieten

Leliev
Zere vingers van het typen..
Type MR2: AW11
Bij dat hok van jou kan je er ook sla-olie in gooien :P
tweakmaster
das een diesel ;) die rijdt op sla-olie :P
deef
als ik het zo eens allemaal heb gekeken of het forum enzo ,
zou mijn probleem voorkomen door mijn precats die verstopt zit ???

wat zou ik nu het best doen ??

1. beter dat ik deze katalysator leeg maak ?

2. beter een sport spuitstuk laat steken ?

3. beter een nieuw orginele spruitstuk van toyota bestel ?

4. zelf een beter voorstel ?? :P

Graag een reactie , Grtzz :)
tweakmaster
1= het goedkoopst
2= goed alternatief voor 1
3= duur
4= nee :P
Mattheus
Ik lul al aardig mee !
In jouw geval zou ik waarschijnlijk kiezen voor optie 2; en het grote geluk wil dat er op dit moment een vijftal van deze headers op weg zijn nar Nederland.... iemand hier op dit forum heeft er een stel besteld...
deef
Mattheus wrote:In jouw geval zou ik waarschijnlijk kiezen voor optie 2; en het grote geluk wil dat er op dit moment een vijftal van deze headers op weg zijn nar Nederland.... iemand hier op dit forum heeft er een stel besteld...
hoeveel kost die header ongeveer ?
kan ik die op mijn orginele uitlaat plaatsen ?
en hoe bestel ik er 1tje ?? ;D
Mattheus
Ik lul al aardig mee !
Volgens mij heeft Infinity Performance een vijftal besteld. Het gaat om een Che header. Ik meende me te herinneren dat deze ca. 250 Euro kosten, en volgens berichten past gewoon je eigen uitlaat er weer op. Maar volgens mij zijn er ook al een paar in gebruik door leden van dit forum... Die zullen je ongetwijfeld veel meer info kunnen geven....
deef
Mattheus wrote:Volgens mij heeft Infinity Performance een vijftal besteld. Het gaat om een Che header. Ik meende me te herinneren dat deze ca. 250 Euro kosten, en volgens berichten past gewoon je eigen uitlaat er weer op. Maar volgens mij zijn er ook al een paar in gebruik door leden van dit forum... Die zullen je ongetwijfeld veel meer info kunnen geven....
die header vervangt dan gewoon mijn uitlaatspruitstuk met precat ?
kan ik dan de 2 lambda-sonders op aansluiten ??
Green Goblin
Nee, nee, nee, ja.

Als jouw auto onder garantie gerepareerd, dan mag de auto geen olie verbruiken. Dus je moet eerst weer terug naar de (toyota ?)-garage gaan.

Vraag 1: heb je de olie gecontroleerd nadat je de wagen opgehaald hebt ? Of heb je pas dit weekend gekeken hoeveel olie er in zat ?

Het kan natuurlijk zijn dat de garage te weinig olie in het blok gegooid heeft en dat de auto misschien wel helemaal niet verbruikt. Dat kan ik uit jouw verhaal niet opmaken.

Verder: informeer bij je garage wat ze precies gedaan hebben. Ik denk dat ze het shortblock vervangen hebben (het draaiende gedeelte van het motorblok exclusief de kop en aanbouwdelen). Zijn de precats gecontroleerd en/of vervangen ? Is de hoofdkat gecontroleerd en / of vervangen ?

Je precats op dit moment vervangen heeft absoluut geen nut:
- of je blok is alweer kaduuk, dit zou onder de garantie moeten vallen, als je er zelf aan gaat klooien gaan ze daar moeilijk over doen.
- of er is nog niets aan de hand. In dat geval kun je uit voorzorg je precats leeghalen/je spruitstuk vervangen.

Als je al olieverbruik hebt, ben je TE LAAT. Je motor stopt niet opeens met verbruiken als je de precats leeghaalt.

De precats kun je zelf leeghalen (spruitsuk demonteren en de cats leegkloppen) of vervangen door een ander spruitstuk (bijvoorbeeld een Che header).

Zoek op ebay op "header zzw30". Staan zat op. Een populaire is de "Che header", te koop bij http://www.delubozparts.com of, als je geen verzending vanuit de VS wilt betalen, http://www.infinityperformance.nl (hier in nederland). Wouter, stort de provisie maar in d eclubkas...
Green Goblin
deef wrote:die header vervangt dan gewoon mijn uitlaatspruitstuk met precat ?
kan ik dan de 2 lambda-sonders op aansluiten ??
Ja. Ja.

maar lees eerst mijn vorige post.
Green Goblin
En post straks ook even foto's van je bolide !
deef
Green Goblin wrote:Nee, nee, nee, ja.

Als jouw auto onder garantie gerepareerd, dan mag de auto geen olie verbruiken. Dus je moet eerst weer terug naar de (toyota ?)-garage gaan.

Vraag 1: heb je de olie gecontroleerd nadat je de wagen opgehaald hebt ? Of heb je pas dit weekend gekeken hoeveel olie er in zat ?

