Valt uit na snelwegrit
Moderator: Pieten
-
dubbeledraaideur
Ik kijk wel ff of ik vanaaf tijd daarvoor heb. Heb mn auto helaas dagelijks nodig.
-
dubbeledraaideur
Nou idd dat alternatief is een hele goede...
Heb vandaag ff nagevraagd bij de dealer wat een stationairklep met toebehoren kost.
€464 ex btw :|
Complete luchtklep met alles erop en deraan
€1450 ex btw :|:|
Voor 1450 euro kunde een leuke 2e hands auto kopen!
Dus bovenstaande proberen, lukt dat niet dan ff op sloop rondkijken
EDIT:
Update
Mn pa heeft het voor elkaar gekregen, om de stationair toerental klep los te krijgen en we hebben het gecontroleerd. Niks aan de hand ermee.
Pakking opnieuw aangebracht, CAI geinstalleerd, carterslang vervangen.
Nu maar hopen dat het is opgelost, want vandaag was het echt te erg. Hij bleef bijna niet meer op stationair draaien...
EDIT2:
Nog steeds niet opgelost.
Een maat van mij heeft vastgesteld dat het waarschijnlijk niet aan de stationair toerenklep + toebehoren ligt.
Als ik de auto start wanneer deze warm was en vervolgens lichten + ventilatie aanzet, dan valt de motor niet uit.
Hij gaat dan wel op het randje zitten van uitvallen, maar corrigeert dat meteen.
Wellicht is de brandstoffilter verstopt, deze ga ik maandag als het meezit vervangen samen met de verdelerkap en rotor. Als dat het niet oplost. Dan weet ik het echt niet meer.
Heb vandaag ff nagevraagd bij de dealer wat een stationairklep met toebehoren kost.
€464 ex btw :|
Complete luchtklep met alles erop en deraan
€1450 ex btw :|:|
Voor 1450 euro kunde een leuke 2e hands auto kopen!
Dus bovenstaande proberen, lukt dat niet dan ff op sloop rondkijken
EDIT:
Update
Mn pa heeft het voor elkaar gekregen, om de stationair toerental klep los te krijgen en we hebben het gecontroleerd. Niks aan de hand ermee.
Pakking opnieuw aangebracht, CAI geinstalleerd, carterslang vervangen.
Nu maar hopen dat het is opgelost, want vandaag was het echt te erg. Hij bleef bijna niet meer op stationair draaien...
EDIT2:
Nog steeds niet opgelost.
Een maat van mij heeft vastgesteld dat het waarschijnlijk niet aan de stationair toerenklep + toebehoren ligt.
Als ik de auto start wanneer deze warm was en vervolgens lichten + ventilatie aanzet, dan valt de motor niet uit.
Hij gaat dan wel op het randje zitten van uitvallen, maar corrigeert dat meteen.
Wellicht is de brandstoffilter verstopt, deze ga ik maandag als het meezit vervangen samen met de verdelerkap en rotor. Als dat het niet oplost. Dan weet ik het echt niet meer.
doe is even knippercode kijken of die storing geeft
-
dubbeledraaideur
Er zijn geen knippercodes, hij valt gewoon uit en daarna is de auto gewoon weer op het moment, voordat je de motor start.
Hij gaat onder de 500 toeren en dan valt hij uit.
Bedankt voor de tips iig
Hij gaat onder de 500 toeren en dan valt hij uit.
Bedankt voor de tips iig
-
dubbeledraaideur
Nou ik ben nog verder van huis.
Vandaag had ik een brandstoffilter gehaald, bleek niet de goede te zijn. Met mn mr2 naar de Brezan gereden, om dat ding terug te brengen. (Met mn goed chagrijnige kop).
Keek ik in mn achterspiegel, een rookpluim van hier tot ginder...
En hij rijdt echt kut. Maar dat was al in het weekend.
