Dus dat betekent dan dat alle turbo rijders ook last hebben van onderstuur ?
Er worden zoveel swaps gedaan naar v6/3sgte dus ik denk dat je je daar geen zorgen over hoeft te maken.
blok uitbouwen en schoonmaken
Moderator: Pieten
Dat onderstuur verhaal lijkt mij ook niet echt aannemelijk idd.
Ik kan me voorstellen dat je, als een een veel krachtigere motor hebt, je hogere snelheden haalt waardoor je met een hogere snelheid de bocht in zou kunnen duiken, en dan zou het misschien op kunnen treden. Maar dat ligt dan aan jezelf en niet aan het blok. Dat lijkt mij een eerder een reden dan dat het komt omdat er 'gewoon' een ander blok in ligt.
Wat betreft een evt. swap... als je nog tevreden bent met je huidige blok dan moet je die gewoon lekker houden. Het scheelt je heel veel geld en als je gewoon lekker wilt rommelen, dan kun je dat op je huidige blok botvieren en er weer een super strak blokkie van maken:D
Ik kan me voorstellen dat je, als een een veel krachtigere motor hebt, je hogere snelheden haalt waardoor je met een hogere snelheid de bocht in zou kunnen duiken, en dan zou het misschien op kunnen treden. Maar dat ligt dan aan jezelf en niet aan het blok. Dat lijkt mij een eerder een reden dan dat het komt omdat er 'gewoon' een ander blok in ligt.
Wat betreft een evt. swap... als je nog tevreden bent met je huidige blok dan moet je die gewoon lekker houden. Het scheelt je heel veel geld en als je gewoon lekker wilt rommelen, dan kun je dat op je huidige blok botvieren en er weer een super strak blokkie van maken:D
Bart.O wrote:Dat weet ik niet, dat zei diegene.
Ik heb er zelf geen ervaring mee, ik vroeg het me alleen af of het ook echt zo was, maar dat klopt dus niet.
Nope, de reinste kolder. Er is een reden waarom alle (dure) sportwagens midden motors hebben.... gewoon de beste stuur eigenschappen.
-
jeroencharite
- Ik lul al aardig mee !
- Type MR2: AW11
shenron wrote:Dus dat betekent dan dat alle turbo rijders ook last hebben van onderstuur ?
Er worden zoveel swaps gedaan naar v6/3sgte dus ik denk dat je je daar geen zorgen over hoeft te maken.
Nergens last van hoor
- Quadc@msix
- Ik lul al aardig mee !
Er word natuurlijk erg makkelijk gesproken over gelijk swappen als je het blok er toch uit hebt om de boel netjes te maken..... maar voor een goede swap moet je toch ook echt ff flink je bankrekening / portemonaie aanspreken, en beschikken over de nodige kennis etc. Als je eens 500,-(of meer indien mogelijk) stuksmijt aan je eigen blokje en alle pakkingen en keerringen vernieuwd en eventueel gelijk de distributie, en waterpomp preventief vervangt, de koppeling eens beetpakt en verder alles weer netjes schoon monteren en afstellen.... dan ben je toch weer helemaal 't ventje met je originele 2? ..... neem gewoon je tijd om dit te doen, het resultaat zal er naar zijn....
veel succes!
John / Quadc@msix
veel succes!
John / Quadc@msix
ja, daar was is ook al achter 
als hij er toch uit is, neem ik gelijk alles mee; distributie + waterpomp, koppakking en koppeling (zit er toch al aan te komen).
motor ruimte goed schoonmaken enzo.
wat valt er eigenlijk af te stellen aan een 3sge?
nu nog een weekje (of meer) tijd zien te vinden.
als hij er toch uit is, neem ik gelijk alles mee; distributie + waterpomp, koppakking en koppeling (zit er toch al aan te komen).
- Quadc@msix
- Ik lul al aardig mee !
, kleppen kun je stellen (kutwerk, met vulplaatjes, maar zeker merkbaar) ontstekingstijdstip kun je ook afstellen (verloopt iets in de loop der kilometers). Verder zou je ook de injectoren kunnen laten reinigen (ultrasoon)....Ook het beste kun je vóórdat je het blok er uit haalt een flush door je motorolie gooien, dat reinigt je motor ook aan de binnenzijde, en als je toch de koppakking gaat doen, vernieuw dan ook de klepsteelrubbertjes, die worden in de loop van de tijd wat harder en daardoor kan de motor ook olie gaan gebruiken. Het is goed dat je extra aandacht aan je auto wil geven op deze manier... als je het nu gelijk goed aanpakt ben je hier later alleen maar blij om....het leuke van die blokken is dat als je er normaal mee omgaat en goed onderhoud er aan geeft ze ook gewoon 300.000 KM of meer meegaan .....Bart.O wrote:ja, daar was is ook al achter
John / Quadc@msix
- Green Goblin
Dan zul je toch een zzw moeten kopen...Bart.O wrote:ok, ik dacht dat het hydraulische klepstoters waren.
- Green Goblin
Welke dan ? De ECU, en verder nog ?
ECU heb je met een SW20 ook hoor. En in mijn AW11 ook al.
De enige die er misschien extra in zit is de ABS-computer, maar dat lijkt me geen nadeel.
ECU heb je met een SW20 ook hoor. En in mijn AW11 ook al.
De enige die er misschien extra in zit is de ABS-computer, maar dat lijkt me geen nadeel.
Zolang je niet aan een bus systeem vast zit (Zoals CAN) dan is er niets aan de hand....Bart.O wrote:ik zeg niet dat het slecht is.
alleen meer kans op elektrische storingen.
Verder communiceren computers en doen mechanische onderdelen dat niet!
FF voor eigen kennis: zit tractioncontrol, net als bij de SW20 (Zeldzaam) niet in de ECU bij de MK3/ zit er überhaupt traction control op?
- Green Goblin
Er zit geen traction control op.
Als je bij je 156pk blijft, zou ik persoonlijk je versnellingsbak ombouwen naar kort verhoudingen zoals deze van de Carina E GTi (zelfde als van de Beams), is goede combinatie met die motor, heb er zelf mee gereden in de carina en mr2 en rijd beter dan standaard bak in mr2 vind ik persoonlijk. Maar is natuurlijk wel niet goedkoop. heb er 4 jaar geleden 650€ voor betaald (voor 2 onderdelen). (41221-32100 GEAR, FRONT DIFFERENTIAL RING en 33321-33040 SHAFT, OUTPUT)
De S54 heeft al vrij korte overbrengingen van zichzelf. Voor gewoon weg gebruik zou ik niet nog korter gaan.collibril wrote:Als je bij je 156pk blijft, zou ik persoonlijk je versnellingsbak ombouwen naar kort verhoudingen zoals deze van de Carina E GTi (zelfde als van de Beams), is goede combinatie met die motor, heb er zelf mee gereden in de carina en mr2 en rijd beter dan standaard bak in mr2 vind ik persoonlijk. Maar is natuurlijk wel niet goedkoop. heb er 4 jaar geleden 650€ voor betaald (voor 2 onderdelen). (41221-32100 GEAR, FRONT DIFFERENTIAL RING en 33321-33040 SHAFT, OUTPUT)