Gran Turismo 5

Ouwehoer hier een end weg

Moderator: Pieten

RutgerMR2
Zere vingers van het typen..
ik heb zojuist een MR2 1600 G-Limited Super Charger aangeschaft in Blue Mica dus ook die is in GT5 beschikbaar. :)
Kan mooi naast mijn 407hp Mr2 Turbo. :)
Green Goblin
Type MR2: AW11
Metal_Carnage wrote:die halen me links en recht over het gras in waar dat helemaal niet kan.
Zo haal ik in GT4 ook meestal auto's in....;D
la_fusion
Zelf al in het bezit van Forza 3 en die bevalt meer dan goed.. echter zat ik te twijfelen om een PS3 aan te schaffen voor GT5. Alleen vallen de graphics mij behoorlijk tegen. Qua rijgedrag doen ze niets voor elkaar onder maar GT5 heeft wel een leuker aspect met het halen van license's, specials, rally, karting, NASCAR.. maar goed om daar nu speciaal een PS3 voor aan te schaffen...
Metal_Carnage
PS3 is ook blue ray speler :)
En een hele goedkope bovendien.
Masacur
Type MR2: SW20/21/22
Ik heb hem ook sinds gister, eerst maar wat licenties en uitdagingen aangegaan. Had ik opeens een ton aan geld, dus mijn eerste auto meteen maar een NSX Type-S gekocht :D Zit nog altijd te wachten tot er een SW20 bij de occassions komt. Ik heb een paar keer online geraced, dat is echt een aanrader. Trouwens, mijn online naam is Xesteren, misschien ideetje om een lijst te maken met alle namen?
RowanMR2
Xhermes wrote:Hoe komt iedereen er toch bij dat ze die 5 jaar alleen maar bezig zijn geweest met graphics? Een spel bestaat uit meer dan alleen graphics....
Ja schade, maar je moet echt met 200 de muur in knallen om een krasje te zien.. En de computer auto's kun je nog steeds niet normaal van de baan af rijden, zoals dat ook al het geval was in elke vorige versie van GT.

En 1000 verschillende auto's? Nogal makkelijk, als er alleen al 36 verschillende MX-5jes in zitten.. Zo zijn er per (oudere) auto vaak al 10 verschillende uitvoeringen van en dan zijn ze niet eens premium auto's. Maar gelukkig kun je wel seinen en de ruitenwissers aanzetten (alleen met premium auto's). En ze hebben wel werk gestoken in de tientallen toeters die je kunt unlocken :-/
Ewoud
GT5 = A very big dissapontment...

Het online racen, waarbij je nu eindelijk eens je eigen getunede auto's kan gebruiken, dat is helemaal geweldig! ;D Maar de offline game, die is ronduit bagger.

-> De al eerder genoemde dubbele telling van auto's om op 1031 uit te komen. 7 Opels en 7 identieke Vauxhalls maken mijn inziens geen 14 verschilende auto's, hetzelfde geld voor de 12 RX-7's en 12 Ifiny RX-7's...
-> Verder is de AI niet goed gemaakt, ze vinden het gaspedaal pas nadat je 1ste ligt, en wederom zijn ze niet van hun ideale lijn af te krijgen, met gevolg dat ze je van de baan proberen te rammen.
-> Leuk dat je velgen kan wisselen, maar waarom heeft elke auto zijn eigen selectie en kun je niet gewoon uit alle velgen kiezen bij elke auto? En waarom alleen op de premium auto's...
-> B-spec, nou laat ik het heel voorzichtig zeggen: hopelijk ligt de maker en bedenker daarvan zeer spoedig onder de zoden of in de oven, damn wat is dat een bagger uitgewerkte modus. B-spec is al zo nutteloos als maar kan, maar in GT4 was het een stuk beter uitgevoerd!

Oh had ik het al over de diskwalificaties bij licenties en special events? Die zijn ook zo oneerlijk uitgevoerd als maar kan: ik rij tegen een auto van AI aan, logisch dat ik wordt gediskwalificeerd. Maar als de AI tegen mij aan rijd word ik ook gediskwalificeerd, oftewel: er klopt geen ruk van!

