(VERKOCHT) TRD 300km/h mechanische teller

Verkoop door handelaren, zowel commercieel als semi commercieel. Alleen MR2 gerelateerd.
FOTO PLUS PRIJS VERPLICHT!!!

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
MMaddict
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1867
Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
Type MR2: AW11

Bericht door MMaddict »

Quadc@msix schreef:lijkt mij een beetje stug, want waar komt dat signaal dan vandaan??
Als je een bak hebt met een mechanische aansluiting voor de snelheidsmeter, dan heb je verder geen sensor of aansluitingen meer op de bak zitten die een dergelijk signaal door kunnen geven, enige optie zou kunnen zijn dat dit signaal van het ABS afkomt, maar dat is bij de vroegere SW's ook niet echt veel toegepast...


J;)hn / Quadc@msix
Het was een flauw grapje John :P
decipherer
Zere vingers van het typen..
Berichten: 684
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10

Bericht door decipherer »

Die tellerbak van de camry zat erbij voor de toerenteller, niet voor de snelheidsmeter. De toerenteller in de MR2 doet het niet zo goed met het signaal van een v6 ;)
Gebruikersavatar
Quadc@msix
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 380
Lid geworden op: 05 jul 2007, 12:16
Type MR2: AW11

duidelijk....

Bericht door Quadc@msix »

duidelijk verhaal, echter kun je dan nooit, zoals hierboven gevraagd werd, een mechanische teller in een auto bouwen met een electronische pulsgever of andersom.... dan heb je wel beeld maar geen geluid ::) .....


J:Dhn / [email="Quadc@msix"]Quadc@msix[/email]
"technology is the substitute 4 cubic inches, but what if I have both?" -=3.4 supercharged MONSTER=-
Gebruikersavatar
Mr2-wouter
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2824
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Mr2-wouter »

Je kunt gewoon een mechanische sensor in de bak draaien + kabel leggen naar tellerbak en tellerbak aansluiten en vervolgens vanaf daar de paars witte kabel aansluiten zoals bij 91er.

Andersom is natuurlijk veel minder werk. Al zal de bekabeling van een rev3 tellerbak anders zijn dan bij een Rev1-2. En dan is het weer een kwestie van ompluggen.

Punt is, niks is onmogelijk :)
Gebruikersavatar
Quadc@msix
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 380
Lid geworden op: 05 jul 2007, 12:16
Type MR2: AW11

Niets is onmogelijk......

Bericht door Quadc@msix »

....wat ik bedoelde te zeggen is dat de 2 verschillende mogelijkheden dus niet zondermeer plug'n play uitgewisseld kunnen worden.....dat de mechanische aandrijving aan de bak kan worden gewisseld voor een electronische pulsgever of andersom is ook niet zo schokkend nieuws.....de puzzel met draadjes ook niet....

Dat niets onmogelijk is ben ik wel een redelijk voorbeeld van met mijn setup onder de motorkap :P


trouwens......

Moet er niet "verkocht" worden geplaatst?
uiteindelijk is de teller verkocht heb ik begrepen......

J:Dhn / Quadc@msix
"technology is the substitute 4 cubic inches, but what if I have both?" -=3.4 supercharged MONSTER=-
Gebruikersavatar
Surferdude
Berichten: 7723
Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Surferdude »

Plaatst ie weer eens wat, gaat ie gelijk bemoeialletje spelen.. ;D Het ding is nog niet verkocht zonder tegenbericht van Wouter.
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
Gebruikersavatar
MMaddict
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1867
Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
Type MR2: AW11

Bericht door MMaddict »

leuke discussie krijg je als je eens een leuke 'domme' opmerking maakt :thx::devilish:
Gebruikersavatar
dooierick
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 jan 2007, 18:51
Type MR2: AW11

Bericht door dooierick »

decipherer schreef:Die tellerbak van de camry zat erbij voor de toerenteller, niet voor de snelheidsmeter. De toerenteller in de MR2 doet het niet zo goed met het signaal van een v6 ;)


daar kun je een signaal omvormer voor maken,
athans volgensmij zijn er hier meer met een v6 en kunnen die dat beter uitleggen... ikzelf weet dat het er is maar heb er geen ervaring mee

Mvg Frankie-turbo (zit op pc van roderick)
Mijn auto reed eenvoudig rechtuit verder, wat er in een bocht over het algemeen toe leidt dat men de weg verlaat.
decipherer
Zere vingers van het typen..
Berichten: 684
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10

Bericht door decipherer »

We gaan wel een beetje offtopic, maar om toch nog even een reactie te geven op bovenstaande: daar ben ik mij van bewust, en dat zal ik voor de 2GR ook gaan doen. Op het moment dat ik de 1MZ kocht had ik de mogelijkheid aan te geven welke extra onderdelen ik erbij wou, dus toen die tellerbak er voor de zekerheid ook maar bij gedaan. Ik houd graag alle opties open :)
Gebruikersavatar
Quadc@msix
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 380
Lid geworden op: 05 jul 2007, 12:16
Type MR2: AW11

verbouwing

Bericht door Quadc@msix »

@ Arthuur... beankt hè :P:P:P ik was bijna vergeten waar ik ook al weer was::)

maar goed.....de MR toerenteller is eenvoudig te "verbouwen" van een 2-weg, naar een 3-weg signaal, als je van een 4 naar een 6 cilinder gaat.

