Toyota MR2 AW11 1988

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

BST
Zere vingers van het typen..
Type MR2: SW20/21/22
Welkom, en veel succes met het project!
rmmr2
Type MR2: AW11
hej leuk projectje alleen die roest daar ben ik nooit zo kapot van.... (en afbrekende boutjes tijdens het los schroeven):'(
RClipse
Bedankt alvast voor de reacties ennuh aaso als je een voorlip hebt gevonden. pm me maar even.
Green Goblin: de auto moet eerst even naar binnen als dat zover is (als het goed is morgen) en de trekhaak ligt naast de auto pm ik je wel even...
Ja rmmr2 dat hoort er nou eenmaal bij als een auto wat ouder begint te worden...:'( maar gelukkig is het allemaal op te knappen!8)
rmmr2
jah dat klopt!! als je er maar wat geld in steekt.....dan komt het goed (ik mag niet zeuren want ik ken een project dat ook genoeg geld heeft gekost en waar ik een andere ook hele mooie auto voor kan kopen)::)
RClipse
Nou een kleine update.
De auto staat binnen alle kappen pulleys en dergelijke, die eraf moeten voordat de distibutieriem er omheen kan, zijn eraf. Alles is besteld bij de dealer en morgen komt het binnen. (dan ben ik alleen op vakantie(tje) t/m zondag)
Voor de rest kom ik overal roest tegen en breken de nodige bouten aan de voorkant van de auto in 2en...
Alles verloopt redelijk alleen jammer dat de roest 10x erger blijkt te zijn dan het bij de aankoop leek...
Ik heb ff geen tijd om foto's te posten... zodra het motortje loopt komen er wel foto's... :lach:
RClipse
Zo hehe, ik als compleet leek op het gebied van auto's is er dan nu eindelijk in geslaagd om in mijn vrije uurtjes mijn distributieriem, brnadstoffilter, oliefilter, v-snaar, spanrol, verdelerkap en nog wat rubbers te vervangen. Daarna was nog het klusje om de distributie op tijd te zetten en dit is vanavond gelukt! met wat hulp van vrienden en kennissen staat de riem optijd en de motor doet het!
Nu zijn we een stap in de goede richting, morgen alle kappen e.d. van de distibutiriem weer plaatsen en dan nog ff een aantal minuten laten draaien, checken of het nergens lekt o.i.d. en dan kunnen we verder.

Ik heb eindelijk contact gevonden met Robert van de remmenset en hoogstwaarschijnlijk ga ik niet aankomend maar dat weekend erna de set halen. Daarna kan die set eronder geplaatst worden en kunnen we gaan rijden om te kijken of het een btje bevalt. Als we weten hoe de auto draait en rijd gaat hij gestript worden om vervolgens de auto roestvrij te maken waarna hij gespoten gaat worden....

Maargoed nu kijk ik erg ver voorruit! Ik heb alleen al met de distributieriem plaatsen enorm veel geleerd (want ik ben echt compleet leek op dit gebied)(des te groter de uitdaging) en nu op naar het volgende de remmen plaatsen.
Alleen geouwehoer en geen plaatjes maargoed er valt ook niet echt veel te fotograferen aan een motor met een nieuwe riem...

Ik hou jullie op de hoogte
Xhermes
Remmen plaatsen is een piece of cake :) Mocht je nog vragen hebben erover kan je altijd ff posten :) Of desnoods stuur je even een PM'tje, heb 2 maanden geleden ongeveer mijn remmen nog gedaan.
BST
Type MR2: SW20/21/22
Gefeliciteerd met je aankoop en succes met je project!
RClipse
Hoe zit het met stukken bodemplaat? ik heb namelijk op de vier punten waar rubberen doppen zitten (afwatering?) en dan niet een klein btje maar gewoon gaten.
Mogen hier gewone stukken plaat tussen gelast worden of moet hiervoor special bodemplaat tussen gelast worden? En gaat dit dan in hele bodemplaten of in stukken?
Het lijkt mij dat gewone rechte stukken staal niet voldoen qua sterkte...