Ik kom dus bij de Brezan aan, vertel die verkoper wat der aan de hand is. Hij gelijk meekijken.
Blijkt de 3e cilinder niet te lopen, andere bougie geen resultaat. Bougiekabel werkt gewoon.
Dus of de kleppen zijn verbrand, of de pakking is kapot of zuigerveren zijn kapot....
Dat is een probleem dat er dus bijgekomen is, dankzij het initiele probleem...
Vandaag had ik een brandstoffilter gehaald, bleek niet de goede te zijn. Met mn mr2 naar de Brezan gereden, om dat ding terug te brengen. (Met mn goed chagrijnige kop).
Keek ik in mn achterspiegel, een rookpluim van hier tot ginder...
En hij rijdt echt kut. Maar dat was al in het weekend.
Ik kom dus bij de Brezan aan, vertel die verkoper wat der aan de hand is. Hij gelijk meekijken.
Blijkt de 3e cilinder niet te lopen, andere bougie geen resultaat. Bougiekabel werkt gewoon.
Dus of de kleppen zijn verbrand, of de pakking is kapot of zuigerveren zijn kapot....
Dat is een probleem dat er dus bijgekomen is, dankzij het initiele probleem...
-
dubbeledraaideur
Nog een update:
Compressiemeting gedaan.
1. 14 bar
2. 10 bar
3. 1 bar (geen typefout)
4. 15 bar
Compressiemeting gedaan.
1. 14 bar
2. 10 bar
3. 1 bar (geen typefout)
4. 15 bar
-
dubbeledraaideur
Thnks.ROB-E wrote:Aii das minder.
En wat is nu de planning?
Suc6 ermee!
Ga ff kijken voor een revisie. Maar niet bij de Toyota dealer. Wat ik heb gelezen op het internet kost dat tegen de €6000,- aan. Maar daar kun je dan een zeer nette mr2 voor kopen.
En als revisie te duur is. Motorswap.
Heb teveel geld in mn auto gestoken om hem nu al weg te doen! Dat ding gaat weer rijden. Dat moet gewoon van mij.
Een revisie door de dealer is hier een 2750 euro, maar je kan dan misschien beter kijken naar een v6 of een turbo.
ff reviseren, voor de koffie klaar! zoals de meeste zeggen hier 
maar succes, en zullen het wel horen wat je gaat doen
maar succes, en zullen het wel horen wat je gaat doen
-
dubbeledraaideur
Een V6 is wel erg verleidelijk.
Maar dat moet dan moet ie wel compleet zijn met ECU, kabelboom, assen en versnellingsbak. + gereviseerd.
En zover ik heb gezocht, is het niet erg gemakkelijk om daaraan te komen.
Maar dat moet dan moet ie wel compleet zijn met ECU, kabelboom, assen en versnellingsbak. + gereviseerd.
En zover ik heb gezocht, is het niet erg gemakkelijk om daaraan te komen.
Assen + versnellingsbak kun je gewoon hergebruiken.
-
dubbeledraaideur
De beslissing is genomen.
Het blok gaat gereviseerd worden. Moet nog even kijken waar, maar had op google gekeken en op het mr2 forum dat remotech wat ervaring heeft met reviseren.
Weet iemand of Remotech goed werk levert? Ze hebben me al een prijsopgaaf gegeven van tussen de 2000 en 2500 euro.
Het blok gaat gereviseerd worden. Moet nog even kijken waar, maar had op google gekeken en op het mr2 forum dat remotech wat ervaring heeft met reviseren.
Weet iemand of Remotech goed werk levert? Ze hebben me al een prijsopgaaf gegeven van tussen de 2000 en 2500 euro.
Ehm, sorry, maar kun je dan niet veel beter een Gen 3 blok overnemen van Frankie Turbo. Ik neem aan, dat je nu een 156pk sterke gen 2 hebt, welke nogal wat minder betrouwbaar is en bovendien minder krachtig en revisie is veel duurder en je hebt helemaal geen garantie dat het achteraf weer een olieboot gaat worden.
