Witte Coupé 1994

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

Ricardos
Zere vingers van het typen..
Type MR2: AW11
Dat wordt even uitboren ;)
mr2PUNTfreak
darkEVO wrote:Vertel mij wat!

Vandaag de auto gewassen. Ze knapt er wel iets vanop, echter zijn er teveel oneffenheden. Ik overweeg daarom ook om haar opnieuw te laten spuiten.

Heeft iemand de kleurcode van superwhite ?

Ook kon ik het kapje van de klep niet stellen, alle 4 de schroefjes zijn dol! Misschien toch maar over naar de revision 6 :). Weet iemand of hiervoor de voorbumper er af moet ?
Kleurnummer kun je als het goed is vinden voor in de frunk, op het metalen plaatje.
Voor Rev 6 lampen hoeft de bumper niet verwijderd worden.
darkEVO
Vandaag positief nieuws. Een ander adres gevonden om mijn dorpel en deur (hoekjes van de bestuurderskant) te laten repareren. Ik ga het overspuiten van de complete auto sparen tot aanvolgendjaar zomer. Ik ga proberen de dorpels zelf 'acceptabel' te spuiten.

Net 2 achterbanden gekocht, de huidige zijn op en apk afkeur. Toyo T1-R 215-40-17. Voorzijde kan nog wel een tijd mee, zitten er nu een jaar op.
Ricardos
Was dat de enige afkeur?
darkEVO
Nee, er ware 3 punten en 1 advies:

1. Koplamp bolletjes voldeden niet (beetje groen achtige dingen). Er moeten dus nieuwe bolletjes in.
2. Handrem links achter doet het niet (ik vermoed dat ik nieuwe handremkabels nodig heb, echter gaan we daar volgendeweek vrijdag naar kijken).
3. Rechter achterband op (opgelost door 2 nieuwe toyo t1r's. Komen maandag binnen en gaan er dan meteen op

Advies: Vervangen cv4 (oid) de stuurkogel links voor. Dit neem ik mee met het vervangen van alle rubbers, endlinks, tierods, balljoint & topmounts.
Ricardos
Kunnen meerdere dingen zijn, maar de links schijnen een vaker voorkomend euvel te zijn.
-MR2-
Ik lul al aardig mee !
dit is echt een super mooie auto, wees er zuinig mee!!
Demo
hee evo, jij hebt ook al van die belachelijke eindstukken op je uitlaat net als ik.. :(

ik krijg ze er alleen niet af
Ricardos
Demo wrote:hee evo, jij hebt ook al van die belachelijke eindstukken op je uitlaat net als ik.. :(

ik krijg ze er alleen niet af
Slijptol!
Masacur
Type MR2: SW20/21/22
Hallo en welkom. Gefeliciteerd met je aanwinst, zal je zeker geen spijt van krijgen denk ik ;). Waarom heb je gekozen voor een coupe en niet een targa, als ik vragen mag?
brain1
Ik lul al aardig mee !
Masacur wrote:Hallo en welkom. Gefeliciteerd met je aanwinst, zal je zeker geen spijt van krijgen denk ik ;). Waarom heb je gekozen voor een coupe en niet een targa, als ik vragen mag?

Als het regent, lekt het naar binnen bij een targa, bij coupe geen last van, goede reden lijkt mij;)
darkEVO
brain1 wrote:Als het regent, lekt het naar binnen bij een targa, bij coupe geen last van, goede reden lijkt mij;)

Inderdaad! Daarnaast zijn ze lichter en is het frame stabieler (het tordeerd niet). Maar ook niet onbelangrijk. Ik vind bij de witte de lijnen mooier!

En die uitlaat stukken... ziet er niet uit inderdaad. Ze zijn er op gelast. Ik doe het er maar even mee ;). :adhd:
redracer_26
Ik lul al aardig mee !
hey darkevo, welkom hier van Het brabantse Putte.
Veel succes met al je kleine puntjes, maar heb er vertrouwen in dat dit helemaal goed gaat komen.

Als het baasje het beesje heeft gevonden dan vind het beesje het baasje ook, met andere woorden: als jij goed voor hem zorgt doet hij dat ook voor jou en zal je er gegarandeerd enorm plezier van gaan hebben.

Greetz redracer
Peerke
Type MR2: ZZW30
Witte coupe van 1994, erg zeldzaam.
En ook een originele Nederlander van 1994 is erg zeldzaam.
Proficiat, enne goed verzorgen.....;)

Marco, heb je deze al?
darkEVO
Thmx Peerke! Er is nog een hoop te doen aan haar voordat ze weer helemaal tip-top is! Ze is in iedergeval wel zeldzaam!
darkEVO
Vandaag 1,5 uur heen en 1,5 uur terug in de coupé gezeten, opweg naar Jos(ke) in Helmond! Hier hebben we de handremkabel linksachter vervangen. Deze zat moervast en is vervangen voor een nieuwe. Jos heeft me goed laten zien en ervaren hoe je dit moet doen. Thnx Joske!!

Image

Image

Heb nu naar de roest kunnen kijken omdat het wiel er niet op zat, ze is behoorlijk door! ook onder de achterbumper (wielkast rond) is ze door. Dit gaat een flinke klus worden voor de plaatwerker... Ook heb ik 2 nieuwe punten gevonden die op de takenlijst komen:
- de naad die van voor naar achterloopt (onder de plastic kappen) is een stukje naad los gegaan. hier door kwam water terecht onder het kastje, achter de bestuurders stoel. Dit moet terug getikt en gekit worden).
- Stabilisator stangen (die schuin lopen, 20 cm lang ofzo) zijn door. Deze moeten vervangen worden.

Al met al kom ik steeds meer tegen. Dit vind ik fijn. Als ze zometeen klaar is weet ik dat ze grondig nagekeken en gerepareerd is.
darkEVO
Vandaag weer een wijze les geleerd... Alle koplamp kapjes hoeven er niet af om de bolletjes te vervangen... Gewoon het glas er af schroeven en klaar.
Morgen komen de banden en dan mag ze naar de APK. Als dat allemaal klaar is gaat de achterbumper er af en de luchthappers en kan het roest verwijderd worden.
Demo
jaja vriend, de roest is de vijand :P

heb hetzelfde ;)
Ricardos
Succes met de spuiter ;) Ben benieuwd!
darkEVO
Vandaag een nieuwe apk er op en eens goed onder de auto kunnen kijken!!
- stuurhuis r.v. heeft speling, intern (iemand een oplossing?)
- endlinks zijn op en moeten vervangen worden (twosrus!)
- remmen rondom vernieuwen

Vandaag ook begonnen aan het ontleden van de achterbumper. Deze is er inmiddels af, nu de luchthappers nog.

Begint een aardig projectje te worden nu. De hele boel moet aangepakt worden :)
Post Reply