Mijn Mr2

Plaats hier foto's van jouw stalen, net gewassen ros in het stralende zonlicht van de eeuwige jeugd... Kortom, kiekjes plaatsen van je blikkie!

Moderator: Pieten

bankma
Ik lul al aardig mee !
non taken, hoef geen turbo want die heb ik al (een twin zelfs), hoef geen spider want die heb ik al....RHD had ik nog niet en ook geen MR2. Redelijk simpel dus...;)

Bovenstaand is gedeeltelijk waar, ik had in eerste instantie ook twijfels over RHD maar heb toch best even rond gekeken en dit is toch een van de mooiste exemplaren die ik ben tegengekomen. Zeker voor dat geld! Nou dat RHD is net als fietsen, je doet het 2x en je weet niet beter en daarnaast straalt het toch altijd iets speciaals uit. Vind ik ook wel leuk!
bankma
Ik lul al aardig mee !
Hieronder een pic van mijn spider:

Imagehttp://i46.tinypic.com/1zdu0s1.jpg

Dan een pic van mijn andere trots, volledig (inmiddels) verbouwde nissan 300zx

Imagehttp://i47.tinypic.com/30aqa87.jpg
Ravager
die nissan is nice :)
Ilpoto
Ik lul al aardig mee !
Nice, de Alfa is apart en de Nissan heb ik altijd al indrukwekkend gevonden - hoewel hij inmiddels wel behoorlijk gedateerd oogt. Leuk wagenpark zo!
bankma
Ik lul al aardig mee !
De nissan nu ziet er niet meer zo uit als op de auto. Ik heb de auto behoorlijk geupdate waardoor die niet meer gedateerd is. Daarnaast een vermogen uitgegeven aan het blok, ophanging e.d. Dit is echt een link apparaat...gaat helemaal nergens meer over!

Ik zal van de zomer wel eens wat nieuwe pics plaatsen!
Mightyzap
Ik lul al aardig mee !
Type MR2: AW11
nice die 300zx

persoonlijk ga ik liever voor de silvia s15 (240sx) of skyline r34 maar dat is vooral om bepaalde eigenschappen van die 2 waar je in NL toch niks aan hebt.
de s15 is zeg aar de "drift king" :P
bankma
Ik lul al aardig mee !
Ik dacht even een update voor degene die het leuk vinden.

Mr2 staat inmiddels op bokken ergens midden in het land, we werken van voor naar achter en uiteindelijk is het de bedoeling om er mininaal een gen 3 turboblok in te lepelen. Ben hier en daar dus al wat dingetjes aan het verzamelen.

Na de voorbumper gedemonteerd te hebben kwam ik al snel de koellichamen van de airco (vlgs ons) tegen, deze vielen van verveling direct volledig uit elkaar, vervanging dus vereist. Hiernaast ook met het oog op een turboblok op zoek naar een upgrade voor de radiateur, moet alleen nog uitdokteren wat ik maximaal aan breedte kwijt kan. Iemand nog suggesties voor beiden??

Het demonteren zit vooralsnog een beetje tegen. Veel schroeven die het begeven ondanks het goed inspuiten en in laten weken met WD40. Gaat dus nog veel extra werk met zich meebrengen.

Coilover setje is onderweg - stainless brake lines, REV6 headligths, volledig nieuwe bushings, stabi-stangen e.d. ga ik op korte termijn mee aan de slag. Inmiddels al een turbokap, nieuwe spoiler (van de oude waren de bevestigingspunten gammel waardoor ik lekkage had in de kofferbak) en een mongoose uitlaat voor de nog aan te schaffen turbomotor (!!! dus als je wat goeds weet te liggen) in huis. VOlgende week waarschijnlijk leren stoelen ophalen dus dan kunnen we die ook weer van de lijst afvinken. Dan op zoek naar deurpanelen in het leer of anders de bestaande laten overtrekken met leer. We zien wel.

Zoals beloofd ook nog wat pics van de 300zx: Image

Image
nr74
Ik lul al aardig mee !
Is bij mij in de buurt zo te zien.
DC-R
Ik lul al aardig mee !
coole 300zx! ziet er echt netjes uit:)
Masacur
Zere vingers van het typen..
Type MR2: SW20/21/22
Ziet er goed uit onder de motorkap zeg! :dux-blij_thumb-up:
300ZX stond toendertijd ook op mijn lijstje, maar ben toch maar voor de MR2 gegaan. ;)
De MR2 van jou wordt zo te horen ook goed aangepakt. kwaliteit > kwanteit.
Veel geduld met een auto opknappen is een erg belangrijke zaak.
Succes verder en ik ben benieuwd naar het resultaat.
bankma
Ik lul al aardig mee !
@NR74 - weet niet, ik zit in Berkel en Rodenrijs.