-
dubbeledraaideur
Ik wil heus wel een gen3 blok erin leggen. Maar de vragen die ik dan erbij krijg zijn de volgende:
Moet ik dan de remmerij aanpassen?
Moet ik dan de kabelboom vervangen + ecu?
Is het bolt in en drive buiten deze 2 andere vragen, of moet er nog wat aangepast worden?
Moet ik dan de kabelboom vervangen + ecu?
Is het bolt in en drive buiten deze 2 andere vragen, of moet er nog wat aangepast worden?
- The Elementz
- Ik lul al aardig mee !
- Type MR2: AW11
Hoeft niet, maar ik heb het wel gedaan onder het mom van veiligheiddubbeledraaideur wrote:Ik wil heus wel een gen3 blok erin leggen. Maar de vragen die ik dan erbij krijg zijn de volgende:
Kabelboom kan je aanpassen, maar ECU moet je veranderen. Het is namelijk een andere motor. Ik heb de Gen3 kabelboom aangepast, was minder werk.dubbeledraaideur wrote:Moet ik dan de kabelboom vervangen + ecu?
Motor past 1-op-1 op de plek van de 3SGE.dubbeledraaideur wrote:Is het bolt in en drive buiten deze 2 andere vragen, of moet er nog wat aangepast worden?
Ik hoop je voldoende te hebben geïnformeerd. Ik heb namelijk een gen2 3SGE 1991 --> Gen3 (jdm) 3SGTE 1994 laten geswapped. Electrische wijzigingen heb ik zelf gerealiseerd.
GreetZ
-
dubbeledraaideur
Bedankt voor je reactie 
Wat ik begrijp van jou verhaal, ook al heb je een kabelboom van een Gen3 en een ECU van een Gen3, dat je toch aanpassingen moet maken, om eventuele randapparatuur aan te kunnen sluiten.
Wat ik begrijp van jou verhaal, ook al heb je een kabelboom van een Gen3 en een ECU van een Gen3, dat je toch aanpassingen moet maken, om eventuele randapparatuur aan te kunnen sluiten.
- The Elementz
- Ik lul al aardig mee !
- Type MR2: AW11
De kabelboom heeft in feite 3 aanpassingen nodig:
GreetZ
- Voeding stekker van de relaybox motor worden veranderd. De left-kick-panel stekker en de stekker zijn hetzelfde.
- De achteruitrijverlichting heeft in de Gen3 kabelboom een aparte stekker gekregen. In de Gen2 boom is deze in de achterlichten verwerkt.
- Doorlussen van de voeding brandstofpomp. Klikkie
GreetZ
-
dubbeledraaideur
Hehe mijn elektrische antenne zal wel niet werken, die is al een tijdje kapot.
Nee ik heb nu de definitieve beslissing gemaakt, heb gepraat met een aantal mensen en ben deruit.
Auto heb ik voorlopig niet nodig
Heb een lease auto voor woon-werk verkeer.
Dus ik ga het blok openmaken, kijken wat er mis is, of de kleppen of de zuigerveren en dan deze vervangen.
Gelijk ff kijken naar cilinder 1 wat daar mis mee is.
Daarna doorsparen voor een motorswap naar V6 (als ik daaraan kan komen).
Ik laat nog wel weten wat de oorzaak is van het probleem.
Nee ik heb nu de definitieve beslissing gemaakt, heb gepraat met een aantal mensen en ben deruit.
Auto heb ik voorlopig niet nodig
Dus ik ga het blok openmaken, kijken wat er mis is, of de kleppen of de zuigerveren en dan deze vervangen.
Gelijk ff kijken naar cilinder 1 wat daar mis mee is.
Daarna doorsparen voor een motorswap naar V6 (als ik daaraan kan komen).
Ik laat nog wel weten wat de oorzaak is van het probleem.