Deze lijkt me wel goed!
http://www.jps-tuningshop.com/product.asp?id=85358#
Nu even wachten op het geld=P
Xenonkitjes
Moderator: Pieten
Surferdude wrote:Klopt, de gewone lichten zijn kleine projectors, het groot licht zijn die grote reflectors.
Dan moet het lichtbeeld perfect zijn. In de Outlander Sport zaten ook projectors en dat was retestrak met aftermarket xenon.
Sherwin wrote:Deze lijkt me wel goed!
http://www.jps-tuningshop.com/product.asp?id=85358#
Nu even wachten op het geld=P
Die heb ik hier liggen, H4 bixenon, maar dan 6000k. 2.000 km gebruikt.
- whitespyder
- Ik lul al aardig mee !
Als je de stekker welke op je h4 halogeenlampje zit eruit trekt druk je het aanlsuitstekkertje van je xenon hier weer in, alleen qua aansluiting moet je de contactjes omwisselen. In tegenstelling tot + op + van de ballast moet je deze omwisselen. Dat wat uiteindelijk je ballast uitkomt zit wel weer gewoon zoals in de omschrijving aangesloten.
de draadjes voor groot licht gaan dan zonder ballast direct op de duplo lamp. 2003 versie heeft dit niet dus al makkelijker schakelen.
Mijn advies meet eerst even alle contactjes door. denk goed na en zet het schematisch even op papier en aansluiten maar. Zo heb ik t ook gedaan.
Overigens laatst een setje hier gekocht
http://www.navaudio.nl/products/Xenon-s ... Xenon.html
Deze doen t goed, bijkomend voordeel dat dit canbus uitvoering is. Voor de mr2 niet nodig maar kan ook geen kwaad.
Bi xenon heeft wel aparte voeding nodig, aangezien accu achter zit ben je nog wel ff kabels aan t trekken.
Succes
de draadjes voor groot licht gaan dan zonder ballast direct op de duplo lamp. 2003 versie heeft dit niet dus al makkelijker schakelen.
Mijn advies meet eerst even alle contactjes door. denk goed na en zet het schematisch even op papier en aansluiten maar. Zo heb ik t ook gedaan.
Overigens laatst een setje hier gekocht
http://www.navaudio.nl/products/Xenon-s ... Xenon.html
Deze doen t goed, bijkomend voordeel dat dit canbus uitvoering is. Voor de mr2 niet nodig maar kan ook geen kwaad.
Bi xenon heeft wel aparte voeding nodig, aangezien accu achter zit ben je nog wel ff kabels aan t trekken.
Succes
Surferdude wrote:Mijn vraag is of er Xenon in die kleine projectors te plaatsen is. Het groot (non-Xenon) licht kan dan wat mij betreft gewoon blijven zitten.
De lampjes passen gewoon in de opening van de gloeilampjes, de ballasts moet je ergens zien te plakken.
Sherwin wrote:Shit, you're right...!!! Excuses ik denk dat de lampies installeren gewoon hetzelfde gaat als halogeen. En het installeren van de ballasten zal hetzelfde zijn als de pre facelift, ikzelf weet ook niet helemaal hoe dit moet dus vandaar...
Wellicht iemand anders?
Surferdude wrote:De regels omtrent het inbouwen van Xenon in oudere auto's gaat per 1-4-2012 wel versoepeld worden.
JP heeft ook setjes te koop zie ik nu: http://jps-tuningshop.com/categorie.asp?id=171
Juist andersom: voor nieuwere auto's (vanaf 2007) vervalt de (APK) eis voor koplampsproeiers en automatische hoogteregeling. Dus niet meer illegaal over de weg heen (in bij elkaar 290.000 km met brandende xenon en 2007+ auto's maar een keer aangehouden, omdat het verblinde (kofferbak lag vol) bij de VW Touran voor me).
Sherwin wrote:Heb je wellicht een PM met de prijs voor me dan?
H4- bi Xenon zoek ik namelijk!
Gr sherwin
OK, komt er aan.
Heb al lange tijd Bi-Xenon in de ZZW30 zitten;

Heb ook nog ergens foto's van de inbouw, moet ik ff zoeken.
Moest een extra controlelampje plaatsen anders ging het blauwe lampje van het groot licht in het dashboard niet meer branden weet ik.
En GEEN strooilicht!, echt een goed lichtbeeld.
Setje was iets van € 150,- echter die zaak is gesloten... (Remco's Autoshop Eindhoven).
Is 8000K en geeft super licht!