En dan zijn er nog een hoop kleine dingen, die heel leuk bedacht zijn en ik blij mee ben, maar net niet goed zijn uitgewerkt. Leuk dat elke uitlaat die je in de tuningshop kan kopen naast een andere geluid ook een andere look aan je auto geeft, maar een preview erbij zou mooi zin ;)

Al met al: dit is de eerste Gran Turismo game die ik niet zal aanraden aan anderen. En zeker niet om er een PS3 voor te kopen... Al is het online race wel erg leuk, absoluut, dus als het je daar om te doen is: gewoon kopen! Maar de offline game is wat mij betreft nog veeeeeel minder dan GT5prologue. uiteraard is geen enkele game perfect en is er altijd iets te klagen. Maar deze game heeft wel bovengemiddeld veel fouten/minpunten. En dan te bedenken dat het 5 a 6 jaar al in ontwikkeling is...
Sherwin
Ik ga hem deze week halen, ik heb het G25 stuurtje met playseat al staat, alles is er klaar voor nu de game nog, wat zeggen jullie? CE / Regular version?

ik kan niet wachten om hem te spelen!
Manuelos
Ik lul al aardig mee !
Ik heb hem al meer dan een week en ben er helemaal weg. En ja natuurlijk zijn er hier en daar wat onafgewerkte dingen en tuurlijk kan het nog beter. Neemt niet weg dat het 1 vd beste (de beste?) games is op de ps3.
Zit nu aan level 22, 60x goud op de license tests & 129 auto's in garage

En over de schade, hoe hoger je level, hoe meer schade je wagen kan oplopen

Enkele foto's van mijzelf:

Image
ImageImageImageImageImageImage
MarcoTwo
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Wow.... ziet er echt mooi uit, voorbeeldfilmpje... even vanaf een ander forum geplukt.

Image
MarcoTwo
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Er komen signalen dat in het GT5 spel foto's van mij/mijn website staan met bronvermelding (www.marotaxaties.nl of MARO Taxaties of Marco Roeleveld o.i.d.).

Mocht iemand die zien (of andere foto's die aan bovenstaande omschrijving voldoen), hoor ik het graag of nog beter: een fotootje mailen naar [email="info@marotaxaties.nl."]info@marotaxaties.nl.[/email]

Dit is overigens een werkelijk iets, het gaat om een donkerblauwe Chevrolet Camaro en een groene Opel Kadett C-Coupé Rallye.

Het zouden om deze foto's kunnen gaan:
Image
Image
Image

Image

Mogelijk zijn er nog andere foto's 'geleend' zonder toestemming van wie dan ook.
Sherwin
Sherwin wrote:wat zeggen jullie? CE / Regular version?
nou?
Ewoud
Mijn mening over de game, en de meerwaarde van de CE versie, staan al in dit topic.

Overigens zag ik vandaag bij de Intertoys nog gewoon een Signature Edition liggen :-/
Project-MR2
Ik lul al aardig mee !
Ik heb mijn GT5 Regular verkocht, en de CE gehaald.
CE heeft voor 15-20 euro meer toch een meerwaarde.
Sherwin
Ik ga dan voor de CE! hmmm... kon hem vandaag alleen niet vinden, toch maar bij de mediamarkt langs!
Sherwin
Collecters edition besteld op amazon.co.uk voor +/- 60 euro
Project-MR2
Ik lul al aardig mee !
Nice! Ik had hem voor 80 bij de Intertoys.
Dat boekje van Apex dat erbij zit is wel leuk!
Wordt een beetje uitgelegd over de banden, auto historie etc.
Voor een leek zoals mij zeeeer interessant, maar ik denk dat het ook wel interessant is voor de gevorderde auto liefhebber :D
Sherwin
MRdelta2 wrote:Nice! Ik had hem voor 80 bij de Intertoys.
Dat boekje van Apex dat erbij zit is wel leuk!
Wordt een beetje uitgelegd over de banden, auto historie etc.
Voor een leek zoals mij zeeeer interessant, maar ik denk dat het ook wel interessant is voor de gevorderde auto liefhebber :D
weet niet of jullie een beetje van het gamen zijn, dus ook andere games maar als je games besteld hou budgetgaming.nl in de gaten! daar vind je ze voor het goedkoopst + bij het commentaar staat meestal nog een goedkopere tip.

hij was het goedkoopst bij 4Lauch.nl voor bijna 80 euro met verzending. Maar ik heb hem nu van amazon.co.uk en met de gunstige koerst heeft het me 62 euro gekost incl verzenden!!!! (duurt alleen ietsjes langer voor ik hem binnen heb...)
Project-MR2
Ik lul al aardig mee !
Klopt, maar ik ben niet zo goed in wachten ;)
Manuelos
Ik lul al aardig mee !
Image
Post Reply