Het kan natuurlijk zijn dat de garage te weinig olie in het blok gegooid heeft en dat de auto misschien wel helemaal niet verbruikt. Dat kan ik uit jouw verhaal niet opmaken.

Verder: informeer bij je garage wat ze precies gedaan hebben. Ik denk dat ze het shortblock vervangen hebben (het draaiende gedeelte van het motorblok exclusief de kop en aanbouwdelen). Zijn de precats gecontroleerd en/of vervangen ? Is de hoofdkat gecontroleerd en / of vervangen ?

Je precats op dit moment vervangen heeft absoluut geen nut:
- of je blok is alweer kaduuk, dit zou onder de garantie moeten vallen, als je er zelf aan gaat klooien gaan ze daar moeilijk over doen.
- of er is nog niets aan de hand. In dat geval kun je uit voorzorg je precats leeghalen/je spruitstuk vervangen.

Als je al olieverbruik hebt, ben je TE LAAT. Je motor stopt niet opeens met verbruiken als je de precats leeghaalt.

De precats kun je zelf leeghalen (spruitsuk demonteren en de cats leegkloppen) of vervangen door een ander spruitstuk (bijvoorbeeld een Che header).

Zoek op ebay op "header zzw30". Staan zat op. Een populaire is de "Che header", te koop bij www.delubozparts.com of, als je geen verzending vanuit de VS wilt betalen, www.infinityperformance.nl (hier in nederland). Wouter, stort de provisie maar in d eclubkas...
bedankt voor de uitleg,

toen ik de wagen terug heb gekregen met het nieuwe motorblok (met oude cilinderkop) was de olie op maximum bijgevult,
ik dacht dat de wagen dus herstelt was.
na 2 weken te rijden voelde ik dat de wagen niet perfect reed,
ik hoor achteraan aan de motor wat geruis , ik reed direct naar huis en zag
dat de olie net onder het minimum stond ,
wat ik ook hoor aan de motor dat hij gelijk moeilijk lucht kan aanzuigen.
(gelijk dat hij wat verstopt zit)
ik zit wel al met een k&n luchtfilter.

wat moet ik nu doen ? ben echt ten einde raad...

toch al bedankt voor de moeite , ik waardeer dit echt !
Mattheus
Ik lul al aardig mee !
Die Green G. weet ook altijd alles....
Green Goblin
Terug naar de garage !
deef wrote:bedankt voor de uitleg,

toen ik de wagen terug heb gekregen met het nieuwe motorblok (met oude cilinderkop) was de olie op maximum bijgevult,
ik dacht dat de wagen dus herstelt was.
na 2 weken te rijden voelde ik dat de wagen niet perfect reed,
ik hoor achteraan aan de motor wat geruis , ik reed direct naar huis en zag
dat de olie net onder het minimum stond ,
wat ik ook hoor aan de motor dat hij gelijk moeilijk lucht kan aanzuigen.
(gelijk dat hij wat verstopt zit)
ik zit wel al met een k&n luchtfilter.

wat moet ik nu doen ? ben echt ten einde raad...

toch al bedankt voor de moeite , ik waardeer dit echt !
Leliev
Mattheus wrote:Die Green G. weet ook altijd alles....
En Green heeft ook ALTIJD gelijk..
deef
Green Goblin wrote:Terug naar de garage !
terug naar de garage , het is zelf geen toyota garage...

dus jij denk niet dat ik met een nieuwe header mij probleem zal oplossen ?

(foto's kan ik nog niet doorsturen, Je mag niet bijlagen versturen staat er vanonder )
Green Goblin
showthread.php?t=80

voor de foto' s

Nee, je kunt geen olieverbruik oplossen door een nieuwe header.

Het zou kunnen dat je pre-cats aan het verbrokkelen zijn en je eerste blok gemold hebben. Als er vervolgens een nieuw shortblock gemonteerd is en je precats niet vervangen zijn, krijg je dezelfde rotzooi in je nieuwe blok. En krijg je weer olieverbruik.

Probeer er achter te komen wat ze precies gedaan / vervangen hebben. En brand er geen motorlampje ?
deef
Green Goblin wrote:showthread.php?t=80

voor de foto' s

Nee, je kunt geen olieverbruik oplossen door een nieuwe header.

Het zou kunnen dat je pre-cats aan het verbrokkelen zijn en je eerste blok gemold hebben. Als er vervolgens een nieuw shortblock gemonteerd is en je precats niet vervangen zijn, krijg je dezelfde rotzooi in je nieuwe blok. En krijg je weer olieverbruik.

Probeer er achter te komen wat ze precies gedaan / vervangen hebben. En brand er geen motorlampje ?
motor lampje brand , uitgelezen in toyota garage en de nokkenas-sensor zou wss moete vervangen worden.
Green Goblin
Heb je de precieze code ?
deef
Green Goblin wrote:Heb je de precieze code ?
de code heb ik niet , maar ze hebben de code opgezocht in een boek
en het zou een foutcode zijn van de nokkenas-sensor .
de nieuwe nokkenas-sensor is ook al reeds besteld .

hier een fotoke van men mr.

khoop echt dat ik de wagen volledig kan herstellen

Image

Image
Post Reply