Heb ook nog ergens foto's van de inbouw, moet ik ff zoeken.
Moest een extra controlelampje plaatsen anders ging het blauwe lampje van het groot licht in het dashboard niet meer branden weet ik.
En GEEN strooilicht!, echt een goed lichtbeeld.
Setje was iets van € 150,- echter die zaak is gesloten... (Remco's Autoshop Eindhoven).
Is 8000K en geeft super licht!
Hier zijn de foto's van de inbouw;
...sorry voor de verkeerde volgorde...

...sorry voor de verkeerde volgorde...

De opening in de rubber afdekhoezen moeten trouwens iets groter gemaakt worden omdat de Xenonlamp dikker is dan de halogeenfitting.
Lang leve de Dremel!
Hier heb ik een klein schuursteentje voor gebruikt.
Lang leve de Dremel!
Hier heb ik een klein schuursteentje voor gebruikt.
Of het rubber iets inknippen, dan druk je het er ook door heen.
Tegenwoordig heb je kleinere ballasten erbij zitten (zit bij ons setje ook), scheelt een hoop ruimte als het in het zicht zit.
Tegenwoordig heb je kleinere ballasten erbij zitten (zit bij ons setje ook), scheelt een hoop ruimte als het in het zicht zit.
Inknippen is geen goed plan want dat scheurt verder en laat vocht door.
Ballast is inderdaad groot en ouderwets maar gelukkig plaats genoeg.
2jr geleden zag ik op eBay al mini-ballast die zelfs 100% waterdicht was, hadden ze hier helaas niet...
Ballast is inderdaad groot en ouderwets maar gelukkig plaats genoeg.
2jr geleden zag ik op eBay al mini-ballast die zelfs 100% waterdicht was, hadden ze hier helaas niet...
Verder inscheuren nog niet meegemaakt (ook geen last van vocht), zelfs als je ze weg laat (bij de laatste set gedaan bij de Trevis), ook geen probleem.
Heb inderdaad destijds inderdaad de dealer ermee opgescheept;D
Niet alleen het xenon maar ook de facelift koplampen zijn direct gedaan.
Heb zelf 8000k en dat oogt met die heldere koplampen erg strak,geen overdeven wit/blauw of te blauw licht.
Echter is het middels een probleem geworden want afgelopen maand laten keuren, gezien ik er weinig in rijd was hij afgekeurd op het licht...
( in dezelfde setting was hij vorig jaar goedgekeurd!)
Wat blijkt?
Bij groot licht moet zowel xenon als dimlicht branden.
Bij mij gebeurt het volgende bij groot licht, dan schakelt xenon uit en gaat hij over na t groot licht en dat mag niet.
De aansluiting vd koplamphulses zijn zodaning gemaakt dat het niet anders kan?
Na een hoop gedoe bleek dat het niet anders aangesloten kon worden...
Niet alleen het xenon maar ook de facelift koplampen zijn direct gedaan.
Heb zelf 8000k en dat oogt met die heldere koplampen erg strak,geen overdeven wit/blauw of te blauw licht.
Echter is het middels een probleem geworden want afgelopen maand laten keuren, gezien ik er weinig in rijd was hij afgekeurd op het licht...
( in dezelfde setting was hij vorig jaar goedgekeurd!)
Wat blijkt?
Bij groot licht moet zowel xenon als dimlicht branden.
Bij mij gebeurt het volgende bij groot licht, dan schakelt xenon uit en gaat hij over na t groot licht en dat mag niet.
De aansluiting vd koplamphulses zijn zodaning gemaakt dat het niet anders kan?
Na een hoop gedoe bleek dat het niet anders aangesloten kon worden...