Olie laten verversen bij de dealer

Ouwehoer hier een end weg

Moderator: Pieten

phaebo
Ik lul al aardig mee !
Ik werk ook bij Toyota en wij gebruiken ook altijd Rood/roze longlife koelvloeistof. Ook zit er standard bij alle nieuwe toyota's ook rood/roze koelvloeistof in.

Wat barra zegt staat de hoeveelheid meestal ook gewoon op de werkorder.

Ook mengen wij niet de vloeistoffen met water. En als er koelvloeistof word ververst, wordt dat gedaan op de juiste manier en er word ook gewoon warm gedraait, afgevult, vervolgens nog een rondje gereden, dan nog een keer gecheckt en zo nodig afgevult. Dus der gaat echt wel genoeg in.

Maar ja het is wel waar natuurlijk de dealer kost eenmaal wat meer, en dus kosten de vloeistoffen zelf ook wat meer bij de dealer.
frankie-turbo
Type MR2: AW11
oja proefrijden weet ik ook nog wel hoe dat ging als we mr2's of celica's in onderhoud hadden..;D

ik neem het risico gewoon niet bij een dealer.. de gemiddelde beun de haas helpt je beter als menig dealer.. en is de helft goedkoper.. en als jij echt persee roze koelvloeistof wil is dat ook geen probleem hoor..
dubbeledraaideur
Ik ga de motor olie zelf vervangen, heb al 5 liter olie (speciaal voor oudere auto's), een ringetje en een oliefilter gekocht.

Ben nu €52 kwijt in totaal, ff een uurtje erin steken en klaar. Koelvloeistof ga ik controleren of die nog goed is (is het troebel, zit er troep in). Maar het vervangen van de versnellingsbakolie, ben ik niet zo zeker van of dat gaat lukken. Leeg laten lopen lijkt me niet zown probleem, het vullen daarin tegen...
frankie-turbo
aan de onderkant zit een plug om de olie eraf te laten.. aan de voorkant van de bak zit er 1 om bij te vullen, als je hem bijvult gewoon door vullen tot het er bij de zelfde plug automatisch uit komt.. dan plug erin en klaar.. de seals van die pluggen hoef je niet te vervangen..

versnellingsbak olie gaat er ongeveer 3,5L in en motor olie ongeveer 3,9 met nieuwe filter.. maar begin met 3,2/3,5 liter en dan even starten (daarna 10 min olie laten zakken) nog eens peilen en dan afvullen tot het maximum pijl op je stok..

ben blij dat er ook nog verschillende niet eigenwijze mensen op het forum zitten..;)
Xhermes
Zere vingers van het typen..
Klopt! Vullen van de bak olie is bijna net zo makkelijk als het leeg laten lopen. Daar zou ik het niet voor laten!
barra
Hee dubbeledraaierd

je hebt een PM :)
MarcoTwo
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
MarcoTwo wrote: Overigens gebruikt vrijwel elk autobedrijf (hooguit een Toyotadealer niet als ze via L&P afnemen) groene koelvloeistof, Joshma ook trouwens.

Dat staat er ook.;)
Ricardos wrote:Uhm bij Toyota gebruiken we altijd rode koelvloeistof :)
dubbeledraaideur
Bedankt voor de uitleg. Morgen dan ff versnellingsbakolie halen.

Heb de olie nog niet vervangen, wilde dat vanaaf doen alleen moet de auto dan vlak staan en dat kan thuis niet.
Ewoud
MarcoTwo wrote:Was toen de euro net gekomen?;)

Nee hoor, hoezo?
dooierick
volgens mij is het net welke kleur er beschikbaar is als het niet corroderend is voor aluminium dan is het toch goed

en ik hoef geen corrosie in de cylinder kop hoor op den duur gaat alles dicht zitten
Brum
De rode vloeistof is meestal agressiever en dus slechter voor rubber afdichtingen dan bijvoorbeeld de gele/doorzichtige vloeistof.
Als een auto standaard geleverd is met groen of geel is het in de regel niet verstandig om daar rode op te doen.
MarcoTwo
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Ewoud wrote:Nee hoor, hoezo?

Leuk kostenplaatje.;)
dubbeledraaideur
Vandaag de versnellingsbakolie, motorolie en de oliefilter.

Ben totaal €124,50 kwijt geweest aan de oliën en brughuur. Dat is een stuk minder dan die €300,- :D

De tijd dat het me had gekost was 1,5 uur. Oliefilter was de grote boosdoener...
Nikko
Knop gevonden hoor !
Brum wrote:De rode vloeistof is meestal agressiever en dus slechter voor rubber afdichtingen dan bijvoorbeeld de gele/doorzichtige vloeistof.
Als een auto standaard geleverd is met groen of geel is het in de regel niet verstandig om daar rode op te doen.

Hierover doen wel meer indianenverhalen de ronde; hier staat volgens mij wel duidelijke info over koelvloeistof
1998mr2
Nikko wrote:Hierover doen wel meer indianenverhalen de ronde; hier staat volgens mij wel duidelijke info over koelvloeistof
:dux-blij_thumb-up:
Remcovdloo
Ik lul al aardig mee !
Een late reactie. Maar mijn buurjongen en buurman hebben sinds kort een garage geopend in Elshout (niet ver van DenBosch). Ze hebben mijn emmer ook in onderhoud en ik ben zeer tevereden. Ze werken voor hele leuke tarieven! En als het niet druk is, is het ook altijd mogelijk om de brug te gebruiken.. Mocht je interesse hebben als je een keer wat hebt, hoor k het wel.
Post Reply