Foto voor de "duidelijkheid" (waar de dop hoort te zitten kijk je er doorheen... :'(
Image
Shot with W810i at 2007-07-19
Brum
succes met het project en welkom hier.
heb bij die van mij zelf stukken plaat op maat en in vorm gemaakt zodat het er goed in past.
het beste is en blijft een complete plaat(orgineel) maar daar gaat veel tijd inzitten en zal ook duurder zijn.
maar ik vond toen dat ik het wel op bovenstaande manier kon doen.
als je hem goed afwerkt moet dat geen probleem zijn, is bij mij al bijna 10 jaar geleden, en aan de bodem is nog geen roest te vinden.
de spatbordranden achter heb ik, wegens finaciele redenen toen, ook met stukjes plaat zelf gedaan, maar die moet ik weer doen want dat begint weer te roesten.
de volgende keer komen hier nieuwe orginele schermen op.
heb trouwens, waar de rubber proppen zaten, het wel weer zo gemaakt dat daar de proppen wel weer ingezet konden worden om het en beetje orgineel te houden.
chevyboy
Ik lul al aardig mee !
Hummmmm trekhaak ......

heb ik ook wel inresse in ...

als ie niet weg gaat hoor ik het graag ..
RClipse
Het begint zo langzamerhand wel een btje roestig te worden onder mijn voeten...
Foto's (zal proberen voortaan mijn "echte" camera te gebruiken):
Image
Shot with W810i at 2007-07-20
Image
Image

Weet iemand wat het beste is om hiermee te doen? orginele plaat ergens scoren, gewoon een stuk metaal ertussen of de schroothoop:P (dat laatste liever niet...
rmmr2
van deijne in volkel mischien??
ga er eens langs en neem eens een kijkje in zijn achtertuin...
Brum
RClipse wrote:Het begint zo langzamerhand wel een btje roestig te worden onder mijn voeten...
Foto's (zal proberen voortaan mijn "echte" camera te gebruiken):
Image
Image
Image

Weet iemand wat het beste is om hiermee te doen? orginele plaat ergens scoren, gewoon een stuk metaal ertussen of de schroothoop:P (dat laatste liever niet...

deze bodem is er erger aan toe dan dat die van mij was.
persoonlijk zou ik kijken of je een complete bodemplaat kunt kopen.
is het sterkst en je bent er dan een lange tijd weer vanaf.
SuperWhite_MK1
Die roest was totaal niet zichtbaar van buitenaf! Balen zeg.

De reparatie is echter veel eenvoudiger dan van de AW11 die ik er voor in de plaats heb gekocht. Die heeft rot aan dragende delen van de voorwielophanging. De delen die bij jou rot zijn zijn echt alleen om je voeten droog te houden. Plaat metaal kopen, in vorm knippen en rondom dichtlassen. Het hoeft niet 100% dicht te zijn voor de apk, je mag m vastzetten met puntlassen. Overigens kom je ook met wat kleine gaten door de APK hoor. Succes er mee!
SuperWhite_MK1
Gebeurt er nog wat met dit project??? ;)

Ik rij inmiddels weer trouwens

Image
Xhermes
Hey mooie AW11 man :D Hij gaat ook wel van kiet ;)
TRD2000
Mooi project na afloop een boel veilige kilometers gewenst
SuperWhite_MK1
TRD2000 wrote:Mooi project na afloop een boel veilige kilometers gewenst

Ik ken fora waar je wordt gebanned na dit soort posts ;D

(no offence verder ofzo hoor :kus: )
bonno
Is dit een trend bij t-bar MR2's. Ik heb zelf een moonroof versie , maar die had geen roest zoals dit exemplaar. Dat schrikt wel af bij aankoop zeg.
Goed dat je dit hier op zet. Weer een punt om extra op te letten.
Post Reply