Ik heb toen een "how-to"gevonden op een amerikaans forum, je hebt slechts een handjevol "trekrotjes" (weerstandjes) en een potmetertje nodig om dit te doen, en een universele losse toerenteller om te ijken... oh ja...soldeerboutje en een beetje handig hiermee om kunnen gaan is ook wel makkelijk.
Ik had het bij mij in een uurtje gifixt, met in en uitbouwen van de teller....

J:Dhn / [email="Quadc@msix"]Quadc@msix[/email]
"technology is the substitute 4 cubic inches, but what if I have both?" -=3.4 supercharged MONSTER=-
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Je bent op het leukste mr2forum van Nederland, hoe kun je dat nu vergeten.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
MMaddict
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1867
Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
Type MR2: AW11

Bericht door MMaddict »

Quadc@msix schreef:@ Arthuur... beankt hè :P:P:P ik was bijna vergeten waar ik ook al weer was::)

maar goed.....de MR toerenteller is eenvoudig te "verbouwen" van een 2-weg, naar een 3-weg signaal, als je van een 4 naar een 6 cilinder gaat.

Ik heb toen een "how-to"gevonden op een amerikaans forum, je hebt slechts een handjevol "trekrotjes" (weerstandjes) en een potmetertje nodig om dit te doen, en een universele losse toerenteller om te ijken... oh ja...soldeerboutje en een beetje handig hiermee om kunnen gaan is ook wel makkelijk.
Ik had het bij mij in een uurtje gifixt, met in en uitbouwen van de teller....

J:Dhn / Quadc@msix
Sta je open om die link te delen?

Dan kan ik mijn pa aan het solderen zetten.
Gebruikersavatar
Quadc@msix
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 380
Lid geworden op: 05 jul 2007, 12:16
Type MR2: AW11

linke link..

Bericht door Quadc@msix »

@ MMaddict: Ik zal ff kijken of ik die nog ergens kan vinden, dan post ik 'm wel ergens hier, altijd makkelijk zeker gezien het aantal V6 projecten wat hier loopt...

@ Green...Mmmmhhh8) gedeeltelijk met je eens, dit forum is zeker drukker dan bij mr2.nl ..... leuker is niet altijd waar........ daarintegen is het forum daar véél rustiger, maar de club weer véél actiever dan hier.... dus: ik snoep van twee walletjes:X :X

terug ontopic :D.... teller is dus nog niet 100% verkocht

J:Dhn/Quadc@msix
"technology is the substitute 4 cubic inches, but what if I have both?" -=3.4 supercharged MONSTER=-
Gebruikersavatar
flip
Berichten: 574
Lid geworden op: 11 feb 2009, 23:27
Type MR2: ZZW30

Bericht door flip »

hier geld nog al eens het liedje: INFORMATIE WAAR NIEMAND OP ZIT TE WACHTEN

ma ik wil geen olie op het vuur gooien hier
-koop nooit een rode bikini dan kan je eigenlijk het beste n witte kope net als met n auto-
-turbo`s are (stil) for people who can't build engines-
Gebruikersavatar
MMaddict
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1867
Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
Type MR2: AW11

Bericht door MMaddict »

flip schreef:hier geld nog al eens het liedje: INFORMATIE WAAR NIEMAND OP ZIT TE WACHTEN

ma ik wil geen olie op het vuur gooien hier

Ik wil graag die link hoor, misschien dat decipherer en Resolve hem ook wel willen...
Gebruikersavatar
flip
Berichten: 574
Lid geworden op: 11 feb 2009, 23:27
Type MR2: ZZW30

Bericht door flip »

qaudcam kenende krijg jij die link, ma zoals in bijna ieder topic hier word er veel gereageerd ma is er 99,9% of-topic, en nogal veel mensen ergeren zig daaraan

ma iemand ineterese in de 300km/h teller?
-koop nooit een rode bikini dan kan je eigenlijk het beste n witte kope net als met n auto-
-turbo`s are (stil) for people who can't build engines-
Gebruikersavatar
MMaddict
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1867
Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
Type MR2: AW11

Bericht door MMaddict »

Hij was al gereserveerd voor een Duitser
Gebruikersavatar
Quadc@msix
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 380
Lid geworden op: 05 jul 2007, 12:16
Type MR2: AW11

duitsah.......

Bericht door Quadc@msix »

MMaddict schreef:Hij was al gereserveerd voor een Duitser

........en als die niet wil ( of kan) heb ik interesse.... heb ik nodig straks met mijn nieuwe setup:X :X

linkje komt, moet m ff opgraven, kost een beetje tijd, ben ook een beetje druk ;)

Mmmhhh offtopic gaan is hier best wel (soms iritante) gewoonte....sorry Flip, zal het niet meer doen;)


J:Dhn / [email="quadc@msix"]quadc@msix[/email]
"technology is the substitute 4 cubic inches, but what if I have both?" -=3.4 supercharged MONSTER=-
Gebruikersavatar
Mr2-wouter
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2824
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Mr2-wouter »

@ John, of die duitser hem neemt of niet, hij gaat niet onder de 250 euro weg. Laat maar weten of je voor dat bedrag nog interesse hebt. Zo ja, dan zal ik de duitser vragen de knoop door te hakken en anders mag jij hem hebben.
Gebruikersavatar
Quadc@msix
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 380
Lid geworden op: 05 jul 2007, 12:16
Type MR2: AW11

Bericht door Quadc@msix »

ik had je al een PM gestuurd Wouter.........

niet aangekomen??

J:Dhn / [email="Quadc@msix"]Quadc@msix[/email]
"technology is the substitute 4 cubic inches, but what if I have both?" -=3.4 supercharged MONSTER=-
Gesloten