Ja de 300zx is ook een project geweest van 7 maanden, apparaat is nu zo goed als klaar. Nog wat wensen maar dat komt met de tijd wel.

Voor wat betreft de MR2 heb ik een duidelijk plaatje in mijn hoofd van hoe die moet gaan worden. Dit zal ook wel een aardig projectje gaan worden, zeker gezien het gezinnetje wat ook de aandacht nodig heeft. Maarik heb geen haast en geniet van het sleutelen. Kun je de gedachten weer eens verzetten van het werk.

Ik zal eerst volgende keer wel eens een paar fotos maken.

iig bedankt voor de leuke reacties!
nr74
Ik lul al aardig mee !
boot rialto is in de buurt vandaar.
ik kom uit bodegraven.
bankma
Ik lul al aardig mee !
Ach zo, ik heb de alfa inderdaad bij Boot Rialto uit Leiderdorp maar das voor mij toch zo'n 50-100km uit de buurt.
bankma
Ik lul al aardig mee !
Laatste update:

Eindelijk een Turboblok weten te bemachtigen, een gen 3 met rond de 90dkm gelopen - Japanse import vlgs mij. Volgende week dinsdag word deze afgeleverd. Inmiddels ook via Infinity een prijsopgaaf van alle te vervangen onderdelen, nu we er bij kunnen dan ook maar gelijk alles vervangen.

Lederen deurpanelen en stoelen zijn inmiddels ook binnen, Ksport shroefset is onderweg. Carbon onderdelen liggen nu ergens in een vrachtwagen onderweg naar mij. Lekker aan het verzamelen dus, nu de komende weken veel tijd erin gaan steken want ik wil dat blok hebben lopen. Zeker gezien de garantie van 3 maanden, snel oude blok eruit en nieuwe erin.

Binnenkort dus ook een gen 3 NA blok te koop met +/- 120dkm. Tevens versnellingsbak, ECU, Naven, kabelboom RHD. Schokbrekers rondom, voorste hooguit 3 maanden oud waarmee slechts 1000km mee gereden is.

Gaat dus lekker veel gebeuren - moet ook wel. Volgend jaar zomer lekker crossen met de coupe!
Xhermes
Zere vingers van het typen..
Goed bezig! Maar zonder fotos blijft het natuurlijk een raar verhaal ;)
bankma
Ik lul al aardig mee !
Ja kan het me voorstellen, over 2 weken is het blok binnen en ben ik in de garage. Zal dan alvast wel even wat foto's gaan schieten en deze hier plaatsen!
bankma
Ik lul al aardig mee !
Hier weer een kleine update:

Afgelopen week de nieuwe 3sgte gen3 met toebehoren naar de loods gebracht en uitgepakt. Zag er voorlopig goed uit, nu zaak deze zo snel mogelijk in te bouwen en em aan de praat te krijgen.

Image

Dan maar verder met de 2 die op dit moment er zo bij staat:

Image

Image

Inmiddels maar een start gemaakt om het interieur leeg te trekken zodat we dalijk genoeg ruimte hebben om alle kabels correct te plaatsen.

Image

De volgende stap is het demonteren van het blok - hier hoop ik nog wat ondersteuning voor in te kunnen schakelen...:P iemand...?

Voor de rest in de tussentijd alles lekker aan het verzamelen om de auto ook weer gezond op te bouwen. Het is nog even afwachten op een offerte van een toeleverancier en dan kan ik alle te vervangen zaken aan het 3sgte blok vervangen zodat deze er zo goed als vers in gaat.
Racewortel
Ik lul al aardig mee !
Jij bent goed bezig!
Mag ik vragen waar en voor hoeveel je blok gescoord hebt?

edit
Ik lees japans import en 3 maanden garantie, zal wel jdm-parts zijn dan :)
bankma
Ik lul al aardig mee !
Blok gescoord op ebay bij JDM inderdaad, prijs lag in de lijn met wat zoal gevraagd word voor een gen 3 turbo blok.
bankma
Ik lul al aardig mee !
Behoorlijke kink in de kabel waardoor heel het project op losse schroeven staat!!!

Bij een leak-down test is gebleken dat de 2e cilinder 85% doorlaat, leverancier contact gehad die neemt em nog terug maar wil deze niet laten repareren. We zijn dus een sgte blok armer waardoor het project het belangrijkste onderdeel mist - EEN 3SGTE blok.

Terug naar de tekentafel en weer opnieuw op zoek naar een GOED werkend blok. Als iemand nog wat weet :( - :boos:
Post Reply